Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaunutkin pitää ostaa sukupuolisen värikoodin mukaan? :D

Vierailija
02.09.2017 |

En siis ole mikään fanaatikko tässä asiassa, kyllä minusta on ihan ok pukea tytöt pinkkiin ja pojat siniseen jos se on itselle tärkeää, mutta miksi VAUNUT pitää ostaa tämän värikoodin mukaan?
Paikkakuntani fb-kirppiksellä moni ostaa vaunuja tytölle tai pojalle, joku tarjosi sinisiä vaunuja johonkin ilmoitukseen, vastauksena " tulee tytölle niin tää väri ei oikein käy"

Mitä väliä jollain vaunujen värillä on? :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän naurettavana ja vähän ärsyttävänäkin tuota värien jakamista sukupuolen mukaan. Ja tämähän tapahtuu ihan aikuisten ihmisten toimesta. Eikö voisi ottaa sitä väriä, mistä itse tykkää? Eihän se vauva itse tiedä mitä sukupuolta on.

Vierailija
2/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole edes tullut mieleeni moinen. Itse valitsin mustanharmaat vaunut, kun ajattelin että lika ei näy niin herkästi kuin vaaleissa.

Neuvolassa parin kk:n ikäistä tytärtä tituleerattiin heti pojaksi kun päällä oli siniset potkuhousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaaleanruskeat vaunut, joissa vähän valkoista. En myöskään säästellyt muita värejä tytölläni, joten puin välillä sinistä, vihreää yms. eikä pelkkää pinkkiä. Mutta jos ei ollut pinkit vaatteet, niin lastani luultiin usein pojaksi, mutta onko silläkään nyt niin väliä. Kunhan on siistit ja puhtaat vaatteet, jotka sopii säähän

Vierailija
4/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunujen ostajalla on täysi valta päättää ne perusteet, joilla hän valintansa tekee, ja muut voivat vain tyytyä siihen. Olipa se sitten väri, uskonto, horoskooppi tai biorytmit.

Vierailija
5/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, valitsin aika neutraalin väriset vaunut tytölle, koska ei sitä tiedä jos teen toisen lapsen joka on poika. Muuten sitten aion ottaa kaiken irti siitä, että saan tyttären, ja ostaa kaikkea vaaleanpunaista. Tiedän kyllä ettei vauva siitä mitään tajua, ja teenkin sen ihan itseäni varten. Harmittaako? ;)

Vierailija
6/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni pukee tyttärensä usein harmaaseen ja mustaan ja saa kuulla tuntemattomilta kehuja pojastaan. Kun tuttuni korjaa, että kyseessä on tyttö, tulee valitusta vaatteiden väristä.

Jos minä ikinä hankin lapsen ja se on tyttö, aivat tasan varmasti puen hänet pääosin mustaan, harmaaseen, siniseen ja vihreään -kuten pojankin pukisin - sillä ne ovat lempivärejäni vaatteissa. Pinkkiä ja punaista ei ikinä, hennon vaaleanpunainen vielä menisi (sekä tytölle että pojalle). Rattaat ihan piruuttani hankkisin sinisinä tai mustina. Lelut saa olla sellaisia ja sen värisiä kuin lapsi tykkää, oli ne sitten nukkeja tai autoja. Siinäpä sitten olisi mummoilla ja mammoilla ihmeteltävää kuinka tyttö on puettu "poikien väreihin".

Vierailija
7/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaunujen ostajalla on täysi valta päättää ne perusteet, joilla hän valintansa tekee, ja muut voivat vain tyytyä siihen. Olipa se sitten väri, uskonto, horoskooppi tai biorytmit.

Totta, mutta muilla on oikeus pitää hänen valintaansa hupaisana. :)

Vierailija
8/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole itse törmännyt tällaiseen. Minusta vaaleanpunaiset vaunut ovat karmivat, kerran olen nähnyt sellaiset kaupungilla. Vaunuja työntävä nainen näytti Tuksulta.

Vierailija
9/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen väriset vaunut että ne sopivat omaan vaatetukseeni ja tyyliini.

Vierailija
10/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, valitsin aika neutraalin väriset vaunut tytölle, koska ei sitä tiedä jos teen toisen lapsen joka on poika. Muuten sitten aion ottaa kaiken irti siitä, että saan tyttären, ja ostaa kaikkea vaaleanpunaista. Tiedän kyllä ettei vauva siitä mitään tajua, ja teenkin sen ihan itseäni varten. Harmittaako? ;)

Mielenkiinnosta, pukeudutko itse paljon vaaleanpunaiseen?

Vierailija
11/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta pikkuvauvojen sukupuolittaminen on silloin, kun vanhempi ei tee sitä omien mieltymyksiensä vuoksi, vaan siksi, että ajattelee, että niin pitää tehdä.

Itsehän en piruuttanikaan aio käyttää yhtäkään sinistä (tai ainakaan vaaleansinistä) kampetta pojallamme.

Vierailija
12/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset ovat kalluja. Miehen nimi pitää aina olla, tytöllä pitää olla aina pinkki. Nämä perhenaiset ovat vain niin sukupuolirooleihin ja alistumiseensa kiintyneitä. Perheen nimikin valitaan sukupuolen, ei nimen mukaan.

Vierailija
13/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä kivat kirkkaan siniset vaunut. Kaikki aina kysyy että onko toi poika vaikka päällä olis vaaleanpunaista hörhelöä.... että kai sitä vähemmällä selittelyllä pääsis jos ois punaset vaunut.

Vierailija
14/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ihmisen tarvitse tietää vauvan sukupuolta,ihan järjetöntä. Jos sukupuolet ovat erilaisia, sen merkkaamiseen ei tarvita värikoodeja. Ka pinkki on hirveä väri. Omana aikanani ei mitään pinkkihysteriaa ollut, jospa antaisitte tyttöjenne vain elää ihmisinä. Korostatte vain sukupuolta, sairasta. Eivät aikuisetkaan pukeudu vain pinkkiin.

Vierailija
15/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa liikenteessä olevista vaunuista näyttää olevan mustia tai harmaita :)

Vierailija
16/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen raskaana viikolla 8, enkä todellakaan voi siis tietää kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika.

SILTI ostin siniset vaunut, koska ne olivat mielestäni kauniit, tulevan lapsen sukupuolesta riippumatta...

Vierailija
17/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tienneet esikoisemme sukupuolta sillä halusimme yllättyä. Ostimme laadukkaat vaunut käytettynä, niissä sattui olemaan vaaleanpunaisia somisteita. Kumpaakaan ei haitannut sillä hinta oli loistava ja vaunut hyvässä kunnossa.

Sain siskoltani paljon vauvanvaatteita. Ne olivat kaikki poikien, sinistä, harmaata, vihreää, dinosauruksia, "cool dude" tekstejä jne. Otimme ne kiitollisina vastaan. :)

No esikoinen oli tyttö. Puin hänet surutta niihin vaatteisiin. Hyviä vaatteita olivat. Kyllähän lasta luultiin usein pojaksi, mutta sille ei voinut mitään eikä se vauvaa itseään haitannut, tai meitä vanhempia. :D Ostin kirpputorilta yhden mekon ja vaaleanpunaisen bodyn vauvakuvia varten. Muut kuvat otettiin niissä "poikien" vaatteissa.

Toinen olikin sitten poika. Vaatteet sopivat mutta joudun kuuntelemaan valitusta vaunuista. :D

Vauvaa ei kiinnosta missä väreissä sitä nukutetaan tai onko sen paidassa prinsessa vai ralliauto. Nyt kun esikoinen on 5-vuotias hän vaatii saada pitää röyhelöitä ja vaalenapunaista, joita en häneltä kiellä. :) Hyödynsin vain niitä vuosia kun häntä ei kiinnostanut ja sain pukea hänet mahdollisimman helposti. :D

Vierailija
18/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin hempeä ja hellä vaaleansininen oli "tyttöjen väri" ja voimakas ja kirkas vaaleanpunainen taas "poikien väri"... oisko ollu näin jenkeissä joskus 30-40 luvulla? Sitten se vaan jotenkin vaihtui... itse en usko tällaiseen tyttö-poika hömpötykseen värien suhteen, 7v siskontytön lempivärit ovat vaaleansininen ja oranssi. :) Ja muistan kuinka ala-asteella ollessani luokallani oli poika jonka lempiväri oli vaaleanpunainen.

Tarkennan nyt vielä, että siinäkään ei ole mitään pahaa jos tytöt tykkää vaaleanpunaisesta ja barbeista ja pojat sinisestä ja autoista. :) En yritä taivuttaa ketään lasta ns. vastakkaisen sukupuolen stereotypiaan.

Vierailija
19/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdet vaunut, mustat ja keltaiset. Mitähän se kertoo lapsemme sukupuolesta?

Vierailija
20/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, pukeudutko itse paljon vaaleanpunaiseen?

En ikinä. Sopii mielestäni vauvalle, mutta ei aikuiselle naiselle. T: se jolle vastasit