Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toppatakkeja, pipoja ja paksuja kaulahuiveja, lämmintä +16

Vierailija
01.09.2017 |

Toppatakkeja karvakauluksella, ei mitään kevytuntsikoita. Osalla myös hanskat. Useamman tällai pukeutuneen näin työmatkalla eilen ja tänään. Aamulla 14-16 astetta lämmintä ja pieni tihkusade. Näin ainakin Helsingissä.
Mihin ne oikeen pukeutuu talvella?!
Olen itsekin vilukissa, mutta toi on jo liikaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään

Vierailija
2/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Kävin siellä 'isolla kirkolla' eilen ja mulla oli t-paidan päällä farkkutakki ja meinasi tulla ihan oikeasti lämmin. Toiset vetävät toppatakit päällä ja isot kaulahuivit kaulassa. Mun tulisi ainakin hiki. Huh huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon pitänyt toppatakkii, kun on plus 8. Inhoan palella, eikä se vaikuta kuitenkaan siihen, etten tarkenisi talvella. Kylmän kai tottuu pikkuhiljaa ja talvella voi myös lisätä kerroksia jos tarvitsee. Ehkä siellä oli kylmä tuuli?

Vierailija
4/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toki pyörällä matkassa, mutta mulla oli niin kuuma jo parin kilometrin jälkeen, että piti ottaa takki pois ja ajella pelkällä pitkähihaisella.

Rasittava sää tällainen, on niin kostea ilma, että hikistyy kun vähänkin kävelee tai liikkuu takki päällä.

Vierailija
5/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppi ja neuletakki päällä, ei sukkia. Nyt on virallisen syksyn alku, joten bussissa lämpät täysillä, vaikka lämpötila olis mikä.

Vierailija
6/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen lyhythihaisella ja en voisi kuvitellakkaan voivani laittaa vielä sukkia ja syksykenkiä jalkaan.

Vierailija
7/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt ottaa lämpöä talteen, että pakkasella voi kulkea takki auki ja nilkat paljaana.

Vanhat jarrut ei tajua.

Vierailija
8/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hihaton mekko, paljaat sääret ja ohut pitkä neuletakki.

Ja kyllä ihmettelen muiden pukeutumista.

Vierailija
9/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olimme Berliinin lähikaupungissa. Lämmintä oli +19. Osa tuli hakemaan aamuleipänsä leipomokahvilasta shortseissa, osa toppatakissa. Muuallakin siis ihmiset tarvitsevat erilaisen vaatetuksen. Miehen serkku oli lomailemassa kesällä balilta Suomessa ja otti yhden välipalan pois kevyttoppatakin alta, kun lämpötila oli22.

Vierailija
10/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään. Täälläpäin kaupungilla liikuskelee vanhempi mieshenkilö kesää talvea pilkkihaalarit päällä. Lisäksi pipo ja kumisaappaat. Että sellaista. Kyllähän se vähän outoa on kun muilla kevyemmät varusteet.

Vierailija
11/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tänä vuonna ihmiset ei laittaneet talvivaatteitaan kesäsäilöön ollenkaan. Heinäkuussakin näki toppatakkeja.

Vierailija
12/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä tekee, jos aikoo ulkona seistä/istua paikoillaan pitkiä aikoja, niin ei se toppataki liioiteltua ole, varsinkin jos vielä tuulee ja sataa vettäkin.

Liikkuessa olisi kyllä minullekkin liikaa.

Vierailija
13/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään. Täälläpäin kaupungilla liikuskelee vanhempi mieshenkilö kesää talvea pilkkihaalarit päällä. Lisäksi pipo ja kumisaappaat. Että sellaista. Kyllähän se vähän outoa on kun muilla kevyemmät varusteet.

Tornio?

Vierailija
14/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä olimme Berliinin lähikaupungissa. Lämmintä oli +19. Osa tuli hakemaan aamuleipänsä leipomokahvilasta shortseissa, osa toppatakissa. Muuallakin siis ihmiset tarvitsevat erilaisen vaatetuksen. Miehen serkku oli lomailemassa kesällä balilta Suomessa ja otti yhden välipalan pois kevyttoppatakin alta, kun lämpötila oli22.

MIksi välipala oli toppatakin alla? :D Varmaan ennakoiva tekstisyöttö tehnyt tepposet, jäin vain junnaamaan tuohon kohtaan, että minä minä just luin.

Vierailija
15/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi välipala oli toppatakin alla? :D Varmaan ennakoiva tekstisyöttö tehnyt tepposet, jäin vain junnaamaan tuohon kohtaan, että minä minä just luin.

Niin, ensin puhutaan aamuleivästä shortseissa ja seuraavaksi välipala on takin alla? 

Vierailija
16/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂paita tosiaan piti olla.

Vierailija
17/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikollahan on ollut hautova ilma, viime viikko oli jäätävän kylmä. Itse en ole taas vaatteita lisäillyt, sitten palelen, jos on kylmempi sää. Vieläkin hirvittää se toukokuu, miten se olikin kylmä.

Vierailija
18/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne oikein pukeutuu talvella?

-no varmaan niihin samoihin vaatteisiin. Muuttuuko ne jotenkin kylmemmäksi jos niitä käyttää kesälläkin? Itse olen tosi viluinen ja käytän nyt jo (ohutta) toppatakkia aamuisin. Lämpötila on ollut +8 lähtiessäni kotoa. En ole huomannut, että toppavaatteet muuttuisivat kylmäksi jos niitä käyttää kesällä.

Vierailija
19/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne oikein pukeutuu talvella?

-no varmaan niihin samoihin vaatteisiin.

Eiköhän ne lisää vaatteita, mihin tuo edellinen voi sitten kommentoida: "Miksi niillä on villapaita pitkähihaisen päällä? Minulle riittää pelkkä paitapusero."

Jos joku tarvitsee nyt t-paidan ja collegen pysyäkseen lämpimänä, mutta se häneltä kielletään, niin ei se sama vaateyhdistelmä auta häntä kymmenen astetta kylmemmässä säässä (jolloin hän haluaisi lisäksi takin), kun jonkun toisen mielestä vasta on t-paita + collegesää.

Vierailija
20/31 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ilmeisesti liikkeellä omalla autolla tai vastaavalla kulkupelillä? Kävelijöille ja pyöräilijöille kaikki "pienet" tuulenpuuskat tuntuu. Sitäpaitsi, pitkään oli lämmintä ja yhtäkkiä onkin 20 asteen lämpötilavaihtelut, kenenkään kroppa ei kestä sellaista. Parempi siis pukeutua lämpimästi kuin tulla heti kipeeksi.

Terveisin: flunssakuumeesta toipuva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän