Muinka usein sairastat perusflunssaa ja paljonko liikut metsässä? Haluan nähdä onko näillä jotain korrelaatiota.
Itse olen flunssassa ehkä noin 5 vuoden välein ja silloinkaan harvoin en ole työkykyinen. Liikun metsissä päivittäin pitkiä jaksoja.
Kommentit (54)
Flunssaan sairastun noin kerran vuodessa. Siis sillä tavalla, että pari päivää on kurkku kipeä ja muutaman päivän vähän nuhaa. Kunnon flunssa kuumeineen mulle tulee ehkä joka viides vuosi (jos silloinkaan). Töistä olen 10 vuoden työuran aikana ollut sairauden takia pois 3 päivää (pari vuotta sitten minulla oli flunssa... tai influenssa... ja kuumetta oli lähes viikon). Metsässä liikun harvakseltaan... en edes viikottain. Olen töissä koulussa, joten kaipa mulle on tullut joku immuniteetti bakteereille, kun niitä pyörii 350 oppilaan joukossa jatkuvasti... :)
1-2 v välein tosi lievä flunssa joka haittaa vain öisin tukkoisena nenänä. Liikun metsässä aina syksyisin ja muutamia kertoja kesälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä kysyä myös, kenellä on päiväkoti-ikäisiä tai alakoululaisia lapsia ...
Jep.
Minä saan lapsilta nää flunssat. Joka syksy käynnistyy oikein kunnon taudilla.
Lapsen kanssa liikutaan luonnossa (metsä, merenranta) keskimäärin ainakin 3 kertaa viikossa. Päivittäin pihalla ja puistossa. Keväällä oli flunssa varmaan ainakin kolme kertaa ja nyt kesällä kaksi, tosin ei lämpimämpään aikaan.
En muista, koska viimeksi olisi ollut flunssassa. En nyt oikein edes tiedä, mikä määritellään flunssaksi.
Sellainen parin päivän kuume ja räkää joka reiästä, sanoisin että kerran viidessä vuodessa.
Metsässä en käy koskaan, enkä muutenkaan pihalla, ainoastaan pakollinen siirtymä sisältä autoon.
Flunssaa ehkä 5 kertaa vuodessa, metsässä liikun harvoin. Lapset tuovat kaikki räkätaudit ja vatsataudit kotiin. Ei kiva
Flunssassa kolme kertaa vuodessa, aina kerran joka vuoden huhtikuussa. Metsässä liikun 6-12km päivittäin.
Flunssakierre alkoi umpparin poiston jälkeen. Olisi kiinnostavaa tietää onko näillä laajempaa yhteyttä.
Kun vähänkään tuntuu, että flunssa olisi tulossa otan c-vitamiini+sinkki-valmistetta ohjeenmukaisen maksimimäärän muutaman päivän ajan. Ei ole ollut yhtään flunssa sen viiden vuoden aikana, jonka olen tapaa noudattanut. Metsässä en kiiku koskaan. Kouluikäisiä lapsia on.
Flunssa viimeksi 4 vuotta sitten. Metsässä rämpinyt n. 10 minuuttia kesällä 2016 sitä ennen en edes muista.
Käyn metsässä kerran pari vuoteen. Flunsassa erittäin harvoin
Olin flunssassa viimeksi 2003. En käy ikinä metsässä. Asun betonilähiössä. Huolehdin käsihygieniasta.
Flunssa ehkä kahden vuoden välein jos silloinkaan. Metsässä käyn kesäisin marjassa ja syksyllä sienessä.
Metsäretkillä käyn usein. Vuodesta olen kipeä n. 3-4 kk johtuen kouluikäisistä lapsista.
Tosi harvoin kyllä sairastatte täällä! Mulla on parin/kolmen kuukauden välein aina joku räkätauti. Urheilen paljon kaikenlaista ja pyöräilen mutta silti vähän väliä kipeenä. Nyt otin tauon kaikista vitamiineistä +lisäravinteista kesäksi kun tulin siihen tulokseen etteivät ne ainakaan mitään mitään ehkäise.
Flunssa 1 - 2 kertaa vuodessa, kuumetta max. päivän verran. Astmalääkkeet infektioastmaan, ei muita sairauksia tai lääkkeitä ja ikää 48 vuotta. Metsässä liikun 1 - 3 kertaa viikossa. Näin marja- ja sieniaikaan useammin, talvella yleensä pitkä lenkki viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Metsäretkillä käyn usein. Vuodesta olen kipeä n. 3-4 kk johtuen kouluikäisistä lapsista.
Lapset eivät ole syy tauteihin. Teillä on huono käsihygienia ja/tai sinulla on heikko vastustuskyky bakteereille ja viruksille. t. kouluikäisten äiti joka ei ole ollut flunssassa vuosiin
Amppariko kirjoitti:
Tosi harvoin kyllä sairastatte täällä! Mulla on parin/kolmen kuukauden välein aina joku räkätauti. Urheilen paljon kaikenlaista ja pyöräilen mutta silti vähän väliä kipeenä. Nyt otin tauon kaikista vitamiineistä +lisäravinteista kesäksi kun tulin siihen tulokseen etteivät ne ainakaan mitään mitään ehkäise.
Paljon urheilevilla on usein alhaisempi vastustuskyky, koska keho joutuu äärirajoille usein. Lisäksi monien lisäravinteiden ym. ylimääräisten käyttö ei useinkaan ainakaan paranna kehon tilaa.
Flunssassa pari kertaa vuodessa, metsässä vaihtelevasti 0-7krt/vko.
Tämän vuoden alussa sairastin flunssan. Sitä ennen varmaan noin 4v sitten. Eli harvoin sairastan ja silloinkin lievimmän kautta. Metsässä tulee liikuttua ehkä 1-2x vuodessa.
Minulla on. Silti en ole ollut flussassa juuri koskaan. Eivätkä ole meidän lapsetkaan edes vuosittain. Metsässä käymme kerran pari vuodessa