Minkälaista hintaa pyytäisit/maksaisit nettikirppiksellä Kalevala-korun hopeisista koruista?
Googlettelin tuossa korujen hintoja, miltei järkytyin.
Olen saanut vuosia sitten lahjaksi hopeiset Kalevalan kaula- ja ranneketjun, niiden hinnat on Kalevalan omien nettisivujen ja muidenkin kultakauppojen linkeissä hinnaltaan 395.00 ja 215.00 euroa.
Itse olen käyttänyt kaulakorua vain pari kertaa, ranneketjua en muistaakseni kertaakaan.
Eli tarpeettomina myisin nämä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos linkin laittaneelle, voin toki pitää esim. Huuto.netissä niitä myynnissä niin kauan kun saan järkeviä tarjouksia. Kiire myyntiin ei kuitenkaan ole. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.korupaja.fi/kalevalakoru-vaino-rannekoru-nefriitilla-6630.h…
Tämä setti. Kuitteja , ja muita lappuja ei ole koska lahja.
Ihan en kuitenkaan ole itse noita uudenvuodentinoista saanut väärennettyä.
No enemmänkin mietin varastetun tavaran edelleenmyymistä. Jos itse ostaisin jonkun tunnetun korun ja esim. rasiaa ei ole siihen saatavilla mukaan , vaikka ostaja väittää että ihan vain muutaman kerran on käyttänyt, niin en edes harkitsisi ostamista.
Mutta rasia sulla ilmeisesti kuitenkin on?
Ja sinulla on itselläsi kuitit ja laput 10 vuotta vanhoista tuotteista?
Korut olivat ja ovat ihan siinä normaalissa kultakaupan halpisrasiassa, ei missään Kalevalan omassa paketissa. En ole koskaan sellaista nähnytkään.
Vanamoa sai parivuotta sitten sanoman lehtitilauksien kylkiäisenä joten niitä on paljon kierrossa.
Facebookissa on Kalevala korujen kirpputori jossa maksetaan huikeita summia suosituista koruista. Kalevalat kannattaa myydä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa on Kalevala korujen kirpputori jossa maksetaan huikeita summia suosituista koruista. Kalevalat kannattaa myydä siellä.
Kiitti vinkistä, pitääpä tutkailla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.korupaja.fi/kalevalakoru-vaino-rannekoru-nefriitilla-6630.h…
Tämä setti. Kuitteja , ja muita lappuja ei ole koska lahja.
Ihan en kuitenkaan ole itse noita uudenvuodentinoista saanut väärennettyä.
No enemmänkin mietin varastetun tavaran edelleenmyymistä. Jos itse ostaisin jonkun tunnetun korun ja esim. rasiaa ei ole siihen saatavilla mukaan , vaikka ostaja väittää että ihan vain muutaman kerran on käyttänyt, niin en edes harkitsisi ostamista.
Mutta rasia sulla ilmeisesti kuitenkin on?
Mä en ikinä säästä korujen rasioita.
ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko kaikki korurasiat, kuitit, "aitouslaput" jne. tallella?
Mitkä ihmeen aitouslaput? Kaleva-koruissa on leima "kk". Tuskinpa sitä kukaan alkaa väärentämään. Itse ostin kirpparilta 9 eurolla korupussin, jonka sisällä oli hopeinen Kaleva-korun rannerengas. Myymälässä sen hinta on 250 euroa. Tosin en aio tuota löytöä koskaan myydä, koska tuskinpa siitä saisi satastakaan.
No mulla on kaikista Kalevalakorun koruista rasiat ja jokaisen mukana on tullut niitä jotain liirumlaarum-lappusia korusta mukana. Jos ostaa käytettyjä koruja, joissa on rasiat ja kaikki laput mukana, on todennäköisempää ettei ainakaan varastettua tavaraa osta.
Et ole koskaan kultaliikkeiden ryöstöistä kuullut? Logiikka ei oikein toimi muutenkaan.
Rikolliset siis hävittävät rasiat ja laput sen takia että saisivat huonompaa hintaa?
Kalevala koruissa, ainakin naisten koruissa hopea on arvokkaampaa kuin pronssi. Lisäksi vanhoista hyvistä koruista usein hopeakorua ei enää valmisteta, löytyy vaan pronssiversiot.
Kalevala koruista suurin osa on melko arvoton. Myydessä painaa monesti vain että korussa on kultaa tai timanttia.
Myydessä on kyse korun kysynnästä ja onneton se on jos korulla ei ole muuta arvoa kun nimi mistä on maksettu.
Hopeasta saa jotain mutta melko arvotonta se on.
Itselläni pronssikoru ja nyt yritän saada siitä 10 euroa. Nähnyt myynnissä 40 eurolla.
En muista mitä siitä maksettiin.
En osta koskaan tätä merkkiä. Vaikea myydä ja arvo laskee.
Jatkossa vain kulta ja timantti.
Joo , ymmärrän todellakin sen, että ovh-hintaa en niistä tietenkään saa, mutta muutamalla kympillä en niitä myöskään aio myydä. Hinta yhteensä uutena kuitenkin yli 600.00 euroa.
Sen takia kysyinkin otsikossa mitä hintaa yleensä maksaisitte tai olette saaneet.
ap