Pyykki tulee puhtaaksi jo 20 asteessa ?
https://yle.fi/uutiset/3-9809469
Onko teidän pesukoneessa 20C ohjelma? Mulla ei ole. Ja tietyt paidat alkaa haista jos ei välillä pese 60 asteessa, joten en ihan usko tohon kylmässä pesemiseen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaatteita teillä oikein on kun haisevat jos ei pese 60 asteessa? Itse pesen kaikki vaatteeni 30 tai 40 asteessa. Ikinä eivät pesunjälkeen haise.
Tietyt materiaalit ja musta väri, haju pinttyy kiinni. Puhtaana ei haise, mutta kun on hetken aikaa pitänyt päällä ja paita lämpenee, alkaa haista.
Erikoista. En ole koskaan havainnut tuollaista, vaikka minulla on vaatteita monesta eri materiaalista. Myös mustina.
Miksi alushousuista lähtee värit, jos pesee 60 asteessa? Muuttuvat harmaiksi. Ainoastaan mustat pysyvät suht. hyvässä kunnossa jos pesee kuumassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alushousuista lähtee värit, jos pesee 60 asteessa? Muuttuvat harmaiksi. Ainoastaan mustat pysyvät suht. hyvässä kunnossa jos pesee kuumassa.
Heikkolaatuisia pöksyjä jos noin käy.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaatteita teillä oikein on kun haisevat jos ei pese 60 asteessa? Itse pesen kaikki vaatteeni 30 tai 40 asteessa. Ikinä eivät pesunjälkeen haise.
Jotkut urheiluvaatteet haisevat riittävän hikoilun jälkeen, vaikka pesisi 40 asteessa. 60 asteessa lähtee puhtaaksi. Ei kai ne kamppeet haise, jos niitä ei likaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkolaatuisia pöksyjä jos noin käy.
Voi olla. Mistähän saisi hyvälaatuisia...
Minä ihmettelin, kun Japanissa oli pesukoineissa vain kylmä ohjelma. Pestäänköhän siellä kaikki pyykki kylmällä vedellä.