Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista hintaa pyytäisit/maksaisit nettikirppiksellä Kalevala-korun hopeisista koruista?

Vierailija
03.09.2017 |

Googlettelin tuossa korujen hintoja, miltei järkytyin.
Olen saanut vuosia sitten lahjaksi hopeiset Kalevalan kaula- ja ranneketjun, niiden hinnat on Kalevalan omien nettisivujen ja muidenkin kultakauppojen linkeissä hinnaltaan 395.00 ja 215.00 euroa.
Itse olen käyttänyt kaulakorua vain pari kertaa, ranneketjua en muistaakseni kertaakaan.
Eli tarpeettomina myisin nämä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kyseessä siis miesten korut, jos sillä mitään merkitystä.

Vierailija
2/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä korusta. Mitkä korut kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia että (netti)kirpparilla et tule saamaan murto-osaakaan noista hinnoista. Kirpparilla ihmiset eivät maksa mistään mitään joten miettisin jonkun toisen myyntikanavan jossa ihmiset ymmärtävät korujen oikean arvon

Vierailija
4/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko kaikki korurasiat, kuitit, "aitouslaput" jne. tallella?

Vierailija
5/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään neuvoja? =)

Vierailija
6/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen aitouslaput? Kaleva-koruissa on leima "kk". Tuskinpa sitä kukaan alkaa väärentämään. Itse ostin kirpparilta 9 eurolla korupussin, jonka sisällä oli hopeinen Kaleva-korun rannerengas. Myymälässä sen hinta on 250 euroa. Tosin en aio tuota löytöä koskaan myydä, koska tuskinpa siitä saisi satastakaan.

Vierailija
7/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 70 euroa 150 euron korusta (Vanamo). Enempää en missään nimessä olisi "käytetystä" maksanut. 

Vierailija
8/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niistä nyt yhteensä voisi pari, kolme satasta saada nettikirppiksellä?

Vierailija
9/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.korupaja.fi/kalevalakoru-vaino-rannekoru-nefriitilla-6630.h…

Tämä setti. Kuitteja , ja muita lappuja ei ole koska lahja.

Ihan en kuitenkaan ole itse noita uudenvuodentinoista saanut väärennettyä.

Vierailija
10/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympeistä puhutaan, korkeintaan reilusta satasesta. Hopea on käytännössä arvoton metalli jos olet myymässä. Kalevalakorut ovat periaatteessa haluttuja mutta tarjontaakin on. Miesten korut ovat tosin vähemmän haluttuja kuin naisten koska suomalaiset miehet vaan eivät ole oppineet käyttämään koruja. Priima kunto on käytännössä kaupaksi menemisen perusedellytys, ei hintaa nostava tekijä.

Korun arvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mihin hintaan sitä uutena kultakaupassa myydään. Kultakorulla on aina vähintään romukullan arvo, mutta hopealla ei ole sitäkään.

Vierailija
11/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Valitettava tosiasia että (netti)kirpparilla et tule saamaan murto-osaakaan noista hinnoista. Kirpparilla ihmiset eivät maksa mistään mitään joten miettisin jonkun toisen myyntikanavan jossa ihmiset ymmärtävät korujen oikean arvon

Huuto, Tori ja muut? Onko vinkkiä muista myyntikanavista pk-seudulla?

Vierailija
12/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kaniin, voit saada vähän enemmän kuin kirppiksellä. Jätä sit hakematta. Mä en maksais mitään, inhoan Kalevala-koruja.

Vierailija
13/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympeistä puhutaan, korkeintaan reilusta satasesta. Hopea on käytännössä arvoton metalli jos olet myymässä. Kalevalakorut ovat periaatteessa haluttuja mutta tarjontaakin on. Miesten korut ovat tosin vähemmän haluttuja kuin naisten koska suomalaiset miehet vaan eivät ole oppineet käyttämään koruja. Priima kunto on käytännössä kaupaksi menemisen perusedellytys, ei hintaa nostava tekijä.

Korun arvolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mihin hintaan sitä uutena kultakaupassa myydään. Kultakorulla on aina vähintään romukullan arvo, mutta hopealla ei ole sitäkään.

No satasella en niitä kuitenkaan ole missään nimessä myymässä kenellekään, siinä tapauksessa jäävät puolestani toiseksi kymmeneksi vuodeksi laatikonpohjalle.

Oliko muita neuvoja?

Vierailija
14/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.korupaja.fi/kalevalakoru-vaino-rannekoru-nefriitilla-6630.h…

Tämä setti. Kuitteja , ja muita lappuja ei ole koska lahja.

Ihan en kuitenkaan ole itse noita uudenvuodentinoista saanut väärennettyä.

No enemmänkin mietin varastetun tavaran edelleenmyymistä. Jos itse ostaisin jonkun tunnetun korun ja esim. rasiaa ei ole siihen saatavilla mukaan , vaikka ostaja väittää että ihan vain muutaman kerran on käyttänyt, niin en edes harkitsisi ostamista.

Mutta rasia sulla ilmeisesti kuitenkin on?

Vierailija
15/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttasin Kalevala-korut ja nostosumma oli 250 euroa. 

Kyseessä oli kaulakoru, korvikset ja rannekoru. Eli panttilainaamo lähtee tietysti siitä, että saavat varmasti enemmän, ehkä n. 400 euroa. 

Hopeahan tosiaan on melko arvotonta. Kyseessä on muotoilu arvo sitä myötä. 

Vierailija
16/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen aitouslaput? Kaleva-koruissa on leima "kk". Tuskinpa sitä kukaan alkaa väärentämään. Itse ostin kirpparilta 9 eurolla korupussin, jonka sisällä oli hopeinen Kaleva-korun rannerengas. Myymälässä sen hinta on 250 euroa. Tosin en aio tuota löytöä koskaan myydä, koska tuskinpa siitä saisi satastakaan.

No mulla on kaikista Kalevalakorun koruista rasiat ja jokaisen mukana on tullut niitä jotain liirumlaarum-lappusia korusta mukana. Jos ostaa käytettyjä koruja, joissa on rasiat ja kaikki laput mukana, on todennäköisempää ettei ainakaan varastettua tavaraa osta.

Vierailija
17/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua, että ihmiset luulevat aina omistamaansa esinettä paljon arvokkaammaksi kuin se oikeasti on käytettynä. Vaikka kuinka olisi käyttämätön laatikonpohjalla oleva esine, niin kun olet avannut pakkauksen, arvo tippuu samantien.

Vierailija
18/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin huutonetistä Kalevala Lorun Jääkukka-rintakorun, maksoin 50e. Korun hinta kaupassa on jotain 150, luulisin. En maksaisi enempää.

Vierailija
20/32 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panttasin Kalevala-korut ja nostosumma oli 250 euroa. 

Kyseessä oli kaulakoru, korvikset ja rannekoru. Eli panttilainaamo lähtee tietysti siitä, että saavat varmasti enemmän, ehkä n. 400 euroa. 

Hopeahan tosiaan on melko arvotonta. Kyseessä on muotoilu arvo sitä myötä. 

Mistä setistä tuo hinta? Mulla ois käyttämätön Vanamo-setti. Voisin viedä kaniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä