Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
4741/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä itsekin tänne jotakin kommentoinut, mutta aivan kamalaa ja loputonta vatvomista täällä kyllä on.

Kuka enää haluaa osallistua kyseiseen ohjelmaan, kun jokainen sana, ilme, vaatekappale ja tilanne analysoidaan puhki? Huh, huh!

Ne jotka ei lue vauvapalstaa?

Minulla on kyllä käynyt mielessä, että jos osallistuisin, haluaisin lukea nämä kommentit jo ohjelman aikana. Paljonhan täällä jauhetaan tyhjääkin, mutta toisaalta olen saanut myös omastani poikkeavia näkökulmia osallistujien käyttäytymiseen, mikä on ollut avartavaa. 

Vierailija
4742/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ohjelmassa, lukisin kommentteja. Olen sen verran utelias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tuollaiset Petrin tapaiset kehonpalvojat, siis sen takia, että mitä varten ne sitä kehoa palvovat ja muokkaavat, jos elävät niin rutinoitua ja kurinalaista elämää, ettei sillä keholla ehdi/jaksa tehdä mitään muuta kuin niitä harrastuksia, joilla sitä kehoaan muokkaavat. Elämä on elämistä varten ja tottakai kehosta on hyvä pitää sen verran huolta, että pysyy terveenä ja jaksaa ja pystyy tekemään erinäisiä asioita, mutta tuollaiset ihmiset treenaavat treenaamista, ei elämää varten. Jos ensin treenaa koko päivän pyörällä ja salilla ja sitten mennään jo alkuillasta nukkumaan kun ollaan niin puhki, että jaksaa sitten taas aamulla polkea 15 km töihin, jonka jälkeen taas salille ja sama toistuu lähes joka päivä, niin mitä järkeä? Ei yhtään mitään. Sitten jos jotakin rutiineista poikkeavaa joskus tehdäänkin, niin pitää koko ajan miettiä ja harmitella sitä kuinka se nyt sotkee sitä rutiinia. Sääliksi käy. Sitten olisi eri asia jos kyseessä olisi huippu-urheilija jolloin se treenaaminen olisi ammatti, mutta sekin vaatii kumppanilta aika paljon ymmärrystä ja sietokykyä.

Vierailija
4744/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijoilta törkeä kokeilu viihteen nimissä naittaa Petri ja Mari keskenään. Koko formaatti on kyseenalainen ja vielä siihen päälle tälläinen kokeilu. Niin isoja eroja heillä ettei kukaan täysjärkinen olisi heitä yhteen edes harkinnut. Siinä on sitten onnea etsiville ihmisille lyöty märkä rätti naamaan ja eronnut -status on ainut, mitä käteen jää, mutta viihde menee kahden ihmisen edelle vai mitä tuotantotiimi?

En edelleenkään usko että tiimi heidät pelkän viihteen nimissä on naittanut. Kyllä takana on ollut asiantuntijoiden vilpitön usko siihen, että he voivat onnistua. On heillä yhtäläisyyksiäkin, ja asiantuntijat ovat voineet ajatella, että kun ovat fiksuja koulutettuja analyyttisiä ihmisiä, voivat onnisua ratkaisemaan erojen mahdollisesti aiheuttamia ongelmia. Ja tähän vielä lisäksi Dunderin oppi, jonka mukaan erot auttavat pitämään yllä intohimoa.

Minua kyllä mietityttää, onko kumpikaan osannut nähdä oman elämäntapansa urautuneisuutta antaakseen siitä haastattelussa oikean kuvan. Ihmiset kun yleensä seurustelevat aika lailla kaltaistensa kanssa, niin alkavat nähdä oman elämäntapansa normina, eivätkä hahmota, kuinka eri lailla joku muu voi elää. Eli kuplautuvat. Esim. Petrin elämä jos pyörii työssä nörttiporukoissa ja illat salilla, saattaa pitää salielämäänsä ihan normaalina kuntoiluna - kaikkihan nykyään salilla käy? Onko edes tullut sanoneeksi asiantuntijanhaastattelussa sitä paljastavaa "elän keholleni" -lausetta?  Mari myös ajatellut, että kaikki nykyään kuntoilevat, joten kyllä hänkin - käy ehkä kerran viikossa rauhallisesti joogaamassa, jollei juuri siksi illaksi satu tulemaan estettä (eli hauskempaa tekemistä). Eli hänelläkin on omasta mielestään liikunnallinen elämäntapa. Hänelle taas voi yhdessä syöminen, makuelämysten jakaminen, olla niin itsestäänselvä osa töissäkäyvän nuorehkon aikuisen elämää, ettei hän ole huomannut mainita, että olettaa voivansa tehdä sitä myös miehensä kanssa.

Asiantuntijat väittivät, että tällä kaudella koetetaan panostaa parien yhteiseen arkeen. Miten ovat mahtaneet kartoittaa kunkin osallistujan arkea, sen haluaisin tietää. Onko pyydetty pitämään tekemisistä päiväkirjaa parin viikon ajan? Onko luettu Petrin deittiprofiili, kysytty paljonko niitä tapaamisia on ollut ja mikä niissä ehkä on mättänyt? (Toki muidenkin, jos heillä sellaisia on ollut.)

Vierailija
4745/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuo Petri tulee tulevaisuudessa joustamaan perheensä kanssa? Yöheräämiset, ei luultavasti saa nukuttua kuten tottunut jne. Kannattaa oikeesti Petrin miettiä onko valmis joustamaan elämäntyylistään lasten takia vai jääkö lapsettomaksi mieheksi.

Lapset on eri asia kuin kaikesta valittava akka

Vierailija
4746/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kaudella ainoa nainen, joka saa minulta sympatiaa, on Johanna. Johanna on selkeästi asennoitunut, että nyt onnistutaan ja sitoudutaan. Kuten Markuskin. He yrittävät selkeimmin "luoda omaa juttuaan". Heillä taitaa olla ainoana parina mhadollisuus onnistua tällä kaudella.

Mari ja Petri.. Minun käy Petriä niin sääliksi. Molemmat joustamattomia, mutta minulle ei käy järkeen, että miksi Mari ei voinut syödä itsekseen siellä Hernesaaressa? Mä olen monta kertaa syönyt ruokaa ulkona ja mies on jättänyt syömättä. Ei toiselle voi pakottaa nälkää ja syödäkseen pitää olla nälkä. (Juujuu, synnyttää yhteyttä, eikä ruokaa laiteta vain polttoaineeksi, mutta eipä se Mari tällä kertaa ollutkaan laittanut ruokaa rakkaudella Petrille.) Voiko joku nyt vain selittää, miksi molempien pitää syödä, koska mä en tota todellakaan tajua. Yhteistä kivaa tekemistä? Syödä ulkona tuulessa, nenästä räkä roikkuen? Hiton Hernesaari-gate. Unet menee.

Aliisan tunteiden säätely on viisivuotiaan tasolla. Kaikki tunteet on nyt ja heti näytettävä, ei väliä, mitä jälkiseuraamuksia. Aliisa nyt ei vain ole aikuinen, sillä on juurikin se paniikki, mitä joku täällä aiemmin tarjosi. Pitää mennä naimisiin ja saada lapsia, koska ympärillä ihmset tekevät näin. Harmi, ettei ihmisenä ole selkeästikään kypsä tähän. 

Vierailija
4747/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, että kuinka tarkkaan sinkkujen arkea oli oikein tutkittu. Käytiinkö yhdessä läpi normipäivä aamupalasta illan hampaidenpesuun? Petrin salielämä olisi ainakin selvinnyt. Paljon ihmisten prioriteettejä paljastuu, kun lukee ruokapäiväkirjaa ja kalenteria.

Vierailija
4748/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä hakis tommoseen ohjelmaan, kun vaarana ois joutua naitetuksi Petrin kaltaiselle tyypille. Yök yök yök.

