Kokemuksia perhe-elämästä kun mies tekee "merellä" töitä?
Eli miehellä olisi mahdollisuus lähteä laivoille töihin, olisi joko viikko-viikko tai 2 viikko - 2 viikko - systeemillä aina merillä ja sit taas kotona.
Meillä lapset 2v ja 5v niin vähän huolettaa miten lapset tämän ottaa... ja tietysti oma jaksaminen. Lapset käy päiväkodissa ja minä osa-aikatöissä niin se nyt ainakin auttaa vähän. Etten ihan tupahulluksi tule...
Taloudellisesti tämä olisi meille suuri muutos positiivisempaan suuntaan joten toki se houkuttaa.
Kokemukset, neuvot, vinkit ym kaikki kiinnostaa...
Kommentit (8)
Ihan ok jos lapset koululaisia. Itse en noin pienten kanssa jaksais olla yh:na kun mies pois. Riippuu tietty onko sulla tukiverkostoa saatavilla. Meillä.mies teki välillä reissuhommia kun lapset olivat pieniä, rankkaa oli. Tosin meillä ei ollut hoitoapua saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kaksi kertaa ennen kuin päästät miehesi laivalle. Niin monia tapauksia nähneenä, eletään kaksoiselämää töissä ja perhe odottaa kotona. Ikävä tosiasia.ä
No jos mies on sen luonteinen että pettää niin uskon pettävän missä vaan. :/
Mutta jospa muistutan sitä siitä ettei meillä sitten ole avioehtoa .. 😂😂 vitsi vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok jos lapset koululaisia. Itse en noin pienten kanssa jaksais olla yh:na kun mies pois. Riippuu tietty onko sulla tukiverkostoa saatavilla. Meillä.mies teki välillä reissuhommia kun lapset olivat pieniä, rankkaa oli. Tosin meillä ei ollut hoitoapua saatavilla.
Meillä on onneksi aika hyvät tukiverkot 🙂 mutta varmasti aika ajoin silti rankkaa..
Hanki rakastaja pitämään seuraa sinulle sillä aikaa kun mies on laivalla. Hän kyllä pitää huolen itsestään.
Tapauskohtaista. Jotkut pettää, toiset ei millään. Jos alkaa viettämään kaksoiselämää niin on kuitenkin sitä tyyppiä joka pettää muutenkin ennemmin tai myöhemmin.
28vuotta ro-pax ja ro-ro-laivoilla seilanneena voin sanoa että töissä ollaan töissä ja vapailla eletään perheelle ja kodille. Ne scheemat on sillain kirjoitettu että lepoaikana nukutaan ja muuten tehdään töitä.
Pitkät vapaat on hyvä asia.
Lapset toki tottuu siihen että välillä iskä on töissä. Ja sitten on vapailla kotona.
Toiset vaimot kestää sen ja toiset ei ollenkaan. Lapsilla ei ongelmaa.
Mun ystävällä vastaava tilanne. Lapsista toinen alakouluikänen ja toinen alle. Hyvin pärjäilevät, on toki hyvä tukiverkostokin:)
Mieti kaksi kertaa ennen kuin päästät miehesi laivalle. Niin monia tapauksia nähneenä, eletään kaksoiselämää töissä ja perhe odottaa kotona. Ikävä tosiasia.ä