Laita tähän lista kotitöistä, mitä aiotodella tänään tehdä
Lattioiden pesu
Pyykit 2 koneellista
Ruokakaupassa käynti
Vajan maalaus
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Siivoaako suurin osa sekä sunnuntain että lauantain?
Siltä kuulostaa kun näitä listoja lukee. Meillä ei siivota sunnuntaisin kuin poikkeustapauksissa.
Vaihdoin vuodevaatteet ja pesin edelliset, ja vein ne pyykkihuoneeseen. Viikkasin edelliset pyykit. Tyhjensin astianpesukoneen. Käytiin kaupassa. Tein ruokaa valmiiksi illaksi (on nyt uunissa ). Ja tasojen pyyhitään ja tiskausta kokkauksen jäljiltä. En tiedä tuleeko muuta tehtyä tänään. Ehkä kevyt imurointi iltapäivällä. Kohta lähdetään tästä vähän huvittelemaan pojan kanssa :)
Olisi iso urakka odottamassa, keittiön lattian ja pintojen pesu ja tavaroiden lajittelua ja pois heittämistä. Enkä saa aloitettua mistään, koska urakka iso. Luen vain toisten listoja lohduksi, että jos into ja päättäväisyys tarttuisi.
Vaikka emme ole uskovaisia noudatamme käskyä "Muista pyhittää lepopäivä". Ei kotitöitä sunnuntaisin.
Vaihdoin jo sänkyvaatteet, pyykinpesua, imurointia, ruoanteko. Löhöilyä flunssaisena...
Lomaa odotellessa.
Onneksi sellaista on vielä jäljellä!
Olettepa ahkeria ja kuulostaako moni asia listattuna vain todellista isommalta? Itse laitoin pyykkikoneen pyörimään, petasin pedin. Pyyhin keittiön tasot ja ruokaa on pakko laittaa. Jos ei löydy kaapista tarvittavia, pitää käydä kaupassakin. Pääosan ajattelin käyttää opiskeluun ja lepäilyyn.
Pitäisi tehdä vaikka sun mitä. Hoidin jo tiskikoneen ja pytyn pesun. Vielä pyykkiä pitäisi pestä ja laittaa kuivat pyykit kaappeihin. Voisin myös pestä lattiat ainakin osasta kämppää ja pestä vessan loppuun. Lisäksi lapset laitan järjestämään eteisen ja voivat vaikka imuroida hiekat pois. Ensin teen ruokaa. Oikeesti en jaksaisi tehdä mitään ja olisi vielä paljon muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko. Arkena mä en kertakaikkiaan ehdi enkä jaksa. Mulla kaatu yksi suhdekin siihen, kun mies kuvitteli että arkena hoidan kaiken niin että viikonloppuna voin sitten omistautua täysin hänelle. Vittu mikä apina.
Normaalit kotihommet eli ruuan laitto ja ehkä pyykin pesu. Eilen siivosin jo. Käyn kaupassa. Laiska töitään luettelee...
Syön suklaajäätelön pakkasesta ja laitan voipoppareita, joita syön dipin kanssa. Netflixistä katson jotain Hugh Grantiä ja Yksin Kotona ykkösen.
Lounas on jo syöty, kuumensi eilistä kinkkupastaa. Tiskata pitää jossakin vaiheessa (ei konetta) ja päivä- ja iltakahvit. Ulkoilutakki kaipaa pesua eli kone pyörimään. Siinä ne sitten ovatkin.
Koko päivä on mennyt puutarhahommissa, ruoanlaittoa, pesin yhden huoneen ikkunat vielä illalla. En ymmärrä miten ehditte noita hirmu pitkiä listoja läpi ja sitten vielä sieneen/marjametsään/ tekemään jotain kivaa.
No, aamukahvin join hitaasti mutta muuten istun nyt vasta alas. Ja oon ihan puhki viikonlopun jäljiltä; en levännyt. Ja avioeron partaalla kun mues EI tee mitään rutiinikotitöitä. Remppaa ja korjaa kyllä mutta kai perushomma on mun harteilla ja se on miehelle täysin näkymätöntä. Eläisi ihan karseassa sikolätissä jos siivoaisi silloin kun hänen mielestään täytyy siivota.
Tähän mennessä olen pessyt pyykkiä, tyhjentänyt+täyttänyt tiskikoneen ja imuroinut. Ei tässä varmaan enää tuu enempiä tehtyä kuin ripustettua pyykit kuivumaan.