Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Aliisa ja Esa on selvä pariskunta ja tuo ohjelmassa nähty kiroilu ja "salaatin pesu" kuulosti ihan normaalilta pariskunnan puheelta. Se ei ollut ilkeää eikä toinen ottanut sitä ilkeilynä. Parisuhde on siis jo niin vahva, että molemmat luottavat toisen ymmärtävän ja kestävän tuollaiset sanomiset. Jos oikeaa riitaa olisi tullut, niin se olisi tullut terassin öljyämisessä, nuo muut tilanteet olivat vain ihmettelyä. Ero on huima verrattuna M&P:n keskusteluun, jossa molemmat tulkitsevat toisen sanomisia huolella ja pahastuvat ja nälvivät toisiaan.
Ai parin viikon tuntemisen jälkeen on tuollaista? Minusta on ihanaa katsoa Johannaa ja Markusta, he ovat selvästi vastarakastuneita, koskettelevat toisiaan ja ovat kiinnostuneita puolisostaan. Aliisa vaikutti mökillä ihan kyllästyneeltä Esaan.
Jos osallistuisin itse ohjelmaan, yrittäisin kyllä viimeiseen asti vaikka feikata, että puoliso kelpaa, vaikka en oikeasti kykenisikään tuntemaan mitään häntä kohtaan. Tai olisin valmis yrittämään pitempään nihkeydestäkin huolimatta. Ero olisi parempi hoitaa kaikessa hiljaisuudessa ohjelman jälkeen.
Näköjään se, joka ei syty puolisostaan, lynkataan armottomasti. Varmaan vaikeaa nousta taas jaloilleen kun on nähnyt itsestään ohjelmaan leikatut pätkät, joiden perusteella on pelkkä niuho jolle ei kelpaa mikään.
Esim. nyt tämä Mari...toisaalta hienoa että ei esitä mitään, mutta kyllähän hänen maineensa puolisokandidaattina on tämän ohjelman myötä mennyttä.
Jos verrataan vaikkapa Maajussien morsiamiin, näyttää siltä, että he ovat oppineet aiemmista kausista jotain, ja käyttäytyvät todella sopuisasti ja sävyisästi välttäen kaikkea negatiivisuutta. Toki he voivat olla sellaisia oikeastikin, mutta uskoisin silti, että ovat myös oppineet miltä sellainen näyttäisi teeveessä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtoikohan Marin kommentti jakson lopussa (Tilanne on mitä on eikä muuksi muutu tms) tarkoittaa suhteen tilaa vai jotain muuta? Ihan hyvin voisi tarkoittaa jotain muutakin, tyyliin että nyt on molemmat jo tehneet erilaisia juhannussuunnitelmia eikä ne siitä muuksi muutu kun suunnitelmat on jo lyöty lukkoon. :D En ihmettelisi vaikka olisi taas näytetty kommentti asiayhteydestä irroitettuna dramatiikan hakemiseksi. Tai sitten se tarkoitti ihan vaan heidän suhdettaan. Olenko ainoa joka toivoisi Marista ja Petristä vielä tulevan jotain?
Tuohon viimeiseen kysymykseen vastaan: En toivo Marille ikinä ketään miestä - kiusattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mari saa itsellä niskakarvat pystyyn, tulee mieleen siitä oma anoppi. Kokee olevansa juuri hauska, mukautuva ja nuorekas, mutta oikeasti on vain kuiva, ylimielinen tiukkapipo. Säälin petriä, ja petrihän itsekin sanoi että ei uskalla puhua. Ei sillä on petrissäkin paljon ongelmia, mutta hän ei väitäkkään olevansa täydellinen, toisinkuin mari.
Häpesikö markus itseään vai johannaa? Johanna kyllä vaikuttaa aidosti mukavalta, fiksulta ja mukautuvalta ja se pari on aidosti mukana.
Marista tulee sellainen vaikutelma, että miettii miltä Petri hänen puolisonaan näyttää telkkarissa. Haluaa ilmaista, että ei hyväksy esim homovitsejä tms, jotta ei tulisi itse leimatuksi samankaltaiseksi.
Jos Petri uskaltaisi olla haavoittuvampi, Marikin ehkä tajuaisi piikittelyn julmuuden. Nyt Petri ei ilmeisesti paljasta Marille suoraan tuotakaan, että menee kipsiin hänen seurassaan. Symppaan kyllä Petriä tässä, mutta uskon, että hänelläkin olisi mahdollisuus muuttaa tilanne paremmaksi ihan vain näyttämällä tulleensa loukatuksi. Nyt ylpeys ei anna periksi.
Aika paljon ne Aliisa ja Esa meinas syyä pottuja, kun pesivät niitä ihan vadillisen ;)
Mua myös häiritsee, ettei Aliisa ole käynyt tai ei ole ainakaan näytetty, että olisi käynyt Esalla. Tulee tunne, ettei kiinnosta ja Esa vain riiaa Aliisaa. Mutta kyllä mä silti vielä uskon, että heillä on mahiksia ja voihan olla, että mökilläkin oli enemmänkin romantiikkaa, heidät halutaan kuvata vain vielä epävarmempina kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis totta kai se Esan maalinhävityskysely oli joko kameroita varten tehty käsikirjoituksen mukainen show tai savolaishuumoria. Jos Esan mielestä maahan kippaaminen olisi ollut oikeasti ihan hyvä ratkaisu, hän ei olisi kysellyt mitään, vaan suoraan kipannut ne siihen.
Samaan tyyliin Petrikin olisi kipannut pyöränsä Marin eteiseen kyselemättä, jos olisi kuvitellut sen olevan ok. Harmi ettei kukaan ymmärtänyt espoolaishuumoria. :(
Johanna on naisista ainut kuka tuntuu yrittävän edes.
Vierailija kirjoitti:
Jos osallistuisin itse ohjelmaan, yrittäisin kyllä viimeiseen asti vaikka feikata, että puoliso kelpaa, vaikka en oikeasti kykenisikään tuntemaan mitään häntä kohtaan. Tai olisin valmis yrittämään pitempään nihkeydestäkin huolimatta. Ero olisi parempi hoitaa kaikessa hiljaisuudessa ohjelman jälkeen.
Näköjään se, joka ei syty puolisostaan, lynkataan armottomasti. Varmaan vaikeaa nousta taas jaloilleen kun on nähnyt itsestään ohjelmaan leikatut pätkät, joiden perusteella on pelkkä niuho jolle ei kelpaa mikään.
Esim. nyt tämä Mari...toisaalta hienoa että ei esitä mitään, mutta kyllähän hänen maineensa puolisokandidaattina on tämän ohjelman myötä mennyttä.Jos verrataan vaikkapa Maajussien morsiamiin, näyttää siltä, että he ovat oppineet aiemmista kausista jotain, ja käyttäytyvät todella sopuisasti ja sävyisästi välttäen kaikkea negatiivisuutta. Toki he voivat olla sellaisia oikeastikin, mutta uskoisin silti, että ovat myös oppineet miltä sellainen näyttäisi teeveessä.
Se, että kumppani ei sytytä, ei kyllä mitenkään oikeuta huonoon ja ilkeään käytökseen. Kyse on kuitenkin lähes tuntemattomasta ihmisestä enkä ymmärrä, miten kukaan voi käyttäytyä vierasta ihmistä kohtaan noin ilkeästi, vaikkei nyt erityisen sytyttävä ihminen olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Aliisa ja Esa on selvä pariskunta ja tuo ohjelmassa nähty kiroilu ja "salaatin pesu" kuulosti ihan normaalilta pariskunnan puheelta. Se ei ollut ilkeää eikä toinen ottanut sitä ilkeilynä. Parisuhde on siis jo niin vahva, että molemmat luottavat toisen ymmärtävän ja kestävän tuollaiset sanomiset. Jos oikeaa riitaa olisi tullut, niin se olisi tullut terassin öljyämisessä, nuo muut tilanteet olivat vain ihmettelyä. Ero on huima verrattuna M&P:n keskusteluun, jossa molemmat tulkitsevat toisen sanomisia huolella ja pahastuvat ja nälvivät toisiaan.
Mun mielestä heidän olonsa on todella kaverillista. Tulee heistä fiilis, kuin aika vähän toisiaan tuntevat työkaverit olisivat yhdessä työmatkalla tmv.
Vierailija kirjoitti:
Esim. nyt tämä Mari...toisaalta hienoa että ei esitä mitään, mutta kyllähän hänen maineensa puolisokandidaattina on tämän ohjelman myötä mennyttä.Jos verrataan vaikkapa Maajussien morsiamiin, näyttää siltä, että he ovat oppineet aiemmista kausista jotain, ja käyttäytyvät todella sopuisasti ja sävyisästi välttäen kaikkea negatiivisuutta. Toki he voivat olla sellaisia oikeastikin, mutta uskoisin silti, että ovat myös oppineet miltä sellainen näyttäisi teeveessä.
Tässä on vaan sellainen ero maajusseihin, että ensitreffeillä sä sitoudut oikeasti tuntemattomaan ja päästät hänet kotiisi asumaan. Pitää olla jo aika paatunut ihminen, jos pystyy feikkaamaan onnellista parisuhdetta omalle puolisolle ja kameralle jos ei oikeasti yhtään natsaa ihmisen kanssa. Helppohan se on maajusseilla pitää kolmea vierasta kodissaan kun kukaan heistä ei ole oikeasti muuttanut sun luokse. Mutta kuinka kivasti sä suhtautuisit jos mä kantaisin nyt tavarani sun kotiin ja toteaisin, että jään asumaan tänne? Meillähän on tosi mukavaa yhdessä, mutta pitäiskö ruveta etsimään vähän isompaa yhteistä asuntoa...
Vierailija kirjoitti:
Mari saa itsellä niskakarvat pystyyn, tulee mieleen siitä oma anoppi. Kokee olevansa juuri hauska, mukautuva ja nuorekas, mutta oikeasti on vain kuiva, ylimielinen tiukkapipo. Säälin petriä, ja petrihän itsekin sanoi että ei uskalla puhua. Ei sillä on petrissäkin paljon ongelmia, mutta hän ei väitäkkään olevansa täydellinen, toisinkuin mari.
Häpesikö markus itseään vai johannaa? Johanna kyllä vaikuttaa aidosti mukavalta, fiksulta ja mukautuvalta ja se pari on aidosti mukana.
Mä luulen, että häpesi tv-kameroita ja sitä että hänestä johtuen ovat paikalla kuvaamassa myös muita, esim. hänen tuttujaan. Vaikea uskoa, että esim. Johannaa häpeäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan sellainen ero maajusseihin, että ensitreffeillä sä sitoudut oikeasti tuntemattomaan ja päästät hänet kotiisi asumaan. Pitää olla jo aika paatunut ihminen, jos pystyy feikkaamaan onnellista parisuhdetta omalle puolisolle ja kameralle jos ei oikeasti yhtään natsaa ihmisen kanssa. Helppohan se on maajusseilla pitää kolmea vierasta kodissaan kun kukaan heistä ei ole oikeasti muuttanut sun luokse. Mutta kuinka kivasti sä suhtautuisit jos mä kantaisin nyt tavarani sun kotiin ja toteaisin, että jään asumaan tänne? Meillähän on tosi mukavaa yhdessä, mutta pitäiskö ruveta etsimään vähän isompaa yhteistä asuntoa...
