Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kahvitauot-yhtä painajaista. Onko muilla?

Vierailija
01.09.2017 |

Juorutaan muitten asioita, arvostellaan poissaolevia työntekijöitä, ollaan mieliksi heille, joita on aiemmin haukuttu. Miten voi olla noin moninaamaisia ihmisia?

Olen siis se, joka piiloutuu kännykän taakse tai käy yksin tauoilla. Pidän työstäni, mutta en voi olla tuon porukan kanssa tauoilla.

Hoitoala

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi mä tykkään just ton takia kahvitauoista. Pääsee vähän juoruumaan työkavereitten kanssa. Itse henkilökohtaisesti katson vähän kieroon noita kännykän taakse piiloutujia.

Tajusin tämän provoksi.

Vierailija
42/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt, miksi etenkin hoitoalalla sinne kahvitauolle ja ruokatauolle pitää kaikkien mennä yhtä aikaa? Eikö sinne voi mennä silloin kun itsellä on työssä sopiva hetki? Pari kertaa on käynyt niin, että kun olen mennyt vierailulle kaikki toimiston ovet sairaalan osastolla on auki, tietsikan ruudut auki, kansiokärryt esillä eikä ketään näy missään. Olen joskus odotellut piiiitkäään, kaikki näkyy istuvan syömässä, n. 10 henkilöä yhtä aikaa. Ei mene minulla jakeluun. Mietin, että jos menisi sinne toimistoon ja nappaisi muutamat kansiot siitä, ei olisi kukaan huomannut ennen kuin papereita kaivattaisiin.

Itse olen kunnan toimistopuolella, emmekä juuri koskaan ole yhtä aikaa syömässä lähimpien työkavereiden kanssa (ruokis on kellokortilla, joten kukaan ei viivy puolta tuntia kauempaa) kun emme vaan pääse lähtemään. Puhelin soi, joku tulee juuri toimittamaan jotain asiaa tai joku keskittymistä vaativa työ on kesken - ei malta lähteä. Toiset jo tulee takaisin kun itse lähdet.

Kahvia yleensä haemme työpisteen viereen pitkin päivää. Se juodaan siinä sivussa.

Hain pari vuotta sitten sairaalaan töihin (hallintoon) ja olisin päässyt mutta tutut sanoi, että älä mene, et tule viihtymään siellä. Se on niin hierarkinen, byrokraattinen ja vanhanaikainen työpaikka, ettei mitään määrää. No en mennyt.

Luin tämän aloituksen jo aamulla ja ihan tätä samaa mietin!! Itse työskentelen kaupanalalla ja meillä ei todellakaan ole mahdollisuutta istua yhtäaikaa koko porukka tauolla! Kahvitauoilla max 2 henkilöä ja puolen tunnin ruokatauko limitetään niin, että yhtäaikaa on max kolme henkilöä poissa . Esim eka lähtee 11.10, seuraava 11.20, kolmas 11.30 ja neljäs 11.40, jolloin se ensimmäineensimmäisenä tullut palaa hommiin jne (10-15 hlöä). Toki tämä ei ruuhka-aikoina toimi näin ja voi olla, että viimeinen on lounaalla vasta kolmelta. Ja tauot ei todellakaan voi venyä juorutessa, koska asiakkaita ei voi odotuttaa.

Ja sitten vielä puhutaan hoitoalan kiirestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauot just jees koska en voi keskittyä kuitenkaan kunnolla töihin kun tää yks kuuma muija tallaa ees taas.

Vierailija
44/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut, että sinä voit muuttaa tämän? Ole itse erilainen, muuta työyhteisöä.

Ei toisten käytöstä voi muuttaa. On lupa olla erilainen, oma itsensä. Työkavereita tai työpaikkaa ei aina voi valita, sen voi valita, osallistuuko ikävään keskusteluun vai ei.

Kyllä voi. Yksi ihminen voi tehdä muutoksen. Tämä asia on kaksi kertaa testattu (yksi minun ja toinen ystäväni toimesta toisessa työpaikassa), ja se toimii. Kaikki muutos alkaa aina yhdestä pienestä ihmisestä.

Kyllä. Muutin tilannetta osaltani. Osallistuin ennen keskusteluun, mutta nykyisin räplään kännykkää. En vaan enää jaksanut tyhmää huumoria ja sijaisten mollaamista.

Vierailija
45/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen.

Minä jäin sairaseläkkeelle jo nuorena, koska pelkäsin ja kammosin työkavereitani.

Pohjalla oli koulukiusaamistraumat.

Jos työssä on sietämätöntä, ota sairaslomaa. Tai hae suoraan eläkkeelle, etenkin jos olet ollut koulukiusattu eli sinulla ei ole ollut kunnollista lapsuutta.

Enpä ole koskaan kuullutkaan, että koulukiusatut pääsevät eläkkeelle tuon kiusaamisen takia. -

Taidatpa tosiaan puhua pötyä, sillä jos olisi totta  - suurin osa suomalaisista olisi jo eläkkeellä työpaikkakiusaamisen takia.

Jos kiusaaminen on johtanut vuosia kestäneeseen masennukseen tai muuhun mielenterveyden häiriöön, niin kyllä pääsee.

Vierailija
46/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt, miksi etenkin hoitoalalla sinne kahvitauolle ja ruokatauolle pitää kaikkien mennä yhtä aikaa? Eikö sinne voi mennä silloin kun itsellä on työssä sopiva hetki? Pari kertaa on käynyt niin, että kun olen mennyt vierailulle kaikki toimiston ovet sairaalan osastolla on auki, tietsikan ruudut auki, kansiokärryt esillä eikä ketään näy missään. Olen joskus odotellut piiiitkäään, kaikki näkyy istuvan syömässä, n. 10 henkilöä yhtä aikaa. Ei mene minulla jakeluun. Mietin, että jos menisi sinne toimistoon ja nappaisi muutamat kansiot siitä, ei olisi kukaan huomannut ennen kuin papereita kaivattaisiin.

Itse olen kunnan toimistopuolella, emmekä juuri koskaan ole yhtä aikaa syömässä lähimpien työkavereiden kanssa (ruokis on kellokortilla, joten kukaan ei viivy puolta tuntia kauempaa) kun emme vaan pääse lähtemään. Puhelin soi, joku tulee juuri toimittamaan jotain asiaa tai joku keskittymistä vaativa työ on kesken - ei malta lähteä. Toiset jo tulee takaisin kun itse lähdet.

Kahvia yleensä haemme työpisteen viereen pitkin päivää. Se juodaan siinä sivussa.

Hain pari vuotta sitten sairaalaan töihin (hallintoon) ja olisin päässyt mutta tutut sanoi, että älä mene, et tule viihtymään siellä. Se on niin hierarkinen, byrokraattinen ja vanhanaikainen työpaikka, ettei mitään määrää. No en mennyt.

Meillä hoitolalla on ohjeistus, että tauot ovat vuorotellen. Sitä ei osa noudata. On tullut vaaratilanteita hoitajien ollessa pois osastoilta yhtaikaa. Eli esimiehen ohjetta ei noudateta.

Osa hoitajista istuu lähes tunninkin tauolla, aina samat. On jotenkin kurjaa, kun samat säännöt eivät koske kaikkia ja omaisetkin ovat tähän puuttuneet.

Vierailija
47/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noiden kahvitaukojen vuoksi en olekaan töissä (takana vuosia kestänyt koulukiusaaminen, jonka vuoksi olen todella estynyt).

Vierailija
48/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoitolalla on ohjeistus, että tauot ovat vuorotellen. Sitä ei osa noudata. On tullut vaaratilanteita hoitajien ollessa pois osastoilta yhtaikaa. Eli esimiehen ohjetta ei noudateta.

Osa hoitajista istuu lähes tunninkin tauolla, aina samat. On jotenkin kurjaa, kun samat säännöt eivät koske kaikkia ja omaisetkin ovat tähän puuttuneet.

Äitini hoitopaikassa tämä näkyy olevan myös tapana. Kun olisi jotain kysyttävää, kukaan ei ole "töissä", vaan kaikki vuorossa olevat istuvat kahvihuoneessa ja hirveä kotkotus käynnissä. Siihen ovelle sitten täytyy mennä selvittämään asioita ja tuntuu, että katsotaan pitkään, kun hehän ovat nyt tauolla!

Vierailija
49/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahvitauot ovat ihan työpäivän suola. Kenestäkään ei puhuta pahaa, keskustelun aiheet vaihetelevat fiiliksen mukaan päivän polttavista kysymyksistä syvällisen pohdinnan kautta ihan levottomiin höpötyksiin ja kaikilla on kivaa. Noiden voimalla jaksaa vähän rankemmatkin työpäivät. asiantuntijaorganisaatio kyseessä, jossa porukka aika laillan samantaustaista keskenään, joten juttujen tasokin löytyy luontevasti.

Vierailija
50/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meillä katkotaan ihmisiltä päitä ja suolestetaan aina joku henkiökunnasta kahvitauolla. On kuin suoraan pahimmasta painajaisesta, mitä tehdä?

Näkyykö kahvitauollanne myös sarjamurhaajia, vampyyreja ja zombeja? Sponsoroiko Stephen King kahvitaukonne? Onko kahvitaukonne pienessä mökissä jossain erämaassa?

Vierailija
51/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei juoruile samalla tavalla eivätkä käyttäydy kuin kaakattava kana lauma....

Miehethän eivät tosiaan koskaan juoruile. He vain "jakavat tietoa".

Vierailija
52/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä käyt tauolla porukassa?? Itse en ota kun kahvin ja vedä viivan seinään ja taas menen omaan huoneeseen kahvin kanssa. Lopettaisin työt jos kahvitauot porukassa olisivat pakollisia. Paitsi, että olen introvertti luonne, ovat nuo juoruämmät niin ameban tasolle, etten jaksa katsoa heidän alisuorittamistaan,teen mielumin töitä ja juon kahvia.

Vierailija
53/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä harmittaa, kun ei puhuta yleisistä asioista kuten maailman tapahtumista. Joku alkaa kuitenkin innoissaan tilittämään viimeisimmästä kampaamokäynnistään.

Vierailija
54/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei juoruile samalla tavalla eivätkä käyttäydy kuin kaakattava kana lauma....

Miehethän eivät tosiaan koskaan juoruile. He vain "jakavat tietoa".

Juuri eilen töissä yksi hoitaja selosti tauolla ikävästä kuolemantapauksesta. Miehensa oli kuullut siitä työpaikallaan ja nyt sitten tämä hoitaja selosti kovin paatoksella aihetta. Fiksu hoitaja olisi jo pitänyt ihan omana tietoutenaan koko asian. Mutta muusta kun ei kyetä puhumaan kuin muille sattuneista ikävistä asioista.

Vierailija
55/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sanoi ollessani pieni, että älä koskaan luota ihmiseen, joka puhuu toisten asioista.

Vierailija
56/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos yrittäisikin kääntää tämän toisin päin. Puhuisi hyvää työkavereista, kehuisi heitä aloittaen vaikka kivoista vaatteista, uudesta kampauksesta, jostain hyvin tehdystä asiasta. Positiivisuus tarttuu ja tuottaa hyvää mieltä.

Miksi pitäisi kehua kenenkään kampausta? En ole ulkonäkökeskeinen. Jokin uusi oivallus työtehtävässä sen sijaan saa minut antamaan hyvää palautetta.

Vierailija
57/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täälä!

Meidän koulus yks johanna aina ruinaa kyytii ja kertoo uskomattomii tarinoit 

Vierailija
58/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi ole sellaista vaikka yli 40 naistakin on joukossa. On tullut ihan tavaksi että jos joku alkaa puhumaan pahaa, muut ei lähde mukaan siihen, niin se loppuu pian.

Vierailija
59/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin porrastettu kahvitauko. Hoito ala, aina kaikki yhtäaikaa kahvilla. Välillä lähden aiemmin pois kun en jaksa kuunnella muutaman päällepäsmärin kalkatusta. Olen kysynyt miksei kahvilla käydä porrastetusti, kuulemma kokeiltu ja ei toiminut. En kyllä ymmärrä miksei.

Vierailija
60/142 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pian Sote tulee ja lopettaa tuollaisen työajan tuhlaamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi