DI-miehet vastatkaa
Olen palavasti ihastunut yhteen fysiikan tohtoriin. Olen 26, ja minusta saa helposti vähän tyhmän vaikutelman. Olen aika iloinen ja nauran helposti. Lisäksi tykkään laittaa itseäni. Olen matemaattisesti jopa keskitasoa huonompi. Luen sellaista pääainetta, jota ekonomit eivät arvosta, koska matemaattisuus ei riitä.
Voisitteko ikinä ihastua kaltaiseeni?
Tykkään kävellä metsässä, tanssia ja käydä kahviloissa sekä teatterissa. Olen sosiaalinen, mutta mielestäni olisi ihanaa vaan viettää aikaa tuon tohtorin kanssa. Hän ei ole mitenkään erityisen komea, mutta todella söpö ja fiksu ja nauretaan samoille sarjakuville 😂
Kehtaanko pyytää häntä kahville tms?
Kommentit (72)
En ole koskaan pitänyt älykkäänä ihmisiä jotka pelaa päivät pääksytysten pleikkaripelejä ja mitä lie konsolipelejä ja kyhjöttävät mieluiten sisällä omassa kuplassaan. Sen päälle DI-miehet, jotka usein tekevät em. asiaa, ovat vielä todella ylimielisiä, ne pahimmat nörtitkin. Vähän kuin oikiksen käyneet miehet (nämä tosin eivät pelaa usein mitään pelejä, ovat muuten vain oman kuplansa läpäisemättömissä).
Mitä kouluja nää tekniset yliopistot ja oikikset oikein on, kun ihmisille siellä opetetaan, että muut ihmiset on jotenkin alempiarvoisia ja vähemmän älykkäitä? Jaksan miettiä tätä aina uudestaan ja uudestaan tavatessani em. ihmisiä (erityisesti miehiä). En ole tavannut montaakaan oikismiestä/DI-miestä, joilla olisi ollut jalat maassa ja normaali kunnioitus muita ihmisiä kohtaan.
Onkos se TkT (tekn.fys.)?
Siinä tapauksessa se on ainakin omalla alallaan varsin skarppi koska sille osastolle ei ihan joka poika mene, eikä varsinkaan sieltä väittele.
Jos teet oman osasi parisuhteessa niin todennäköisesti teillä menee ihan hyvin mutta mitään hullun lehmän kohtauksia ne ei siedä. Jos et pysty kuuntelemaan järkipuhetta niin etsi joku amis koska noi tyypit ei riitele mutta yks päivä ne sitten sanoo, että meidän täytyy jutella...
Vierailija kirjoitti:
No mutta s-postilla vai kasvotusten? Jotenkin kauhistuttaa ajatus nähdä hänen torjuva ilmeensä ja joutua saamaan pakit, ja jotenkin luovia kiusallista tilanteesta pois.
Ap
Sähköpostilla pyytäminen jossain sivulauseessakin on hyvä keino, jos pakit ahdistavat noin paljon. Mutta mitäs sitten kun saat pakit sähköpostilla ja näet miehen seuraavan kerran livenä, eikö se kohtaaminen ole jännittävämpi kuin saada pakit kasvotusten? Tuskin sieltä mitään tylyä torjuntaa kuitenkaan tulee, kun teillä tuntuu olevan niin hauskaa. Olethan varmistanut, että mies ei ole varattu?
Itse opiskelen lääketieteellisessä ja avopuolisoni on ammattikoulun käynyt. En ole koskaan ajatellut, että avopuolisoni olisi jotenkin tyhmä tai että häpeäisin hänen koulutustaan. Päinvastoin.
Älykkyyttä on monenlaista ja parisuhteessa muut seikat painavat puntarissa kokonaisuutena enemmän kuin toisen pelkkä alavalinta/matemaattisuus/looginen päättelykyky jnejne.
Sinuna laittaisin miehelle sähköpostia ja pyytäisin ulos. Jos mies on aikuinen ja käytöstavat omaava, niin kovin kiusallisia tilanteita ei luulisi tulevan vaikka treffeistä kieltäytyisikin.
Olen DI-nainen ja itselleni puolison matemaattisuus ei ole avainkysymys, vaikka DI:n kanssa naimisissa olenkin.
Hermo kyllä meinaa mennä jos potentiaalisella miehellä ei yhtään leikkaa tai mies ei ole looginen.
Sanoisin, ettei matemaattisuuden puute ole este sinulle, jos muuten olet jollain tavalla looginen ja kemiat välillänne kohtaa.
Pitääkö fysiikan tohtori tyhmänä naista, joka ei erota ekonomia, DI:tä ja tohtoria toisistaan? Ihan varmasti pitää. Haittaako se parisuhteen muodostusta? Ei välttämättä. Monien miesten itsetunto ei kestä fiksuja naisia, vaan he nimenomaan haluavat tuollaisen yksinkertaisen, iloisen emännän, jolle voivat sitten naurahdella "voi anna meidän miesten hoitaa ajattelu, kultaseni, mene sinä lakkaamaan kynsiä".
Vierailija kirjoitti:
Olen DI nainen ja naimisissa raksamiehen kanssa. Harvoille on koulutuksella väliä, jos muuten juttu toimii :)
Ja minä olen naispuolinen kirvesmies ja onnellisesti naimisissa DI miehen kanssa.
Oikeasti fiksulle tyypille tämmöisillä jutuilla ei ole väliä.
Ei hänellä ainakaan ole sormusta.
Ollaan siis laiteltu noita sarjakuvia toisillemme sähköpostitse. Jutut lähinnä vitsailua, eli en varmaksi tiedä onko hänellä naisystävää.
Ainakin hän aina hymyilee kun näkee minut. Kommentoi myös hiusteni väriä kesälomam jälkeen (eli ainakin muistaa miltä näytän :D)
Jämnittää, kun en ole ikinä pyytänyt ketään treffeille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äly ole yleensä miehillä vaatimuksena tyttöystävälle.
Joo jos puhutaan amismiehistä. Akateemisilla hieman eri kriteerit
Akateemisuus on käynyt läpi sen verran monta inflaatiokierrosta, että siitä ei voi päätellä onko naisella älyä vai ei. Typerä on ainakin sellainen nainen, joka kuvittelee että akateemisella tutkinnolla hänellä olisi etuoikeus akateemisiin miehiin. Ei ole :)
Jos naisella on loppututkinto oikeista tieteistä, on nainen hyvällä todennäköisyydellä keskivertoa älykkäämpi
Unabomberikin oli huippuälykäs. Mitäs sä älyllä teet parisuhteessa? Moni arjen parisuhdeongelma ei pyöri älyn tasolla vaan järjen ja tunteen ympärillä. Tärkeimpiä hyveitä on minusta mm. peruspositiivisuus, avoimuus ja empaattisuus.
Jokainen älykäs ihminen kun tietää, kuinka tuskastuttavaa on olla tekemisissä itseään huomattavasti tyhmemmän kanssa. Se kun on sama, kuin keskivertoälykäs olisi parisuhteessa kehitysvammaisen kanssa. Jos oma äo on 130 ja kumppanin 100, on ero sama, kuin se 100 äo:n omaava olisi suhteessa down-syndroomaisen äo 70 kanssa. Ei siinä pelkkä positiivisuus ja empaattisuus auta, jos toiselle joutuu selittämään rautalangasta asiat jotka itselle on itsestäänselviä, ja jos toisen kanssa ei pysty keskustelemaan mistään "hauki on kala" -tasoa monimutkaisemmasta aiheesta. Tasavertainen kahden aikuisen parisuhde on siitä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö fysiikan tohtori tyhmänä naista, joka ei erota ekonomia, DI:tä ja tohtoria toisistaan? Ihan varmasti pitää. Haittaako se parisuhteen muodostusta? Ei välttämättä. Monien miesten itsetunto ei kestä fiksuja naisia, vaan he nimenomaan haluavat tuollaisen yksinkertaisen, iloisen emännän, jolle voivat sitten naurahdella "voi anna meidän miesten hoitaa ajattelu, kultaseni, mene sinä lakkaamaan kynsiä".
Eihän AP mitään sekoittanut. Fiksuahan nimenomaan oli kysyä DI-miesten mielipidettä, koska heitä on enemmän kuin tekniikan tohtoreita, ja DI on tekniikan tohtorinkin perustutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Erotan kyllä ekonomin ja DI:n. Mutta en tiennyt, että fysiikan tohtoria pitää kutsua aina fysiikan tohtoriksi, eikä enää DI:ksi?
Toisaalta, ehkä vastaajien kohderyhmä on laajempi, kun otsikossa on DI.
Ei haittaa jos hän pitäisi minua yksinkertaisena matemaattisesti, jos hän kuitenkin pitäisi minusta, ja näkisi minussa muita hyviä puolia. En minäkään ajattele, että hän olisi kaikilla osa-alueilla älykäs. Parisuhteelta haluan hauskaa yhdessäoloa, ja minulle ei ole niin tärkeää kumppanin äly. Ymmärrän kyllä, että monille on, siksi tätä kysyinkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän AP mitään sekoittanut. Fiksuahan nimenomaan oli kysyä DI-miesten mielipidettä, koska heitä on enemmän kuin tekniikan tohtoreita, ja DI on tekniikan tohtorinkin perustutkinto.
Huoh. Samalla lailla voisi kysellä minkä tahansa matemaattisen yliopistokoulutuksen saaneiden mielipidettä. Mutta koska ei tiedä kuin DI:n niin tadaa, laitetaan sitten juuri DI. Ja ekonomit tähän ei liittyneet mitenkään. Ihmisen älyn puute tulee ilmi juuri tuollaisista asioista, kun ei ymmärretä asioiden rinnasteisuuksia ja keskinäisiä yhteyksiä, ja sitten vedetään vain "döööööö" tyyliin mutkat suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotan kyllä ekonomin ja DI:n. Mutta en tiennyt, että fysiikan tohtoria pitää kutsua aina fysiikan tohtoriksi, eikä enää DI:ksi?
Toisaalta, ehkä vastaajien kohderyhmä on laajempi, kun otsikossa on DI.Ei haittaa jos hän pitäisi minua yksinkertaisena matemaattisesti, jos hän kuitenkin pitäisi minusta, ja näkisi minussa muita hyviä puolia. En minäkään ajattele, että hän olisi kaikilla osa-alueilla älykäs. Parisuhteelta haluan hauskaa yhdessäoloa, ja minulle ei ole niin tärkeää kumppanin äly. Ymmärrän kyllä, että monille on, siksi tätä kysyinkin.
Ap
Kutsuisin kyllä herraa tekniikan tohtoriksi, ja tarvittaessa tarkentaisin alan teknilliseksi fysiikaksi. Suomessa yliopistofysiikan väki on 'hiukan' eri tasolla, eikä niitä julkisen puolen ulkopuolella kukaan palkkaakaan.
Diplomi-insinööritkin ovat ihmisiä, rohkeasti vain kysymään ulos!
Naurattaa nää väitteet, että tarvisivat älykkään kumppanin.
Siskoni on psykologian opiskelija, täysi friikki, saa kohtaiksia, opiskelut takkuaa, ei osaa täyttää veroilmoitusta..
Miehensä menestynyt kemian tohtori.. Olleet yhdessä 6 vuotta. Kukaan muu tuskin siskoani edes huolisi. M29
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen älyn puute tulee ilmi juuri tuollaisista asioista, kun ei ymmärretä asioiden rinnasteisuuksia ja keskinäisiä yhteyksiä, ja sitten vedetään vain "döööööö" tyyliin mutkat suoriksi.
Itsehän et ymmärtänyt kontekstia. AP kysyi diplomi-insinöörien mielipidettä, koska tekniikan tohtorilla on aiempi diplomi-insinöörin tutkinto, siten tekniikan tohtorilla on samankaltainen mielenmaisema kuin diplomi-insinöörillä. Lisäksi diplomi-insinöörejä pyörii palstalla enemmän kuin tekniikan tohtoreita.
Oma mieheni on tekniikan tohtori ja itse olen humanisti. Minä olen luonnollisestikin perheen pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Samalla lailla voisi kysellä minkä tahansa matemaattisen yliopistokoulutuksen saaneiden mielipidettä. Mutta koska ei tiedä kuin DI:n niin tadaa, laitetaan sitten juuri DI. Ja ekonomit tähän ei liittyneet mitenkään. Ihmisen älyn puute tulee ilmi juuri tuollaisista asioista, kun ei ymmärretä asioiden rinnasteisuuksia ja keskinäisiä yhteyksiä, ja sitten vedetään vain "döööööö" tyyliin mutkat suoriksi.
Luehan tekstisi uudestaan. Saako kysyä koulutustasi ja millainen puoliso sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen älyn puute tulee ilmi juuri tuollaisista asioista, kun ei ymmärretä asioiden rinnasteisuuksia ja keskinäisiä yhteyksiä, ja sitten vedetään vain "döööööö" tyyliin mutkat suoriksi.
Itsehän et ymmärtänyt kontekstia. AP kysyi diplomi-insinöörien mielipidettä, koska tekniikan tohtorilla on aiempi diplomi-insinöörin tutkinto, siten tekniikan tohtorilla on samankaltainen mielenmaisema kuin diplomi-insinöörillä. Lisäksi diplomi-insinöörejä pyörii palstalla enemmän kuin tekniikan tohtoreita.
Ap:n ihastus on fysiikan tohtori. Ei tekniikan. Fysiikan tohtorien alempi koulutus on useimmiten FM, ei DI. Ja miksi ap:lle ei kelpaa vaikka sitten sen matematiikkaa tai fysiikkaa lukeneen FM:n mielipide? Siksi, koska hän ei oikeasti ymmärrä mitä tohtori tarkoittaa, eikä tiedä muita maisteritason matemaattisia tutkintoja kuin DI. Lisäksi hän luuli, että tohtoriakin sanotaan vielä DI:ksi... miksi ei saman tien ylioppilaaksi, kun todennäköisesti taustalla on sekin tutkinto? Ja ekonomius ei asiaan kuulu yhä mitenkään. Kaikki DI:tkään eivät lue matematiikkaa, btw.
Tässä on sitten malliesimerkki siitä rautalangasta, jota joutuu vääntämään kun toinen oikoo ne mutkat eikä ymmärrä kokonaisuutta. Jos ap olisi halunnut yleisemmän kuin tohtoreita koskevan kysymyksen, hän olisi muotoillut sen vaikka "matemaattisesti lahjakkaat/teknisen alan korkeastikoulutetut miehet, vastatkaa". Mulle tuli vaan mieleen kuinka lapsena en tiennyt muita "hienoja" ammatteja kuin opettaja ja presidentti, ja ne olivat sitten toiveammattejani...
Unabomberikin oli huippuälykäs. Mitäs sä älyllä teet parisuhteessa? Moni arjen parisuhdeongelma ei pyöri älyn tasolla vaan järjen ja tunteen ympärillä. Tärkeimpiä hyveitä on minusta mm. peruspositiivisuus, avoimuus ja empaattisuus.