Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DI-miehet vastatkaa

Vierailija
03.09.2017 |

Olen palavasti ihastunut yhteen fysiikan tohtoriin. Olen 26, ja minusta saa helposti vähän tyhmän vaikutelman. Olen aika iloinen ja nauran helposti. Lisäksi tykkään laittaa itseäni. Olen matemaattisesti jopa keskitasoa huonompi. Luen sellaista pääainetta, jota ekonomit eivät arvosta, koska matemaattisuus ei riitä.

Voisitteko ikinä ihastua kaltaiseeni?

Tykkään kävellä metsässä, tanssia ja käydä kahviloissa sekä teatterissa. Olen sosiaalinen, mutta mielestäni olisi ihanaa vaan viettää aikaa tuon tohtorin kanssa. Hän ei ole mitenkään erityisen komea, mutta todella söpö ja fiksu ja nauretaan samoille sarjakuville 😂

Kehtaanko pyytää häntä kahville tms?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö fysiikan tohtori tyhmänä naista, joka ei erota ekonomia, DI:tä ja tohtoria toisistaan? Ihan varmasti pitää. Haittaako se parisuhteen muodostusta? Ei välttämättä. Monien miesten itsetunto ei kestä fiksuja naisia, vaan he nimenomaan haluavat tuollaisen yksinkertaisen, iloisen emännän, jolle voivat sitten naurahdella "voi anna meidän miesten hoitaa ajattelu, kultaseni, mene sinä lakkaamaan kynsiä". 

Eihän AP mitään sekoittanut. Fiksuahan nimenomaan oli kysyä DI-miesten mielipidettä, koska heitä on enemmän kuin tekniikan tohtoreita, ja DI on tekniikan tohtorinkin perustutkinto. 

Huoh. Samalla lailla voisi kysellä minkä tahansa matemaattisen yliopistokoulutuksen saaneiden mielipidettä. Mutta koska ei tiedä kuin DI:n niin tadaa, laitetaan sitten juuri DI. Ja ekonomit tähän ei liittyneet mitenkään. Ihmisen älyn puute tulee ilmi juuri tuollaisista asioista, kun ei ymmärretä asioiden rinnasteisuuksia ja keskinäisiä yhteyksiä, ja sitten vedetään vain "döööööö" tyyliin mutkat suoriksi. 

Luehan tekstisi uudestaan. Saako kysyä koulutustasi ja millainen puoliso sinulla on?

Saat, ja vastaan heti, kun kerrot mitä merkitystä sillä on aiheesta keskustelemisen kanssa?

Vierailija
42/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kuvatun miehen kaltaista löytyy. Silleen vaan, et kaikki ei tykkää av julkisuudesta. Tyhmyys voi ilmetä monin tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole välttämättä koulutus- ja/tai älykkyystaso. Tuon alan tohtorit tuppaavat olemaan myös sosiaalisesti kömpelöitä eivätkä välttämättä näe parisuhteissa mitään arvoa, joten heitä voi olla vaikeaa tai hidasta saada suhteeseen. Ei siksi, ettet olisi viehättävä, vaan siksi, että heiltä puuttuu normaali parisuhdetarve. He ovat myös jollain tavalla emotionaalisesti rajoittuneita, eivätkä tunnista omia tai osaa ilmaista tunteitaan. Mieti vielä hetki haluatko oikeasti suhteeseen, jossa hoitaisit sosiaalisen puolen yksin ja hyvässä tapauksessa kodin ja lapset. Tuntemani 2 tohtoria elää jatkuvasti lievässä sekamelskassa ja keskittyvät perheeseensä sitten kun heillä on siihen aikaa. Monesti työ, joka on sekoittunut harrastuksiin menee kaiken edelle. Tulisit olemaan ikuinen kakkonen.

