Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Esa onneksi vaikuttaa niin rennolta kaverilta, että varmaan pääsee yli Aliisasta nopeasti. Itse en ollut aluksi mikään Esa-fani, mutta ihana kun hän osaa tehdä kaikkea käsillään ja muutenkin tuntuu olevan harrastuksia ja positiivinen luonne. Alan itse vähän ihastua häneen.
Musta nuo on niin hyvä pari, rennosti touhuavat tuulipuvuissaan yhdessä. Toivon todella, että Aliisa tajuaa miten arvokasta tuollanen mutkaton toveruus on parisuhteessa. Ja että siitä voi syntyä jotain todella suurta, kun antaa tunteille aikaa kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Tunnistan ihmistyypin. Hän kokee oikeudekseen kontrolloida toisen tekemisiä ja loukkaantuu, jos toinen sitten reagoi jollain tavalla hänen sanomisiin (negatiivisesti). Mulle jäi vähän epäselväksi Markuksen hermostumisen varsinainen syy, mutta todennäköisesti hän oli kuunnellut riittävän pitkään "laita tuo paita", "siellä voi olla kylmä", "siellä voi tulla kuuma", "sä ajat liian kovaa", "varo tuota lehmää laitumella" -naputuksia ja lopulta alkoi mököttämään. Tämähän taas ei sopinut vaimolle. Ei kumpikaan tuota varmaan pahalla tee, mutta raskasta tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään. Alisa ei ole ihastunut Esaan ja se näkyy ja kuuluu.
Mikäli Aliisa ja Esa eroavat, niin miten he kertovat asiasta koirilleen, jotka ovat selvästi jo ehtineet ystävystyä ja ottaa toisensa perheenjäsenikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa onneksi vaikuttaa niin rennolta kaverilta, että varmaan pääsee yli Aliisasta nopeasti. Itse en ollut aluksi mikään Esa-fani, mutta ihana kun hän osaa tehdä kaikkea käsillään ja muutenkin tuntuu olevan harrastuksia ja positiivinen luonne. Alan itse vähän ihastua häneen.
Musta nuo on niin hyvä pari, rennosti touhuavat tuulipuvuissaan yhdessä. Toivon todella, että Aliisa tajuaa miten arvokasta tuollanen mutkaton toveruus on parisuhteessa. Ja että siitä voi syntyä jotain todella suurta, kun antaa tunteille aikaa kehittyä.
Mä toivon kanssa, että Aliisa huomaisi saaneensa hyvän miehen itselleen. Esa on varmasti erilainen kuin hänen aikaisemmat miehensä tai ihannemies, mutta samoin kävi viime vuonna Millalle.
Ehkä Aliisa kokee Esan ominaistuoksun vastenmielisenä. Siinä on silloin turha väkisin yrittää. Itse olen Esa-fani, ja mielestäni tuollaiset punapigmenttiin vivahtavat sävyt miehessä ovat tosi puoleensavetäviä. Mutta jos tuoksu on väärä - silloin pelkkä kosketus puistattaa. Esa tulee vielä saamaan onnellisen avioliiton luonteensa vuoksi, ja hänestä tulee luultavasti ihana kannustava isä lapsilleen. Tsemppiä molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Tunnistan ihmistyypin. Hän kokee oikeudekseen kontrolloida toisen tekemisiä ja loukkaantuu, jos toinen sitten reagoi jollain tavalla hänen sanomisiin (negatiivisesti). Mulle jäi vähän epäselväksi Markuksen hermostumisen varsinainen syy, mutta todennäköisesti hän oli kuunnellut riittävän pitkään "laita tuo paita", "siellä voi olla kylmä", "siellä voi tulla kuuma", "sä ajat liian kovaa", "varo tuota lehmää laitumella" -naputuksia ja lopulta alkoi mököttämään. Tämähän taas ei sopinut vaimolle. Ei kumpikaan tuota varmaan pahalla tee, mutta raskasta tulee olemaan.
Apua mä oon just tollainen! Samanlainen kuin Johanna! Haluan muuttua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään. Alisa ei ole ihastunut Esaan ja se näkyy ja kuuluu.
Mikäli Aliisa ja Esa eroavat, niin miten he kertovat asiasta koirilleen, jotka ovat selvästi jo ehtineet ystävystyä ja ottaa toisensa perheenjäsenikseen?
Kyllä koirat pääsevät tästä uusperheen hajoamisesta yli. Eiväthän he ole edes asuneet yhdessä, joten karvaiset lapset olivat vasta ehtineet tutustua. Asiasta kerrotaan makkarapaketin kanssa, jotta pettymys jää taka-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Leeniska kirjoitti:
Aika hupaisa tuo kohta, jossa Petri asetteli kuivat hiutaleet ja vitamiinit muoviläpykän alle odottamaan aamua ja Mari nautiskeli jäätelöä ja kuohuviiniä :) :)
Mikä ihme se liina oli ja miksi laittoi??!!
Varmaan hauduttaa puuron sen alla: lisää hiutaleisiin kiehuvaa vettä ja "vangitsee" höyryt ja läämmön pysymään lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Tästä voi olla kyse. Eikä Johanna välttämättä tarkoita käskyttää Esaa siksi, että kokisi ettei Esasta ole päättämään mitään, mutta pitkän sinkkuuden seurauksena on suorastaan urautunut siihen, että itse pitää tehdä jokainen valinta ja ratkaisu. Ja kun on muutenkin puheliaampi osapuoli, niin ne edelleen automaattisesti päässä raksuttavat ratkaisut myös pulppuavat tajunnanvirtana ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Apua mä oon just tollainen! Samanlainen kuin Johanna! Haluan muuttua!
Hyvä, olet huomannut asian. Seuraavaksi opettele kunnioittamaan toisen aikuisen oikeutta tehdä omat ratkaisunsa. Jos toinen aikuinen tekee mielestäsi jotain väärin, niin älä sano "et sä voi keittää perunoita noin" vaan "tarvitsetko apua siellä keittiössä" tai älä sano "miksi täällä on aina näin likaista" vaan "pitäisikö meidän siivota yhdessä". Ja kun toinen vastaa jotain, kunnioita vastausta äläkä suutu jos se erilainen kuin mitä itse olit ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Leeniska kirjoitti:
Aika hupaisa tuo kohta, jossa Petri asetteli kuivat hiutaleet ja vitamiinit muoviläpykän alle odottamaan aamua ja Mari nautiskeli jäätelöä ja kuohuviiniä :) :)
Mikä ihme se liina oli ja miksi laittoi??!!
Petri laittoi aamiaisen valmiiksi pöytään jo illalla ja liinan suojaamaan sitä pölyltä ja kärpäsiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Aliisa kokee Esan ominaistuoksun vastenmielisenä. Siinä on silloin turha väkisin yrittää. Itse olen Esa-fani, ja mielestäni tuollaiset punapigmenttiin vivahtavat sävyt miehessä ovat tosi puoleensavetäviä. Mutta jos tuoksu on väärä - silloin pelkkä kosketus puistattaa.
Aliisa voisi hyvin ostaa Esalle vaikka Poloa, jos Ace todella on se ongelma.
Ahdistaa tuo Johannan luukku. Itse en viihtyisi ollenkaan. Ahdas eteinen, sänky ja keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se Aliisa oikein haluaa? Esa on ihan ok näköinen, kai Aliisa tajusi ettei mikään Calvin Klein-malli seiso alttarilla. Ja vaikuttaa, että on yhteinen huumori ja toveruus. Olen samaa mieltä että tuossa olisi hyvä pohja. Jotenkin outoa kun Aliisa vaan hokee ettei ihastu Esaan. Ihan kuin hänellä olisi joku mielikuva ihannemiehestä josta ei voi päästää irti ja antaa itsensä ihastua Esaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa tuo Johannan luukku. Itse en viihtyisi ollenkaan. Ahdas eteinen, sänky ja keittiö.
Minusta ihanin asunto tässä ohjelmassa. Ja Johanna on ihana, tekee itsensä kanssa töitä että hänellä ja Markuksella olis hyvä suhde. Tällaisen takia katson ohjelmaa, tulee hyvälle mielelle Johannasta ja Markuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Tästä voi olla kyse. Eikä Johanna välttämättä tarkoita käskyttää Esaa siksi, että kokisi ettei Esasta ole päättämään mitään, mutta pitkän sinkkuuden seurauksena on suorastaan urautunut siihen, että itse pitää tehdä jokainen valinta ja ratkaisu. Ja kun on muutenkin puheliaampi osapuoli, niin ne edelleen automaattisesti päässä raksuttavat ratkaisut myös pulppuavat tajunnanvirtana ulos.
Nimet eivät voi olla enää tässä vaiheessa sarjaa noin ylitsepääsemättömän vaikeita muistaa oikein...
Itse näen Aliisan ja Esan menevän parempaan suuntaan. Aikamoista kärjistystä ja teilausta tällä palstalla vaikka ihan normaalilta nuorelta naiselta Aliisa vaikuttaa. En ole huomannut ilkeilyä vaan ehkä ajattelemattomia kommentteja häneltä. Mutta ei kaikki mieti ja haudo kaikkia sanomisiaan ennen möläytystä enkä näe miksi pitäisikään. -> sitten olisi maailma täynnä Markuksia (hiljaisia ja hitaita tuomaan ajatuksiaan julki).
Kommunikaatiotaitoihin kuuluu myös rivien välistä lukeminen ja äänensävyjen tulkinta. Johannaakin on paljon parjattu mutta ihan humoristisesti juttuja heittää (ei aina mutta esim. se pussilakanajuttu).
Kiinnostava formaatti ja erityisen viihdyttävää seurailla myös näitä katsojareaktioita. Hämmentävää miten eri lailla samoja klippejä voi tulkita ja ikävää että suhteista näytetään niin rajallisia ja irrallisia pätkiä :P
Toivon kovasti että Aliisa ja Esa jatkaisivat (ei se aina hetkessä roihahda mutta näen tossa paljon potentiaalia) :)
Miksi Petrin puhelua äidilleen ei kuultu? Oliko siinä jotain salattavaa