Kyllä näin, mutta toisaalta maajusseilla ja morsiamillaan voi olla jopa enemmän tunteita pelissä, ja homma sen takia vaikeampaa kun morsiamet joutuvat jakamaan ihastuksensa muiden kanssa. Hehän ovat jo jollain tasolla valinneet toisensa. Tässä asetelmassa voisi kuvitella näkyvän enemmän myös negatiivisia tunnetiloja, ja aiemmilla kausilla on näkynytkin, mutta nyt morsiamet ovat hyvin hillittyjä.
Ainakin itse uskoisin, että täysin tuntemattomaan ihmiseen voi kyllä suhtautua ystävällisesti ja vaikka jopa näennäisen kiinnostuneesti, vaikka hän ei puolisona olisikaan miellyttävä. Mari osoittaa arviointikyvyn puutetta käyttäytymällä ilkeästi. Homma osuu omaan nilkkaan ja pahasti, olisi edes itsesuojelu mielessä älynnyt esiintyä mukavampana ihmisenä. Mielestäni asiallinen käytös ei kyllä mitään paatumusta edellytä.
Vierailija kirjoitti:
Siis totta kai se Esan maalinhävityskysely oli joko kameroita varten tehty käsikirjoituksen mukainen show tai savolaishuumoria. Jos Esan mielestä maahan kippaaminen olisi ollut oikeasti ihan hyvä ratkaisu, hän ei olisi kysellyt mitään, vaan suoraan kipannut ne siihen.
No kuka suostuisi olemaan se tuollaisen käsikirjoituksen tolvana? Eiköhän se ollut ihan vaan Esan vanha tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että häpesi tv-kameroita ja sitä että hänestä johtuen ovat paikalla kuvaamassa myös muita, esim. hänen tuttujaan. Vaikea uskoa, että esim. Johannaa häpeäisi.
Näin juuri. Ei hävennyt Johannaa tai itseään, vaan tilannetta, jossa ilmestyy paikalle uuden puolison kanssa kamerasaattueessa. Eikö hän sanonutkin että "outo tilanne", tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kumppani ei sytytä, ei kyllä mitenkään oikeuta huonoon ja ilkeään käytökseen. Kyse on kuitenkin lähes tuntemattomasta ihmisestä enkä ymmärrä, miten kukaan voi käyttäytyä vierasta ihmistä kohtaan noin ilkeästi, vaikkei nyt erityisen sytyttävä ihminen olisikaan.
Ei oikeuta ilkeään käytökseen, mutta tosi pitkään nuo pariskunnat "joutuvat" olemaan yhdessä, vaikka tietäisivät ettei tunteita ole yhtään. Varmasti odotukset on kuitenkin olleet suuret joten voi siinä purkaa sitä pahaa oloaankin kumppaniin. Ja se ei tietenkään ole hyväksyttävää, mutta mua ainakin stressais olla Aliisa, Mari tai Petri. Varmaan kaikki heistä vaan laskee päiviä, että pääsisivät jatkamaan elämäänsä.
Minä näin Markuksen käytöksen johtuneen vaun siitä, että oli niin tohkeissaan Johannasta. Nyt siellä tapahtumassa kaikki harrastusystävät näkivät, miten upean vaimon on saanut. Olisin minäkin täpinöissäni Johannan esittelemisestä. Onhan hän nyt poikkeuksellisen komea ja ylväs nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun tuntuu, että Aliisa tahallaan yrittäisi nolata Esaa kameroiden edessä. Esim. Toi maali juttu, ois ihan hyvin voinut vaan sanoa että ei se maali kyllä sinne luontoon kuulu, vaan ei! Nöyryytetään nyt oikein kunnolla hölmöä, toinen korvat luimussa lukee jotain maalipurkkia ku quasimodo konsonaan, ja Aliisa siinä säestää kun manaaja että "mitä siinä lukee, häh täh"
Sama juttu sipulipussien ja kurkun pesujen kanssa.