Vierailija
44/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikin pari hyväksyvää kommenttiä :) Todella noloa vaan, jos hän ajattelee minua typerykseksi, ja kieltäytyy. Joudutaan lähes joka aamu näkemään.. Ollaan samassa talossa töissä, mutta eri tehtävissä..

Mietin pyydänkö s-postilla vai kasvotusten? S-postilla hänen on ainakin helpompi kieltäytyä.

Dissaako DI-kaverit kavereiden puolisoita? Ainakin yksi kaveri kertoi, että miehensä kaverit puhuvat hirveällä tavalla naisista. En haluaisi olla se pilkan kohde, jos mies kieltäytyy 😬

Ap

Pyydä samantien kahville kun tapaat. Insinöörimiehet pitävät suoraviivaisista ja yksinkertaisista ratkaisuista.

Vierailija
45/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tartutaan nyt epäoleellisiin asioihin. Jokainen mies ja jokainen nainen on omanlaisensa, pitää omanlaisistaan asioista ja haluaa juuri itselleen sopivan ihmisen, jollaisia voi olla maailmassa miljoonia tai kymmeniä.

Parisuhdetta muodostaessa kuitenkaan lopulta millään muulla ei ole väliä kuin että kaksi ihmistä aidosti haluaa olla yhdessä ja että kummankin elämäntilanne mahdollistaa sen. Tiettyjä kahta tiettyä ihmistä tarkasteltaessa mistään luonteenpiirteestä, harrastuksesta tai vastaavasta ei voi tietää etukäteen, onko jutulla tulevaisuutta.

Kysy siis vain rohkeasti häntä kahville tai mitä haluaisitkaan tehdä, tavalla joka sinusta tuntuu itsellesi luontevimmalta ja omimmalta. Pyri olemaan oma itsesi, koska olemalla jotain mitä et ole juttu ajautuu heti väärän suuntaan ja voi johtaa myöhemmin tarpeettomiin vaikeuksiin.

Jos olet huolissasi siitä, kuinka hänen kaverinsa suhtautuvat sinuun, voit käyttää sitä yhtenä mittarina miettiessäsi, haluatko suhteeseen tämän ihmisen kanssa. Jos potentiaalisen kumppanini kaverit suhtautuisivat minuun ivallisesti, en usko että haluaisin viettää aikaa ihmisen kanssa joka kaveeraa sellaisten ihmisten kanssa.

Sama pätee siihen, kuinka hän suhtautuu ehdotukseesi. Et menetä mitään jos saat huonoa kohtelua vaikka se hetken kirpaiseekin.

DI-mies

Vierailija
46/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi sille mitään, että olen ihastunut juuri tuohon mieheen. Sosiaalinen kömpelyys on ihan ok. Harrastan paljon, joten elämässäni tulee aina olemaan paljon muutakin kuin mies ja perhe. En edes tiedä haluanko lapsia, en ainakaan miehen kanssa, jolle lapset on ok, mutta ei toive. Lapseton elämä voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Jos nyt alkuun pääsisi edes kahville :D

Ap

Vierailija
47/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta reijästä se tohtori pieree kuin sinäkin.

t. DI

Todennäköisesti ei samasta, jos ap ja kyseinen tohtori eivät ole siiamilaisia kaksosia.

Vierailija
48/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse DI:nä en olisi missään nimessä halunnut matemaattis-teknistä puolisoa, vaan vain parempi, että on joltain humanismi-alalta. Toki kaikki on erilaisia, mutta jopa luulisin että keskimäärin halutaan jotain pehmeämpää.

Sama täällä. En halua, että vaimo on samalla alalla kuin minä, vaan ennemminkin aika päinvastaiselta. Joku esikoulun opettaja voisi esimerkiksi olla ihan kiva. 

