Muinka usein sairastat perusflunssaa ja paljonko liikut metsässä? Haluan nähdä onko näillä jotain korrelaatiota.
Itse olen flunssassa ehkä noin 5 vuoden välein ja silloinkaan harvoin en ole työkykyinen. Liikun metsissä päivittäin pitkiä jaksoja.
Kommentit (54)
Näyttää siltä että metsä sairastaa ihmiset flunssaan :DD
Metsässä viikottain. Kunnon flunssa 3-4 kertaa vuodessa. Pikku flunssaa useammin.
Flunssaa ei ole koskaan ,en juurikaan liiku peikkometsässä joskus käy kävelyllä Muumilaaksossa.
Hmm... mulla on flunssa 1-2 kertaa vuodessa. Metsässä liikun keväällä, kesällä ja syksyllä n.1-2 päivänä viikossa. Talvella en käy metsässä juurikaan.
En sairasta flunssaa juuri koskaan, tällä vuosituhannella en kertaakaan. En ota myöskään kausiinfluenssapiikkiä koska en sitä tarvitse.
Metsässä liikun hyvin harvoin, mutta pyöräilen yli 20 kilometrin työmatkani kesät, talvet. En ole tekemisissä tautipesien kanssa koska meillä ei ole pieniä lapsia enkä liiku julkisilla kulkuneuvoilla.
Flunssaa tuskin saisi, jos olisi jatkuvasti yksin metsässä vailla tartuntalähteitä.
En sairasta koskaan. v. 1999 sairastin influenssan, sen jälkeen en mitään. Liikun usein metsässä, lenkkipolkuni kulkee siellä. Sienestän ja marjastan myös. Tämä immuniteetti on kai perinnöllistä, lapsuusperheessäni ei myöskään sairastettu.
Minä saan flunssan aina samassa tilanteessa: on stressi, nukun huonosti ja lasten kouluista tarttuu.
Jos olen levännyt ja stressitön, ne ei tartu. Jos olen väsynyt ja stressaantunut, imuroin aivan kaikki pöpöt.
Koirien kanssa käyn joka ikinen aamu metsälenkin. Sillä en nää sairaatumisiin mitään yhteyttä.
Kaikki tuntemani henkilöt, jotka väittävät etteivät ikinä sairasta, tulevat vuosittain töihin kipeänä.
Taitaa olla liian kova pala näille myöntää, että kyllä se flunssa kaikille joskus iskee.
Vierailija kirjoitti:
Amppariko kirjoitti:
Tosi harvoin kyllä sairastatte täällä! Mulla on parin/kolmen kuukauden välein aina joku räkätauti. Urheilen paljon kaikenlaista ja pyöräilen mutta silti vähän väliä kipeenä. Nyt otin tauon kaikista vitamiineistä +lisäravinteista kesäksi kun tulin siihen tulokseen etteivät ne ainakaan mitään mitään ehkäise.
Paljon urheilevilla on usein alhaisempi vastustuskyky, koska keho joutuu äärirajoille usein. Lisäksi monien lisäravinteiden ym. ylimääräisten käyttö ei useinkaan ainakaan paranna kehon tilaa.
Tuo koskee lähinnä huippu-urheilua ja ihan sellaiseksi en itseäni laske vaan ihan peruskuntoilijaksi. En myöskään ylikuntoon ole vetänyt. Jostain syystä vaan olen usein sairas.
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/99724-huippu-urheilija-sairastu…
Flunssaa kuumeineen sairastan kerran kymmenessä vuodessa tai harvemmin. Nuhaa joka kolmas vuosi tai harvemmin. Ulkoilen monta kertaa viikossa ja metsässä käyn 2-3x viikossa.
Kadehdittavan terveinä pysytte. Minulla noin 3 flunssaa vuodessa. Lapsi tuo päiväkodista ja loput saan omalta työpaikaltani. Metsässä liikun silloin tällöin. Pitäisi käydä useammin.
Flunssa kerran parissa vuodessa. Harvoin liikun missään ulkona.
En usko että korreloi 😀 Itse melkein päivittäin metsässä ja pari flunssaa vuodessa.