No kyllä täytyy miehenkin olla aikanoinen hienohelma, jos ei kestä avoipuolisolta sitä, että tämä pyytää/käskee pesemään kurkun, sanoo, ettei sipulia tarvitse laittaa kaupassa muovipussiin jne. Ja se maalijuttu. Myrkkyjä ei kaadeta maahan, koska niille on olemassa omat paikat, mihin ne voi viedä. Kyllä meilläkin mies voisi kaataa myrkkyjä maahan, mutta jos minä olen näkemässä, sanon, ettei se käy. Samoin jos mies laittaisi kaupassa banaaneja tai sitä sipulia pussiin, sanoisin, ettei tarvii, säästetään luontoa ja jätetään pussi kauppaan. Ei niistä tarvitse loukkaantua ja vetää hernettä nenään. Jos et puolisollesi voi sanoa, että sipuli ostetaan ilman pussia, tai, että myrkkyjä ei saa kaataa maahan, niin mitä tälläselle puolisolle voi sanoa? Mitä tulee oikesta elämäsrtä puolison kanssa, jolle et voi sanoa, edes ihan normaaleja asioita? Tuskin se Esa siitä pilalle menee, jos sille sanoo, että pese kurkku. (Kyllä minäkin aina huuhtelen kurkun.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun tuntuu, että Aliisa tahallaan yrittäisi nolata Esaa kameroiden edessä. Esim. Toi maali juttu, ois ihan hyvin voinut vaan sanoa että ei se maali kyllä sinne luontoon kuulu, vaan ei! Nöyryytetään nyt oikein kunnolla hölmöä, toinen korvat luimussa lukee jotain maalipurkkia ku quasimodo konsonaan, ja Aliisa siinä säestää kun manaaja että "mitä siinä lukee, häh täh"
Juuri näin! Miettikääpä hetki jos joku mies vastaavasti nöyryyttäis naista. En voi edes kuvitella mitä siitä syntyis. Jankkas niin kauan et toinen antoi periksi. Ja sitä ennenkin jankutti kaikkee nöyryyttävää. Oksettavaa!
Kun se ei vaan aina riitä, että sanoo toiselle, että "ei se maali kyllä sinne luontoon kuulu". Jos toinen on sitä mieltä tästä huomautuksesta huolimatta, että maalin voi kaataa maahan, niin sehän menee ja kaataa! Mun mies on just tommonen, että vaikka kuinka sanon sille, että jotain asiaa _ei_vaan_voi_tehdä_noin, niin se on periaatteesta eri mieltä eikä kuuntele. Pakkohan se on "jankata" niin kauan, että asia menee perille, ettei maali oikeasti päädy maahan! Ja sitten naisia väitetään valittajiksi, nolaajiksi tms. o_O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Miettikääpä hetki jos joku mies vastaavasti nöyryyttäis naista. En voi edes kuvitella mitä siitä syntyis. Jankkas niin kauan et toinen antoi periksi. Ja sitä ennenkin jankutti kaikkee nöyryyttävää. Oksettavaa!
Kun se ei vaan aina riitä, että sanoo toiselle, että "ei se maali kyllä sinne luontoon kuulu". Jos toinen on sitä mieltä tästä huomautuksesta huolimatta, että maalin voi kaataa maahan, niin sehän menee ja kaataa! Mun mies on just tommonen, että vaikka kuinka sanon sille, että jotain asiaa _ei_vaan_voi_tehdä_noin, niin se on periaatteesta eri mieltä eikä kuuntele. Pakkohan se on "jankata" niin kauan, että asia menee perille, ettei maali oikeasti päädy maahan! Ja sitten naisia väitetään valittajiksi, nolaajiksi tms. o_O
Ei olisi varmaan Esallekaan riittänyt pelkkä jankkaus, hyvä, että luki purkin kyljessä, niin ei tarvinnut jankata pidempään.
Uskon, että Mari käytti sanaa siinä merkityksessä että "pidäkin mielessä, että minulta ei tosiaankaan irtoa"...