Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muinka usein sairastat perusflunssaa ja paljonko liikut metsässä? Haluan nähdä onko näillä jotain korrelaatiota.

Vierailija
31.08.2017 |

Itse olen flunssassa ehkä noin 5 vuoden välein ja silloinkaan harvoin en ole työkykyinen. Liikun metsissä päivittäin pitkiä jaksoja.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä kysyä myös, kenellä on päiväkoti-ikäisiä tai alakoululaisia lapsia ...

Minulla on. Silti en ole ollut flussassa juuri koskaan. Eivätkä ole meidän lapsetkaan edes vuosittain. Metsässä käymme kerran pari vuodessa

Vierailija
22/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaan sairastun noin kerran vuodessa. Siis sillä tavalla, että pari päivää on kurkku kipeä ja muutaman päivän vähän nuhaa. Kunnon flunssa kuumeineen mulle tulee ehkä joka viides vuosi (jos silloinkaan). Töistä olen 10 vuoden työuran aikana ollut sairauden takia pois 3 päivää (pari vuotta sitten minulla oli flunssa... tai influenssa... ja kuumetta oli lähes viikon). Metsässä liikun harvakseltaan... en edes viikottain. Olen töissä koulussa, joten kaipa mulle on tullut joku immuniteetti bakteereille, kun niitä pyörii 350 oppilaan joukossa jatkuvasti... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 v välein tosi lievä flunssa joka haittaa vain öisin tukkoisena nenänä. Liikun metsässä aina syksyisin ja muutamia kertoja kesälläkin.

Vierailija
24/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä kysyä myös, kenellä on päiväkoti-ikäisiä tai alakoululaisia lapsia ...

Jep.

Minä saan lapsilta nää flunssat. Joka syksy käynnistyy oikein kunnon taudilla.

Vierailija
25/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa liikutaan luonnossa (metsä, merenranta) keskimäärin ainakin 3 kertaa viikossa. Päivittäin pihalla ja puistossa. Keväällä oli flunssa varmaan ainakin kolme kertaa ja nyt kesällä kaksi, tosin ei lämpimämpään aikaan.

Vierailija
26/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, koska viimeksi olisi ollut flunssassa. En nyt oikein edes tiedä, mikä määritellään flunssaksi.

Sellainen parin päivän kuume ja räkää joka reiästä, sanoisin että kerran viidessä vuodessa.

Metsässä en käy koskaan, enkä muutenkaan pihalla, ainoastaan pakollinen siirtymä sisältä autoon.

Vierailija
27/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa ehkä 5 kertaa vuodessa, metsässä liikun harvoin. Lapset tuovat kaikki räkätaudit ja vatsataudit kotiin. Ei kiva

Vierailija
28/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa kolme kertaa vuodessa, aina kerran joka vuoden huhtikuussa. Metsässä liikun 6-12km päivittäin.

Flunssakierre alkoi umpparin poiston jälkeen. Olisi kiinnostavaa tietää onko näillä laajempaa yhteyttä.

Vierailija
29/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vähänkään tuntuu, että flunssa olisi tulossa otan c-vitamiini+sinkki-valmistetta ohjeenmukaisen maksimimäärän muutaman päivän ajan. Ei ole ollut yhtään flunssa sen viiden vuoden aikana, jonka olen tapaa noudattanut. Metsässä en kiiku koskaan. Kouluikäisiä lapsia on.

Vierailija
30/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa viimeksi 4 vuotta sitten. Metsässä rämpinyt n. 10 minuuttia kesällä 2016 sitä ennen en edes muista.

Vierailija
31/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn metsässä kerran pari vuoteen. Flunsassa erittäin harvoin

Vierailija
32/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin flunssassa viimeksi 2003. En käy ikinä metsässä. Asun betonilähiössä. Huolehdin käsihygieniasta.

Vierailija
33/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ehkä kahden vuoden välein jos silloinkaan. Metsässä käyn kesäisin marjassa ja syksyllä sienessä.

Vierailija
34/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäretkillä käyn usein. Vuodesta olen kipeä n. 3-4 kk johtuen kouluikäisistä lapsista.

Vierailija
35/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin kyllä sairastatte täällä! Mulla on parin/kolmen kuukauden välein aina joku räkätauti. Urheilen paljon kaikenlaista ja pyöräilen mutta silti vähän väliä kipeenä. Nyt otin tauon kaikista vitamiineistä +lisäravinteista kesäksi kun tulin siihen tulokseen etteivät ne ainakaan mitään mitään ehkäise.

Vierailija
36/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa 1 - 2 kertaa vuodessa, kuumetta max. päivän verran. Astmalääkkeet infektioastmaan, ei muita sairauksia tai lääkkeitä ja ikää 48 vuotta. Metsässä liikun 1 - 3 kertaa viikossa. Näin marja- ja sieniaikaan useammin, talvella yleensä pitkä lenkki viikonloppuna. 

Vierailija
37/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäretkillä käyn usein. Vuodesta olen kipeä n. 3-4 kk johtuen kouluikäisistä lapsista.

Lapset eivät ole syy tauteihin. Teillä on huono käsihygienia ja/tai sinulla on heikko vastustuskyky bakteereille ja viruksille.  t. kouluikäisten äiti joka ei ole ollut flunssassa vuosiin

Vierailija
38/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppariko kirjoitti:

Tosi harvoin kyllä sairastatte täällä! Mulla on parin/kolmen kuukauden välein aina joku räkätauti. Urheilen paljon kaikenlaista ja pyöräilen mutta silti vähän väliä kipeenä. Nyt otin tauon kaikista vitamiineistä +lisäravinteista kesäksi kun tulin siihen tulokseen etteivät ne ainakaan mitään mitään ehkäise.

Paljon urheilevilla on usein alhaisempi vastustuskyky, koska keho joutuu äärirajoille usein. Lisäksi monien lisäravinteiden ym. ylimääräisten käyttö ei useinkaan ainakaan paranna kehon tilaa.

Vierailija
39/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa pari kertaa vuodessa, metsässä vaihtelevasti 0-7krt/vko.

Vierailija
40/54 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden alussa sairastin flunssan. Sitä ennen varmaan noin 4v sitten. Eli harvoin sairastan ja silloinkin lievimmän kautta. Metsässä tulee liikuttua ehkä 1-2x vuodessa.