Vierailija
4749/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että Mari tai Petri on vähän kaunistellut sanomisiaan esim rahankäytöstä tai kuvaillut itseään vähän metsään psykologille/haastattelijalle. Elämäntavat ja arvot ovat niin erilaiset. Veikkaan Petriä, se kehonpalvonta on ehdottomasti vaikeuttava tekijä. Mari-raukka, jos on viimeisenä kortenaan lähtenyt ohjelmaan ja ajatellut sitä kautta löytävänsä jonkun :(

Vierailija
4750/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että Mari tai Petri on vähän kaunistellut sanomisiaan esim rahankäytöstä tai kuvaillut itseään vähän metsään psykologille/haastattelijalle. Elämäntavat ja arvot ovat niin erilaiset. Veikkaan Petriä, se kehonpalvonta on ehdottomasti vaikeuttava tekijä. Mari-raukka, jos on viimeisenä kortenaan lähtenyt ohjelmaan ja ajatellut sitä kautta löytävänsä jonkun :(

Kieltämättä herää epäilys, että Petri on sanonut käyvänsä välillä salilla ja pyöräilevänsä, joka vielä kuulostaa normaalilta. Ehkä sen syvemmälle ei menty ja herran rahkainnostus, proteiinijauheiden mittailut ja rytmi jäivät pimentoon.

Vierailija
4751/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ihana kuin Esa onkin niin se lätsä on ihan kamala eikä sovi sille miehelle ollenkaan. Tuntuu oikein uppoavan syvälle päähän eikä silmiä meinaa nähdä ollenkaan.

Petrinkin lätsä on kamala. Onko nyt joku lätsämuoti?

Minusta Petri ja Esa aloittivat tämän lätsämuodin. Kävin ostamassa jo samanlaisen pyöräilytakinkin kuin Petri.

Jos kerta himopyöräiljä, niin missä kypärä Petri??!!

Vierailija
4752/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kaudella ainoa nainen, joka saa minulta sympatiaa, on Johanna. Johanna on selkeästi asennoitunut, että nyt onnistutaan ja sitoudutaan. Kuten Markuskin. He yrittävät selkeimmin "luoda omaa juttuaan". Heillä taitaa olla ainoana parina mhadollisuus onnistua tällä kaudella.

Mari ja Petri.. Minun käy Petriä niin sääliksi. Molemmat joustamattomia, mutta minulle ei käy järkeen, että miksi Mari ei voinut syödä itsekseen siellä Hernesaaressa? Mä olen monta kertaa syönyt ruokaa ulkona ja mies on jättänyt syömättä. Ei toiselle voi pakottaa nälkää ja syödäkseen pitää olla nälkä. (Juujuu, synnyttää yhteyttä, eikä ruokaa laiteta vain polttoaineeksi, mutta eipä se Mari tällä kertaa ollutkaan laittanut ruokaa rakkaudella Petrille.) Voiko joku nyt vain selittää, miksi molempien pitää syödä, koska mä en tota todellakaan tajua. Yhteistä kivaa tekemistä? Syödä ulkona tuulessa, nenästä räkä roikkuen? Hiton Hernesaari-gate. Unet menee.

Aliisan tunteiden säätely on viisivuotiaan tasolla. Kaikki tunteet on nyt ja heti näytettävä, ei väliä, mitä jälkiseuraamuksia. Aliisa nyt ei vain ole aikuinen, sillä on juurikin se paniikki, mitä joku täällä aiemmin tarjosi. Pitää mennä naimisiin ja saada lapsia, koska ympärillä ihmset tekevät näin. Harmi, ettei ihmisenä ole selkeästikään kypsä tähän. 

Täällä toinen parisuhteessa elävä nainen joka näkee naiset samoin. Petrin jäykkyys vaan on helpompaa avlaisten huomata kuin Marin koska Marin käytös ja tavat muistuttaa omia? Vähän pelottaa Johannan puolesta, molemmat tahtovat selvästi ja yrittävät, mutta kaatuuko juttu kuitenkin Johannan "tarkkuuteen" (Markuksen määritelmä), arvojen erilaisuuteen (porvarillinen pankkivirkailija vs boheemi sossu) ja ihan yksinkertaisesti välimatkaan? Kaikkea hyvää kaikille pareille, toivottavasti oppivat ohjelmassa paljon itsestään ja saavat työkaluja parisuhteen rakentamiseen - tai hyväksyvät etteivät ole parisuhdeihmisiä ja elävät elämänsä ihan onnellisena sinkkuna. 

Vierailija
4753/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä molemmat ovat vähän kaunistelleet? Petri ei välttämättä ole sisäistänyt, kuinka paljon hänen urheilulliseen elämäntapaansa menee aikaa tai kuinka paljon se rajoittaa. Yksin eläessä tuollaisia asioita ei ole tarvinnut välttämättä reflektoida. Mari taasen luultavasti väittänyt harrastavansa säännöllisesti urheilua. Todellisuudessa Marille urheilu voi olla kävely tai uinti silloin tällöin. (Tuo urheilu nyt vain kuuluu mainita aina treffi-ilmoituksissa.) Itsekin kuvittelisin, jos joku sanoo harrastavansa liikuntaa, että pari-kolme kertaa viikossa salilla ja siihen aerobisia juosten päälle. Kävelyllä ei tule hiki, uintiakin voi harrastaa eri tavoin. Ihan ok liikuntaa varmasti, mutta eivät tee välttämättä harrastajastaan kovinkaan liikunnallista. 

Vierailija
4754/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnnaJuu kirjoitti:

Olen iloinen Johannan ja Markuksen puolesta, heillä tuntuu menevän hyvin. Heidän kohdallaan mietityttää lähinnä Johannan pitkä aika sinkkuna. Hän on 32-vuotias eli edellinen parisuhde on päättynyt hänen ollessaan 23v. Toki senkin ikäisenä voi olla ollut vakava parisuhde yms, mutta itse ajattelen että on aika eri asia olla suhteessa parikymppisenä kuin yhdeksän vuoden tauon jälkeen kolmikymppisenä ja vielä vanhemman miehen kanssa. Mietin siis, että tuleekohan Johannalle vielä vaikeuksia sopeutua vakavaan suhteeseen kun on ollut niin pitkään yksin? Tiedä häntä, toivon että ei. Vaikuttavat kivalta parilta.

Aliisan kohdalla ajattelen, että hän on vaan auttamatta liian nuori ja keskenkasvuinen tähän ohjelmaan. Mahtoikohan ajatella loppuun saakka mihin on lähdössä mukaan?

Mari ja Petri sitten. Mitä näistä voi sanoa. Molemmissa heissä varmasti hyvät puolensa, joita eivät oikein pääse toistensa seurassa näyttämään. Mari vaikuttaa takakireältä ja ajattelisin hänelle jonkun sivistyneen kenties häntä hieman vanhemman pukumiehen, kun taas Petrille päinvastoin tuntuisi sopivan häntä nuorempi sporttinen tyttö, jolla vielä perheen perustaminen ynnä muu haaveissa.

Minä en ymmärrä miksi tämä asia jaksaa aina muka niin huolestuttaa ihmisiä. Jos ihminen haluaa ja kaipaa suhdetta, niin miksi sillä edeltävällä sinkkuudella pitäisi olla mitään merkitystä? Eikö sen luulisi olevan juuri päinvastoin, että kun on ollut pitkään yksin, niin nimenomaan osaa arvostaa sitä parisuhdetta, eikä ota sitä itsestäänselvyytenä? Tätä asiaa korostetaan usein ihan liikaa, että jos ikisinkku onnistuu suhteessaan, hän onnistui siinä pitkästä sinkuudestaan huolimatta, tai jos suhde kaatuu, se kaatui tietysti siksi kun oli ollut niin kauan sinkkuna.

Pitkä sinkkuus tuo ihmiselle parhaimmillaan ihan uutta perspektiiviä elämään, jota koko ikänsä parisuhteessa, tai parisuhteissa eläneet ihmiset eivät osaa omassa paremmuudentunteessan kuvitellakaan. Ei se sinkkuus ole mikään henkinen vamma joka estää parisuhteen onnistumisen. Nuo ennakkoluulot sinkuista sen sijaan ovat merkki aika köyhästä sielunelämästä. Ei se elämä ole kuulkaa ohi vielä 30- tai 40-vuotiaana, ainakaan sinkuilla,  vaikka se teistä perheellisistä niin saattaisi tuntuakin.

Vierailija
4755/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän me tiedetä, söikö edes Mari siellä...

Vierailija
4756/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, mistä Johanna ja Markus puhuivat autoklipissä. En onnistunut murtamaan koodia.

Vierailija
4757/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän me tiedetä, söikö edes Mari siellä...

Ei tiedetä ei, lisää mysteerejä tähän juttuun. Mutta ainakin hänelle oli ajatus yksistään syömisestä jotenkin hankala. Ei auttanut, vaikka Petri sanoi, että syö sinä vaan. 

Vierailija
4758/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tuollaiset Petrin tapaiset kehonpalvojat, siis sen takia, että mitä varten ne sitä kehoa palvovat ja muokkaavat, jos elävät niin rutinoitua ja kurinalaista elämää, ettei sillä keholla ehdi/jaksa tehdä mitään muuta kuin niitä harrastuksia, joilla sitä kehoaan muokkaavat. Elämä on elämistä varten ja tottakai kehosta on hyvä pitää sen verran huolta, että pysyy terveenä ja jaksaa ja pystyy tekemään erinäisiä asioita, mutta tuollaiset ihmiset treenaavat treenaamista, ei elämää varten. Jos ensin treenaa koko päivän pyörällä ja salilla ja sitten mennään jo alkuillasta nukkumaan kun ollaan niin puhki, että jaksaa sitten taas aamulla polkea 15 km töihin, jonka jälkeen taas salille ja sama toistuu lähes joka päivä, niin mitä järkeä? Ei yhtään mitään. Sitten jos jotakin rutiineista poikkeavaa joskus tehdäänkin, niin pitää koko ajan miettiä ja harmitella sitä kuinka se nyt sotkee sitä rutiinia. Sääliksi käy. Sitten olisi eri asia jos kyseessä olisi huippu-urheilija jolloin se treenaaminen olisi ammatti, mutta sekin vaatii kumppanilta aika paljon ymmärrystä ja sietokykyä.

No saahan hän siitä sen keholle elämisen ilon. Hyvä olo tulee liikkumisesta ja sen jälkeisestä olotilasta, syömisen osalta hyvä mieli tulee siitä, että kokee hallitsevansa oikean syömisen ja antaa rakkaallee keholleen juuri sitä, mitä se kaipaa. Tämähän on puhtaasti hedonistinen elämäntapa alusta loppuun. Työajan hän ehkä kokee kehon vaatimaksi lepotauoksi ennen seuraavaa kehosuoritusta. 

Vierailija
4759/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tästä ohjelmasta oppii, että elämä kenen tahansa kanssa näyttää olevan ajoin sietämätöntä. Eikä vain minun urpån miehen ja ääliön ex-miehen kanssa...

Aliisaa hirvitti, että laturin pistoke jää seinään. Nyt on kyllä tikulla kaivettu ongelmia!

Meidän perhe ollaan rahka-kaurahiutale-seoksen ystäviä. Kiva huomata tällainen samanlaisuus meidän perheessä, kun pidin sitä niin itsestään selvyytenä. On meissä siis edes jotain erityisen yhteensopivaa :) Petrin elämä ois mulle normi.

Vierailija
4760/9874 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauhea ihminen, mutta en kestä tuon Elina Tanskasen ulkonäköä ja olemusta. Ei ihminen leualleen voi mitään, mutta voisko ees olla jotenkin vähemmän lässy täti. Mitään suoranaisesti kiinnostavaa hän ei yleensä kuitenkaan sano.  

Ketju on lukittu.