Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskausoireet kuvitella?

Vierailija
02.09.2017 |

Palelu, väsymys, lievä kurkkukipu, nippailu alavatsassa, lievä etova olo. Nyt sitten vähän vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä kp 21. Kuvittelenko vain että voisi olla raskausoireita ja kiinnittymisvuotoa? Ollut aina säännöllinen kierto 26 eikä välivuotoja. Kuinka moni on jälkikäteen huomannut, että vain kuvitteli ne alkaraskauden oireet eikä ollutkaan oikeasti raskaana?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella, ja koska ihminen on psykofyysis(sosiaalinen) kokonaisuus, usein voi tulla psykosomaattisia oireita - eli psyykkisesti uskoo/ajattelee/tutkailee jotain, ja se näyttäytyy/tuntuu fyysisenä (mm. pahoinvointi, kipu jossain).

Totta kai voi myös olla oikeita raskausoireita, jos raskaus muuten on mahdollinen vaihtoehto. Itselläni oikeassa raskaudessa oli mm. rintojen arkuutta, nippailua alavatsassa ja lämpö ihan hitusen koholla ja iltaisin turpoava vatsa - mutta toisaalta niinpä on joskus ennen menkkojakin.

Olen myös kuvitellut raskausoireita (pömpöttävä vatsa, etova olo, alavatsanippailut), eli sinänsä voi olla kummin vain :D

Vierailija
2/3 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista kuvitelmista, mutta mä olin ainakin ihan oireeton alussa. Ekassa raskaudessa rv 8-12 oli lievää etomista ja toisessa raskaudessa ei sitäkään. Ainut selkeä merkki ihan varhaisessa vaiheessa oli, että kuukautiset eivät tulleet. Mutta oletettujen kuukautisten alkamisajankohdan aikoihin oli lieviä menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, mutta luulin niiden johtuvan pian alkavista kuukautisista. Koska kuukautiset eivät alkaneetkaan, niin teinkin raskaustestin. En siis mistään erityisistä oireista tai edes mun alitajuntaisista ajatuksista kuvitellut olevani raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on mahdollinen ja olisi toivottu asia kyllä. Oli selkeä ovis ja sen aikoihin joka päivä myös seksiä. Mutta koska yrittäminen on vielä aivan alussa, niin en uskalla toivoa edes raskautta vielä mahdolliseksi. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi