Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te vuorotyötä tekevät vanhemmat!

Vierailija
01.09.2017 |

Millaisia työvuoroja teette, ja kuinka paljon itse pystytte vaikuttamaan niihin, esim teettekö pelkästään aamuvuoroa? Miten vuorotyönne vaikuttaa lapsenne arkeen? Onko mielestänne yh-vanhemmalla oikeus päättää omat työvuoronsa?

Kertokaa vielä millä alalla teette vuorotyötä :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh ja tein vuorotyötä kun lapsi oli vuoropäiväkodissa. Ei oo oikeus päättää vuoroista, koska vuoropäiväkodit on olemassa.

Vierailija
2/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuorotyö, teollisuus. Millä helv..lä niihin vaikutat? Kerro toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni millään. Olen itsekin yh ja teen vuorotyötä kaupan alalla. Aloitin tämän keskustelun siitä syystä, että voisin osoittaa niskoittelevalle eksälleni että ihan oikeasti en voi valita työvuorojani vaan teen ne mitkä määrätään. Hän siis odottaa että minua kohdeltaisiin työpaikallani etuoikeuksin koska minulla on lapsi (en todellakaan ole työpaikkani ainoa perheellinen). Vaatii että tekisin vain aamuvuoroja ja saisin joka toisen viikonlopun vapaaksi. Kun kerroin ettei se vaan mene noin, käski vaihtaa työpaikkaa.

Koulutukseni on sellainen että vaihtaisin vain vuorotyöstä toiseen.

Ap

Vierailija
4/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuorotyö ja teollisuus myös. Meillä ei ole mahdollisuutta siirtyä pelkkään päivään. Harvalla alalla taitaa olla. Vuoropäiväkoti onneksi on, itsekin yh niin irtisanoutuminen asuntovelat niskassa ei oikein ole vaihtoehto.

Vierailija
5/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kaikki työntekijät, oli yh tai ei, esittää vuorotoiveita ja ne otetaan huomioon jos otetaan. Jos ei ole otettu huomioon niin saa pyytää jotain työkaveria vaihtamaan vuoroa. JOs ei kukaan suostu vaihtamaan niin sitten mennään listan mukaan ja yritetään järjestää lasten hoitokuviot jotenkin. Lapsella on paikka vuoropäiväkodissa, mutta yritän aina saada vuorot niin sumplattua, että ei joutuis olemaan hirveän pitkää aikaa hoidossa. Yleensä joku haluaa vaihtaa vuoroa, jos kysyn päivävuorolaista iltaan tai yöhön. Peruspalkka on niin pieni, että yleensä vuorolisät kelpaa kaikille. Eli helposti saa päivävuoron, mutta muiden vuorojen saaminen onkin sitten yleensä vaikeampaa. Mun mielestä yh:lla ei ole mitään oikeutta vaatia töissä erityisvapauksia. Mutta ainahan sitä voi kysyä just näitä vuorotoiveita tai vuoronvaihtoja ja jos ei kukaan suostu niin sitten eletään sen mukaan. Siivousala.

Vierailija
6/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on oikeutettu hoitopaikkaan. Älä sotke lastenhoitoa ja huoltajuutta. Jos miestä ei kiinnosta niin ei. Sopikaa huoltajuudesta esim. Joka toinen viikko mies vastaa lapsen hoidosta.. tai miten vaan. Kun vuorosi hoitaa lasta, käytä päiväkoti lastenhoitoon. Älä miestä.

Vierailija
7/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autoniminen työvuorosuunnittelu, mutta ei siinäkään ole kellään lupaa laittaa pelkkiä aamuvuoroja.

Olen töissä joko 7-15 tai 13-21.

Vierailija
8/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on oikeutettu hoitopaikkaan. Älä sotke lastenhoitoa ja huoltajuutta. Jos miestä ei kiinnosta niin ei. Sopikaa huoltajuudesta esim. Joka toinen viikko mies vastaa lapsen hoidosta.. tai miten vaan. Kun vuorosi hoitaa lasta, käytä päiväkoti lastenhoitoon. Älä miestä.

Lapsi on vuorohoitopäiväkodissa, mutta eri paikkakunnalla kuin missä asun (vaikka lapsi kirjoilla luonani). Tilanne on hyvin monimutkainen eikä tässä ole kyse oikeastaan mistään muusta kuin eksän halusta hankaloittaa elämääni esittämällä typeriä vaatimuksiaan.

Ap

Vierailija
9/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni millään. Olen itsekin yh ja teen vuorotyötä kaupan alalla. Aloitin tämän keskustelun siitä syystä, että voisin osoittaa niskoittelevalle eksälleni että ihan oikeasti en voi valita työvuorojani vaan teen ne mitkä määrätään. Hän siis odottaa että minua kohdeltaisiin työpaikallani etuoikeuksin koska minulla on lapsi (en todellakaan ole työpaikkani ainoa perheellinen). Vaatii että tekisin vain aamuvuoroja ja saisin joka toisen viikonlopun vapaaksi. Kun kerroin ettei se vaan mene noin, käski vaihtaa työpaikkaa.

Ap

Oletko naiivi.. Miten tämä keskustelu vauva av palstalla osoittaa yhtikäs mitään niskoittelevalle exsällesi. Älä vaan sano, että aiot näyttää tämän keskustelun hänelle.

Jos työsi vaikuttaa siihen miten yhteishuoltajuus toteutetaan käytännössä ja ette pysty itse asiaa ratkaisemaan menette lastenvalvojalle.

Vierailija
10/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on vuorohoitopäiväkodissa, mutta eri paikkakunnalla kuin missä asun (vaikka lapsi kirjoilla luonani). Tilanne on hyvin monimutkainen eikä tässä ole kyse oikeastaan mistään muusta kuin eksän halusta hankaloittaa elämääni esittämällä typeriä vaatimuksiaan.

Ap

Tähän on yksi ratkaisu: lastenvalvoja.

Vierailija
11/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko naiivi.. Miten tämä keskustelu vauva av palstalla osoittaa yhtikäs mitään niskoittelevalle exsällesi. Älä vaan sano, että aiot näyttää tämän keskustelun hänelle.

Jos työsi vaikuttaa siihen miten yhteishuoltajuus toteutetaan käytännössä ja ette pysty itse asiaa ratkaisemaan menette lastenvalvojalle.

Ei tule selviämään lastenvalvojalla, asia etenee oikeuteen. Olemme käyneet perheneuvolassa useamman kerran ja siellä nostivat kädet pystyyn, ohjasivat lastenvalvojalle, johon eksä ykskantaan totesi että siitä ei ole hyötyä, koska ei palvele hänen etuaan. Kuten sanoin; tilanne on monimutkainen. Ja se joka kysyi mitä av palstan aloitus hänelle mitään todistaa, niin ehkä hieman perspektiiviä siihen kuinka paljon on olemassa vuorotyötä tekeviä ihmisiä ja kuinka paljon työvuoroihinsa kukin voi vaikuttaa. Minua kun ei usko, vaan väittää työpaikkani syrjivän minua sillä että olen "samalla viivalla lapsettomien kanssa". Väittää että "kaikki" hänen tuttavansa jotka tekevät vuorotyötä ovat saaneet sovittua työpaikallaan pelkistä aamuvuoroista. Ei ymmärrä että sellainen sopimus on äärimmäisen harvinaista järjestää.

Vierailija
12/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sitten uusi työpaikka vai mistä on ongelma alkanut?

Vierailija
13/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika kauhealta tuo mies, vaikuttaa siltä että hänelle on "taakka" jos lapsi on hänellä enemmän sinun vuorojesi takia.. 

Vierailija
14/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, jos joku tekee pelkästään aamuvuoroja, niin hän ei silloin tee vuorotyötä.

Vierailija
15/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis exä myös tekee vuorotyötä mutta sinä et saisi?

Vierailija
16/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla sitten uusi työpaikka vai mistä on ongelma alkanut?

Nykyisessä työssäni olen ollu 2vuotta, sitä aiemmin toisessa yrityksessä niin ikään vuorotöissä 5vuotta. Ongelma alkoi kun valmistuin koulusta ja muutin lähemmäs työpaikkaani (muutto oli tiedossa jo vuosi etukäteen) 25km päähän toiselle paikkakunnalle. Tarhapaikan lapsi olisi saanut vuorohoidosta 500m kotoamme 10min matkan päässä työpaikastani. Ex laittaa hanttiin vain omaksi ilokseen ja yrittää määritellä edelleen elämääni sen suhteen missä saan asua tai olla töissä.

Huom. Aikaisemmin vuorotyöni ei ollut ongelma, kunnes hän itse vaati että lapsi on tarhassa hänen asuinpaikkakunnallaan, mikä pakottaa järjestelyt siten, että lapsi on luonani vain vapaapäivieni aikana koska itselläni ei ole resursseja lähteä kuljettamaan julkisilla lasta tarhaan toiselle paikkakunnalle. Nyt kun lapsi ollut enemmän isällään, luonnollisestikin alkaa valittamaan omaa väsymystään ja vaatimaan että minä järjestän työni hänen toiveidensa mukaisesti jotta saa "tarvitsemansa vapaa-ajan". Kuulemma lapsen arki on tällä hetkellä liian hajanaista kun on luonani "miten sattuu" vapaapäivieni mukaisesti. Jos ex olisi suostunut oman asuinpaikkakuntani hoitopaikkaan, viikko-viikko tapaamiset olisivat järjestyneet ongelmitta. Mainittakoon, että ex itse käy asuinpaikkakunnallani töissä ja ttömatka hänellä olisi autolla kulkien 15min lapsen tarhalta. Mutta kun ei käy

Vierailija
17/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 3-vuorotyö hoitoalalla. Sain toivoa vuoroja , mutta en valita. Epäsäännöllisyys toi myös haasteita. Lapsi oli vuoropäiväkodissa ja muuten se sujui hyvin, mutta tunteja kertyi kuukausitasolla valtavasti. Päiväkodista huomautettiin minulle (ihan ystävällisesti ja epävirallisesti tosin) että harkitsevat jossain vaiheessa lasun tekoa, jos tunnit jatkossa on samoja.

Minulla oli muut syyt jäädä pois töistä joten se asia ratkesi sillä. Mutta tosiaan yritin isälle täsmentää että jos hän sitoutuisi hoitamaan lasta säännöllisesti, niin se vähentäisi päivähoitotunteja. Ei hän välittänyt. Lapsi oli yhden isänpäivänkin päiväkodissa.

Vierailija
18/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis exä myös tekee vuorotyötä mutta sinä et saisi?

Ei varsinaisesti tee vuorotyötä. Liukuvat työajat ja mahdollisuus etätöihin, joskus harvoin saattaa työpäivä venyä iltaan asti, viim klo 19 kuitenkin pääsee töistä.

Vierailija
19/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yh ja tein vuorotyötä kun lapsi oli vuoropäiväkodissa. Ei oo oikeus päättää vuoroista, koska vuoropäiväkodit on olemassa.

Saako sinne viedä myös alakoululaiset? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan