Tiedätkö mitä tarkoittaa limppaaminen?
Ekan kerran tänään luin moisen sanan. Koskaan ennen en ole kuullut vaikka olen yli neljänkymmenen. Linkkaaminen (ontuminen) on tuttu ja samoin termi "imppaaminen".
Kommentit (14)
Sylkemistä, tuttu sana viisikymppiselle.
Nuorison kielisuudelmat ovat Oulussa limppaamista
Joku käytti sanaa tekstissä: "Pyysin tila-autoa ettei tarvi vaunuja limpata vaan saadaan kokonaisina kyytiin ja sakki pian kotiini. No tulin pikkuautolla vastaan ja taksi odotti?? Ei mikään iso kun jouduttiin kuitenkin limppaamaan vaunut."
Eli oletan että sana tarkoittaa sitä kun vaunut laitetaan kasaan, eli "linkkuun" kuin linkkuveitsi.
ap
Puhua jotain hataraa ja kuplivaa minnäksee lidlii ostaa limpparia tätä tää limppaa. Äö kieltä. Eli ilmoitus ylläpitöön ja ruoat vessanpöntöstä ales. Ilmoitus ylläpitoon kauniin suomenkielen idealogian jonkin sortin lietsoamisesta.
Vaatteiden viikkaaminen on limppaamista
Onko Limp Biscuit-yhtye suomeksi Sylkypipari?
Vierailija kirjoitti:
Niinkö se on nykyään? Mun nuoruudessa limppaaminen oli sylkemistä. Ja Oulun seudulla olen kasvanut.
Meillä Keski-Suomessa limpata tarkoittaa räkimistä, sylkemistä. Limppi = limainen räkä esim. kurkussa tai räkäistynä maassa. Muissa yhteyksissä en ole sanaa kuullut käytettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö se on nykyään? Mun nuoruudessa limppaaminen oli sylkemistä. Ja Oulun seudulla olen kasvanut.
Ehkä se on vähän sama asia. Oulun seudulta olen minäkin, limomista voisi olla enemmän tuo suutelu mutta käy kai se tuokin...
Limppaaminen on viikkaamista. Eli esim. vaatteiden taittelua, eli viikkaamista. Taitaa tulla ruotsin kielestä.
piipula kirjoitti:
Limppaaminen on viikkaamista. Eli esim. vaatteiden taittelua, eli viikkaamista. Taitaa tulla ruotsin kielestä.
No se selittää tuon limppaamisen tuossa aloittajan esimerkissä.
Mulle limppaaminen tarkoittaa, tai tarkoitti joskus yläasteella, sylkiklimpin räkäisemistä.
Onks eka kirjain siis L vai iso ii?