Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Arvasin, että vauva-foorumi vauhkoontuu taas ensisynnyttäjien iästä ja ketjuun tulee 30 sivua ihan turhaa jankkaamista. Voitteko viedä sen keskustelun uuteen ketjuun, varmasti sinne kaikki halukkaat löytää. Rasittaa taas selata kymmeniä sivuja ilman mainintaakaan ensitreffeistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehille siis tämäkin asia on jossain määrin helpompaa, ei silti helppoa. Tsemppiä Petrille ja Marille, kyllä kaikkien unelmien perässä kannattaa juosta. Jos ei muuten niin kunto siinä paranee!
Suvunjatkaminen ehkä sinällään helpompaa, mutta miehen 45 on ihan sama noin muuten kuin naisen 45 - ja oikeastaan vielä enemmänkin, koska keskivertomies on jo tällöin lähempänä hautaa kuin nainen. Kumpikin on isovanhempi-iässä lapsen ollessa täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kolme naista olivat lauantaina helsingin yössä yhdessä isossa yökerhossa... ainoa kenellä oli sormus sormessa oli Johanna.
Onkohan Aliisa ja Esa sitten eronneet ohjelman loputtua vai viimeisessä jaksossa. Mä en kyllä kestä nähdä itkevää Esaa.
Minkäs ikäisiä Johanna ja Markus ovat, eivät ihan nuoria? Olin lukevinani, että suunnittelisivat lasten hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään kolmekymppistä jolla olisi jo lapsia.
N37 stadi
:O
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäisiä Johanna ja Markus ovat, eivät ihan nuoria? Olin lukevinani, että suunnittelisivat lasten hankintaa.
Johanna 32, Markus 39. Elleivät ehkä nyt jo 33 ja 40.
Viisaat mammat eivät näemmä tiedä, mitä tarkoittaa "kolmekymppinen". Petri etsii naista, jonka ikä alkaa kolmosella äidiksi tullessa.
Petri on aivan oikeassa siinä, että suurin osa lapsista syntyy alle 40-vuotiaille naisille.
Terv. Nelikymppinen, joka ei ole 40 v
Vierailija kirjoitti:
Olen 43-vuotias vastoin tahtoani lapsettomaksi jäänyt mies ja ajattelen samalla tavalla kuin Petri. Monet naiset ovat saaneet lapsensa 30 ikävuoteen mennessä. Pääasiassa vanhempana lapsia saavat pääkaupunkiseudulla ja muissa suurissa kaupungeissa asuvat korkeakoulutetut, mutta täällä maalla se on harvinaista, enkä myöskään koulutustaustani vuoksi korkeakoulutetuille naisille kelpaisi.
Minusta Petrin toteamus on hyvin realistinen ja todenmukainen.
9
Deitti-ilmoituksia kehiin, etsimään ja harrastuksiin. Vielä olet aivan hyvässä iässä lapsen saamiseen! Naisen olisi toki syytä olla jonkin verran nuorempi, mutta hedelmällisyyden raju lasku tapahtuu useimmilla vasta noin 40-vuotiaana.
Enempi Marilla on kiire lapsenteon kanssa, jos niitä lapsia haluaa, kuin Petrillä. Petrillä on (teoriassa) vielä 30 v aikaa, Marilla vain muutama vuosi, jos sitäkään. Mutta onhan Marilla onneksi koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kolme naista olivat lauantaina helsingin yössä yhdessä isossa yökerhossa... ainoa kenellä oli sormus sormessa oli Johanna.
Onkohan Aliisa ja Esa sitten eronneet ohjelman loputtua vai viimeisessä jaksossa. Mä en kyllä kestä nähdä itkevää Esaa.
Jos itkee? Esa itkee onnesta, kun pääsee eroon Aliisasta. 😪
Jos minä olisin miehelleni lämpimiä voileipiä yllätyksenä tehnyt, niin odottaisin kyllä hieman iloisempaa vastaanottoa! Eihän tuo Markus ollut yhtään kiitollinen tai iloinen tästä hänelle tehdystä yllätyksestä. Hapan katse ja kuiva tokaisu vain. Apua!
Vierailija kirjoitti:
Deitti-ilmoituksia kehiin, etsimään ja harrastuksiin. Vielä olet aivan hyvässä iässä lapsen saamiseen!
Lapsen saamiseen ikää ei toki minustakaan vielä liikaa ole, mutta lapsen kasvattamiseen on. Kun vertaan itseäni reilun kymmenen vuoden takaiseen, niin huomaan valtavan eron jaksamisessa. Vaikka olen ollut koko ikäni aktiivinen liikkuja ja olen vieläkin, niin tarvitsen fyysiseen palautumiseen paljon enemmän lepoa ja paljon enemmän unta. Henkiseen palautumiseen taas tarvitsen paljon enemmän rauhaa.
30-vuotiaana pystyin lähtemään sujuvasti töiden jälkeen raskaaseen harrastukseen, mutta nykyään en jaksa kuin lösähtää sohvalle. Toki 20 kilometrin työmatkan pyöräilen, joten jotain sentään teen ennen sohvalle lösähtämistä.
Kun jaksamiseni on noin kymmenessä vuodessa laskenut merkittävästi, niin mitä tapahtuukaan seuraavien kymmenen vuoden aikana, kun vanheneminen koko ajan nopeutuu?
Jos saisin lapsen 45-vuotiaana, olisin 55, kun lapsi lähestyisi teini-ikää. Se on minusta lapsen näkökulmasta liian paljon. Minusta lapsi ansaitsee jaksavan vanhemman, joka pystyy jakamaan riittävästi lapsen maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Enempi Marilla on kiire lapsenteon kanssa, jos niitä lapsia haluaa, kuin Petrillä. Petrillä on (teoriassa) vielä 30 v aikaa, Marilla vain muutama vuosi, jos sitäkään.
Meinaat, että Petrin ikääntyminen pysähtyy? Ikäeroa Marilla ja Petrillä on 2 vuotta, Petri vanhempi. Kai sen lapsen kanssa pitäisi ollakin muutoin kuin siittämishetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deitti-ilmoituksia kehiin, etsimään ja harrastuksiin. Vielä olet aivan hyvässä iässä lapsen saamiseen!
Lapsen saamiseen ikää ei toki minustakaan vielä liikaa ole, mutta lapsen kasvattamiseen on. Kun vertaan itseäni reilun kymmenen vuoden takaiseen, niin huomaan valtavan eron jaksamisessa. Vaikka olen ollut koko ikäni aktiivinen liikkuja ja olen vieläkin, niin tarvitsen fyysiseen palautumiseen paljon enemmän lepoa ja paljon enemmän unta. Henkiseen palautumiseen taas tarvitsen paljon enemmän rauhaa.
30-vuotiaana pystyin lähtemään sujuvasti töiden jälkeen raskaaseen harrastukseen, mutta nykyään en jaksa kuin lösähtää sohvalle. Toki 20 kilometrin työmatkan pyöräilen, joten jotain sentään teen ennen sohvalle lösähtämistä.
Kun jaksamiseni on noin kymmenessä vuodessa laskenut merkittävästi, niin mitä tapahtuukaan seuraavien kymmenen vuoden aikana, kun vanheneminen koko ajan nopeutuu?
Jos saisin lapsen 45-vuotiaana, olisin 55, kun lapsi lähestyisi teini-ikää. Se on minusta lapsen näkökulmasta liian paljon. Minusta lapsi ansaitsee jaksavan vanhemman, joka pystyy jakamaan riittävästi lapsen maailmaa.
Just näin. Oon ihan hämmästynyt siitä, että sekä täällä että tuttavapiirissä tämä on monelle ollut tosi käsittämätöntä tajuta. Kai se on se, kun se minäminä menee kaiken edelle, niin ei haluta myöntää faktoja, vaan kaunistellaan ja silotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Viisaat mammat eivät näemmä tiedä, mitä tarkoittaa "kolmekymppinen". Petri etsii naista, jonka ikä alkaa kolmosella äidiksi tullessa.
Petri on aivan oikeassa siinä, että suurin osa lapsista syntyy alle 40-vuotiaille naisille.
Terv. Nelikymppinen, joka ei ole 40 v
Petri kyllä puhui, että kolmenkympin rajapyykin jälkeen lapsia haluavilla naisilla on jo lapsi tai sitten eivät halua lapsia. Ja olisiko Petri tosiaan huolissaan siitä, etteivät mm. 39-vuotiaat naiset ole hänestä lainkaan kiinnostuneet? Epäilisin. Minusta vahvasti kuulostaa siltä, että Petriä harmittaa, kun selvästi nuorempaa neitiä ei löydy. Mutta ehkä saamme tänään paremman selvyyden näihin Petrin toiveisiin.
Mie kyllä voisin ymmärtää tuon niinkin, että jos molemmilla (Mari ja Petri) on lastenhankinta haaveissa ja ymmärrettävistä syistä sen soisi tapahtuvan pian jos ollenkaan, niin ei halua "tuhlata aikaa" johonkuhun joka ei natsaa alkuunkaan. Toisaalta voi myös olla syy tällaiseen formaattiin lähtemiselle, oletettu, että asiantuntijoiden avulla löytyy se "tarpeeksi hyvä" puoliso.
Jos itse nyt eroaisin avopuolisostani niin todellakin valkkaisin miehen sillä perusteella, että on valmis etenemään nopeasti ja hankkimaan lapsen tai pari pian, koska omasta mielestäni jos niitä ei 30:ksi mennessä ole niin ei myöskään tule (olen 27). Ja tuon ukon mielipide taas tällä hetkellä vaihtelee välillä ei ikinä - ei vielä. Siinä kohtaa jopa tällainen järjestetty liitto saattaisi kuulostaa houkuttavalta vaihtoehdolta.
Ymmärrän siis kyseisen parin pettymyksen jos on jotain saman suuntaisia ajatuksia ollut.
Minähän jo täällä esitin, että Petri on pettynyt, kun Mari on vain 2 v nuorempi. Alapeukkua tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, Petri puhuu kolmenkympin rajapyykistä, eli ajattelee ilmeisesti, että tasan kolmekymppinen, ei edes mikään 30+ olisi se hänen, nelikymppisen ukon juttu. Huh huh.
Kummallisesti halutaan ymmärtää väärin Petrin kommentit. Jos niitä lukee ihan neutraalisti mies lähinnä murehtii, että menikö se lapsijuna jo. Tällainen myös pätkä tv:ssä sarjan mainoksessa. Ja naisen iän nostaminen lastenteon yhteydessä... kuunnellut biologian tunneilla, hedelmällisyys alkaa laskea 30 jälkeen ja 35 jo selkeästi laskenut, samoin nousee riskit.
So? Tunnen monia naisia jotka tekevät lapsia nelikymppisenä. Lapset ovat syntyneet ensimmäisellä yrittämällä ja täysin terveinä. Se, että riskit nousee sekä miehillä että naisilla, ei tarkoita sitä että ei voisi saada terveitä lapsia. Kyllä nuoremmillekkin voi syntyä vammaisia lapsia. Nyksyisin nuoruus on pidentynyt, elinikä on noussut, terveys ja ravinto on parantunut. Nelikymppinen äiti ei ole enää nykyisin vanha. Taloudellinen tilannekkin on parempi. Tervetuloa 2000-luvulle!
Totta kyllä, itsekin tein lapset yli 30-v (34 ja 36), mutta tarvitsin lääkäriä apuun. Onnistuu kyllä, mutta se tarve lääketieteelliselle avulle hedelmöitymisessä sekä riskit raskaudessa (esim. kromosomipoikkemat, tsekkaa riskin nousu yli 35 v jälkeen) ovat tosiasioita. Jos parikymppisenä suurin osa tulee raskaaksi helposti asia ei ole näin enää nelikymppisenä, jos niin väittää yksittäistapausten perusteella huijaa itseään ja muita.
Terveisiä terveydenhuollosta! Kaikissa ikäryhmissä lapsen kehitysvammaisuuden riski on 3%, ikäryhmässä 35-40 se kasvaa prosentilla, ollen näin 4%. Tässä iässä voi siis tehdä lapsia ilman turhia murheita. Lapsettomuutta on kaikissa ikäryhmissä, suurin osa lapsettomuuden syistä ei katso ikää, kuten endometrioosi tai PCOS. Hieman vanhempien äitien lapset on todettu pitkittäistutkimuksissa terveemmiksi ja koulumenestys on ollut parempaa kuin kovin nuorten äitien lapsilla. Raskautuminen lähellä neljääkymppiä voi kestää kauemmin kuin alle kolmekymppisenä ja ihan alkuraskauden keskenmenoja on hieman enemmän. Lopputulokseen näillä ei ole vaikutusta, ellei biologinen kello ehdi tikittää loppuun yrittäessä.
Just oli se uutinen, että joku 54-vuotias nainen saa lapsen. Ja koko ajan tekniikat paranee. Eli Mari voi ihan hyvin odotella vielä kymmenen vuotta. Mari itsekin sanoi Katsomon klipissä, että viiden vuoden päästä oli mies ja sitten vasta kymmenen vuoden päästä oli lapsia.
En itse ikipäivänä tekisi lasta 70-vuotiaan miehen kanssa. Vaikka presidentti olisikin.