Vierailija
49/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tavannut DI:tä jolla olisi "omantasoinen" nainen. Yleensä nimenomaan valkkaavat kauppiksesta kikattelevia, hieman yksinkertaisia mimmejä tai sitten niitä sairaanhoitajia ja lähihoitajia. Se on nimittäin dippainssin miehiselle ylpeydelle todella kova paikka jos nainen on yhtä älykäs/älykkäämpi. Tai luoja paratkoon tienaa enemmän rahaa kuin hän, perheen pää! 

Toteutuu muuten ihan jokaisen tuntemani dippainssin kohdalla. Joten rohkeasti vain kihertämään käsipuoleen ja esittämään vielä tyhmempää kuin oikeasti olet. 

Vierailija
50/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan tohtori -mieheni seurusteli ennen minua sairaanhoitajan kanssa. Tosin seurusteluaikana mieheni oli vasta DI. Miehelleni tyttöystävän ammatti ja se, että tämä ei ollut mitenkään ihmeellinen matematiikassa, ei ollut mikään ongelma. Mutta sen sijaan hänelle oli ongelma tyttöystävän alemmuuskompleksi näissä asioissa siis se, että tyttöystävä itse tuntui tekevän tästä numeron. Seurustelu päättyi muista syistä (toki tämäkin juttu saattoi tyttöystävällä vaikuttaa tuntemuksiin). Kun me rupesimme seurustelemaan, mieheni oli helpottunut kuullessaan, että olin menestynyt omissa DI-opinnoissani paremmin kuin hän.

Olen itsekin nykyisin tekniikan tohtori. Täytyy sanoa, että minun olisi vaikea kuvitella olevani suhteessa sellaisen miehen kanssa, jolle esim. perusprosenttilasku tai murtolukujen laskutoimitukset tuottaisivat vaikeuksia. Se olisi minulle vähän sama kuin se, että kumppani ei tietäisi, mikä on Ranskan tai Portugalin pääkaupunki. Sen sijaan minua ei mitenkään haittaisi se, jos mies ei osaisi esim. derivoida ja integroida sujuvasri.

Vierailija
51/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tavannut DI:tä jolla olisi "omantasoinen" nainen. Yleensä nimenomaan valkkaavat kauppiksesta kikattelevia, hieman yksinkertaisia mimmejä tai sitten niitä sairaanhoitajia ja lähihoitajia. Se on nimittäin dippainssin miehiselle ylpeydelle todella kova paikka jos nainen on yhtä älykäs/älykkäämpi. Tai luoja paratkoon tienaa enemmän rahaa kuin hän, perheen pää! 

;

Minun tuntemistani parisuhteessa olevista naispuolisista diplomi-insinööreistä yli 90 % on naimisissa DI:n kanssa. Mutta koska miespuolisia DI:tä on moninkertaisesti naispuolisiin verrattuina, ei läheskään jokaiselle mies-DI:lle riitä puolisoksi DI-naista. Omassa tuttavapiirissäni on myös sellaisia DI-pariskuntia, joissa nainen tienaa enemmän.

Vierailija
52/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin siis lukion pitkästä M:n, eli en ihan saapas ole, mutta kuitenkin aika huono, ja tuotakin varten jouduin laskemaan tunteja.

Olen myös töissä laskelmien parissa, eli ei sinänsä ihan vieras osa-alue, mutta tuohon mieheen verrattuna ero on merkittävä.

Olen myös purkanut sähkökäyrien tuloksia, eikä tämä tyhmyys töissä tuota juurikaan ongelmia, kun valtaosaan saa vastauksen koneelta tai työkaverilta.

Normaalisti en mieti "tasoja", mutta tässä tapauksessa matemaattinen taso on vähintään sitä 130 ja 100. Luultavasti meidän ÄO:kin jakautuu noin.

Mutta positiivista kuulla, että valtaosaa ei haittaisi.

Ap

Vierailija
53/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toteutuu muuten ihan jokaisen tuntemani dippainssin kohdalla. Joten rohkeasti vain kihertämään käsipuoleen ja esittämään vielä tyhmempää kuin oikeasti olet. 

- Mä osittain komppaan tätä. Itselläni on paljon juuri valmistuneita tai valmistuvia DI-tuttuja ja olen itsekin kyseistä titteliä hankkimassa. Kukaan miespuolisista tutuista ei tunnu haaveilevan omasta insinööristä, vaan katseet kohdistuvat enemmän sinne humanistipuolelle ja kauppiksen markkinoinnin mimmeihin. Yksi seurustelee hoitsun kanssa ja pari on sanonut ääneen, että just esimerkiksi sairaanhoitaja olisi mukava.

Toisaalta tuota en allekirjoita etteikö dippainssin miehinen ylpeys kestäiis yhtä älykästä naista. Meidän linjalla on harvinaisen mukavia ja kivannäköisiä naisia ja opintomenestyskin on suurimalla osalla sitä keskitasoa parempaa. Monelle mun tuttavista kyllä kelpaisi DI-nainen, mutta kun ne kaikki naiset on viety ja varattu jo hyvissä ajoin.

Vierailija
54/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äly ole yleensä miehillä vaatimuksena tyttöystävälle.

Joo jos puhutaan amismiehistä. Akateemisilla hieman eri kriteerit

Akateemisuus on käynyt läpi sen verran monta inflaatiokierrosta, että siitä ei voi päätellä onko naisella älyä vai ei. Typerä on ainakin sellainen nainen, joka kuvittelee että akateemisella tutkinnolla hänellä olisi etuoikeus akateemisiin miehiin. Ei ole :)

Jos naisella on loppututkinto oikeista tieteistä, on nainen hyvällä todennäköisyydellä keskivertoa älykkäämpi

Unabomberikin oli huippuälykäs. Mitäs sä älyllä teet parisuhteessa? Moni arjen parisuhdeongelma ei pyöri älyn tasolla vaan järjen ja tunteen ympärillä. Tärkeimpiä hyveitä on minusta mm. peruspositiivisuus, avoimuus ja empaattisuus. 

Haluan naisen, joka haastaa mut älyllisesti. Peruspositiivisuudella yms. en tee mitään, jos toinen ei kykene loogiseen abstraktiin ajatteluun

Vierailija
55/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittyy sillä, että DI-naisia on niin paljon vähemmän kuin DI-miehiä. Tuntemistani DI-naisista noin 80% on yhdessä DI/TkT-miehen kanssa

Vierailija
56/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs DI -mies sanoi minulle joskus, että ajatus tyhmän naisen valitsemisesta ja sen kanssa lasten tekemisestä ei houkuttele. Mieleen tulee heti että tyhmyys saattaa periytyä lapsiparkaan, ja se vie kuulemma haluja ja yhtenä osana vähentää kiinnostusta tällaisiin naisiin.

Vierailija
57/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs DI -mies sanoi minulle joskus, että ajatus tyhmän naisen valitsemisesta ja sen kanssa lasten tekemisestä ei houkuttele. Mieleen tulee heti että tyhmyys saattaa periytyä lapsiparkaan, ja se vie kuulemma haluja ja yhtenä osana vähentää kiinnostusta tällaisiin naisiin.

Oliko hän sellainen av-palstan kilttimies? Vaatimukset kohdallaan, mutta kädestä pitää kiinni kännykkä.

Vierailija
58/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hän sellainen av-palstan kilttimies? Vaatimukset kohdallaan, mutta kädestä pitää kiinni kännykkä.

Eikö kilttimiesten pitänyt olla äidin peräkammarissa asuvia kouluttamattomia turjakkeita? Päättäkää jo

Vierailija
59/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vikaa on kilteissä miehissä? Itse ainakin preferoin niitä. Järkevyys ja älykkys on myös plussaa. Kännykän pitäminen kädessa on ok. Parempi se kuin tupakka.

Vierailija
60/72 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äly ole yleensä miehillä vaatimuksena tyttöystävälle.

Ja joillakin taas juuri on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän