Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko töykeä asiakkaalle?

Vierailija
02.09.2017 |

Se änkkäsi ja intti ihan turhasta asiasta, mille en voinut mitään. Kyllästyin ja sanoin, että voi mennä ihan vapaasti muualle ostoksille.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit töykeä, mitä sitä kyselemään kun tiedä titsekin.

Vierailija
2/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ja minä tekisin valituksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit töykeä. Onko esimiehesi myös samaa mieltä, että asiakkaiden sopii toimittaa ostoksensa muualla? Kysy siltä.

Vierailija
4/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit ja minä tekisin valituksen

Ai mistä?

Siitä, että jokainen saa valita myymälänsä itse?

Vierailija
5/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit töykeä. Onko esimiehesi myös samaa mieltä, että asiakkaiden sopii toimittaa ostoksensa muualla? Kysy siltä.

Ei kiinnosta, mitä mieltä se on.

Vierailija
6/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, mitä mieltä se on.

Niin, sinäkin voit mennä töihin muualle.

Ymmärrän toki, että jankkaava asiakas ärsyttää.

Vierailija
7/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies tuntee alaisensa ja tietää miten vaikeita asiakkaat voivat olla. Valitukseen saisi siis standardivastauksen, eikä asiaa luultavasti käytäisi ollenkaan läpi työntekijän kanssa :)

Vierailija
8/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalle sanotaan vaikka miljoona kertaa asia niinkuin se on. Jos ei vähemmällä ymmärrä. Koskaan ei ohjata muualle, mikään ei ole niin äänekäs kuin pahakello.

Vierailija
9/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinäkin voit mennä töihin muualle.

Ymmärrän toki, että jankkaava asiakas ärsyttää.

Ehkä, mutta en kyllä muutaman aasiakkaan takia.

Vierailija
10/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimies tuntee alaisensa ja tietää miten vaikeita asiakkaat voivat olla. Valitukseen saisi siis standardivastauksen, eikä asiaa luultavasti käytäisi ollenkaan läpi työntekijän kanssa :)

Ei ihmekään että kivijalkamyymälöitä ja ketjuja menee konkkaan tuolla asenteella.

Vierailija
11/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaalle sanotaan vaikka miljoona kertaa asia niinkuin se on. Jos ei vähemmällä ymmärrä. Koskaan ei ohjata muualle, mikään ei ole niin äänekäs kuin pahakello.

No ei kiinnosta käyttää työaikaa tuollaiseen mihinkään johtamattomaan paskaan.

Vierailija
12/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että turhalla jankkauksella aikaa tuhlaavaa asiakasta ei siedetä loputtomiin. Itse olen kerran joutunut asiakkaana toteamaan tällaiselle nillittäjälle että tässä on jono maksuhaluisia ihmisiä takanasi, aion nyt maksaa, siirry sivuun odottamaan että jono on mennyt ennen kuin jatkat.

Änkytti mulle jotain, vähät välitin ja helpottunut myyjä otti maksuni vastaan. Ja myös seuraavan asiakkaan. Ja sitä seuraavan.

Se jankkaaja todellakin on ongelma kaikille. Kaikkea ei tartte sietää. Ei edes myyjän.

Vierailija
13/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vastaus yleensä on: "tämä keskustelu ei nyt johda mihinkään, kehoitan ottamaan yhteyttä esimieheeni", jos ei asiakas muutoin lopeta jankkaustaan.

Vierailija
14/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä otsikko, ota kysymysmerkki pois.

Olin töykeä asiakkaalle.

Ja nyt haluat keskustella siitä? Juu, nuo on juuri ne tilanteet kun ammatillisuus punnitaan. Vastauksesi perusteella olet kesätyöntekijä. Menepäs takaisin syksyn opiskeluihin sieltä pilaamasta aikuisten bisneksia.

Vierailija
15/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä että turhalla jankkauksella aikaa tuhlaavaa asiakasta ei siedetä loputtomiin. Itse olen kerran joutunut asiakkaana toteamaan tällaiselle nillittäjälle että tässä on jono maksuhaluisia ihmisiä takanasi, aion nyt maksaa, siirry sivuun odottamaan että jono on mennyt ennen kuin jatkat.

Änkytti mulle jotain, vähät välitin ja helpottunut myyjä otti maksuni vastaan. Ja myös seuraavan asiakkaan. Ja sitä seuraavan.

Se jankkaaja todellakin on ongelma kaikille. Kaikkea ei tartte sietää. Ei edes myyjän.

Mutta on aina enemmän kuin kaksi ääripään vaihtoehtoa hoitaa tilanne. Mieluummin vaikka soittaa pomolle ja kysyy että toivotanko asiakkaan hornaan, ennenkuin tekee sen. Eikä yhden jankutuksen takia tarvitse sulkea liikettä, vaan pitää sen pyörimässä kuitenkin.

Vierailija
16/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä otsikko, ota kysymysmerkki pois.

Olin töykeä asiakkaalle.

Ja nyt haluat keskustella siitä? Juu, nuo on juuri ne tilanteet kun ammatillisuus punnitaan. Vastauksesi perusteella olet kesätyöntekijä. Menepäs takaisin syksyn opiskeluihin sieltä pilaamasta aikuisten bisneksia.

Kieltämättä töistä saa aina uutta opiskeluintoa, kun muistaa, että opiskelujen jälkeen ei tarvitse kituuttaa nuivassa duunissa, törkeän pienellä palkalla ja paskassa työilmapiirissä.

Vierailija
17/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on töykeää sanoa "Voit mennä ihan vapaasti muualla ostoksille", vaikka tottahan se on, että asiakas voi mennä ihan vapaasti muualle ostoksille – ja tällaisen puheen jälkeen varmasti meneekin (mikä ei varmasti sitä työntekijää haittaakaan, mutta eipä tuollainen hyvää mainettakaan tuo; ei se asiakas tule liikettä kehumaan, vaan päinvastoin, vaikka olisi kuinka itse ollut syypää ikävään asiakaspalvelutilanteeseen).

Ei-töykeä vastine samalle asialle voisi olla vaikkapa: "Valitettavasti meillä ei onnistu tällainen, mutta esimerkiksi tuolla liikkeessä X on tällainen mahdollisuus." tai "Auttaisin mielelläni, mutta meillä ei valitettavasti ole tällaista käytäntöä olemassa." Jos asiakkaalta poistetaan harmi siitä, ettei hän saa tahtomaansa, niin hän voi kuitenkin tulla mielellään jatkossa jonkin muun asian tiimoilta liikkeeseen ja saattaa myös kertoa liikkeestä eteenpäin hyvää palautetta, vaikka ei siellä ei olisi jokin hänen toivomansa asia onnistunutkaan.

Vierailija
18/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on töykeää sanoa "Voit mennä ihan vapaasti muualla ostoksille", vaikka tottahan se on, että asiakas voi mennä ihan vapaasti muualle ostoksille – ja tällaisen puheen jälkeen varmasti meneekin (mikä ei varmasti sitä työntekijää haittaakaan, mutta eipä tuollainen hyvää mainettakaan tuo; ei se asiakas tule liikettä kehumaan, vaan päinvastoin, vaikka olisi kuinka itse ollut syypää ikävään asiakaspalvelutilanteeseen).

Ei-töykeä vastine samalle asialle voisi olla vaikkapa: "Valitettavasti meillä ei onnistu tällainen, mutta esimerkiksi tuolla liikkeessä X on tällainen mahdollisuus." tai "Auttaisin mielelläni, mutta meillä ei valitettavasti ole tällaista käytäntöä olemassa." Jos asiakkaalta poistetaan harmi siitä, ettei hän saa tahtomaansa, niin hän voi kuitenkin tulla mielellään jatkossa jonkin muun asian tiimoilta liikkeeseen ja saattaa myös kertoa liikkeestä eteenpäin hyvää palautetta, vaikka ei siellä ei olisi jokin hänen toivomansa asia onnistunutkaan.

Minä taas en sanoisi, että myyjien pitäisi aina ja kaikesta hokea noita pahoittelen, valitettavaksi, anteeksi. Ei myyjän tarvitse pyydellä anteeksi ja pahoitella ihan kaikkia asiaa.

Vierailija
19/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en sanoisi, että myyjien pitäisi aina ja kaikesta hokea noita pahoittelen, valitettavaksi, anteeksi. Ei myyjän tarvitse pyydellä anteeksi ja pahoitella ihan kaikkia asiaa.

Minusta se kuuluu asiakaspalveluun, mutta ei siksi että asiakaspalvelija pyytäisi anteeksi itseään, vaan siksi että hän ei tahdo asiakkaansa harmistuvan. Jos minä olisin asiakaspalvelijana ja en voisi toteuttaa asiakkaan toivetta, minusta olisi ikävää, jos asiakas pahoittaisi mielensä siitä. En ajattelisi, että minä tai liike olemme tehneet jotenkin väärin. Kaikkia toiveita ei tarvitsekaan toteuttaa.

Mikä muu sana sitten olisi noiden tilalle hyvä? Tarkoitushan on tehdä asiakkaan olo helpoksi ja auttaa häntä hyväksymään tilanne ilman ärsyyntymistä tai mielipahaa, ei mikään nöyristely tms.

Vierailija
20/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on palvelua, ja tuollaisissa tilanteissa ammattitaito punnitaan. Me emme tiedä, mistä asiakas jankkasi (näitähän riittää), mutta sinun tehtäväsi on saattaa tilanne kunnialla päätökseen. Suomessa on keskinkertainen asiakaspalvelu noin ylipäänsä, ehkä työntekijät pitävät asiakaspalvelua nöyristelynä, mutta se on palvelutyötä.

Itse olen helppo asiakas, mutta olen itse ollut aikoinaan paljon töissä asiakaspalvelussa opiskeluaikoina, ja kyllä siellä kaikenlaista kengänkuluttajaa tuli vastaan. Reipas ja asiallisen ystävällinen asenne kehiin vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän