Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi joidenkin asunnossa haisee tunkkaiselta?
31.08.2017 |
Siis ihan vaikka rivarissatai kerrostalossa..Eli ei varmaan kyse homeesta.. Olen huomannut vaan että toisten kavereideni kodeissa ei ole sellainen raitis tuoksu, vaan sellainn, niin kuin ei olisi avattu ovea tai ikkunaa päiväkausiin ja ihmiset ovat henganneet sisätiloissa yhtä kauan. En usko että johtuu siivoamattomuudesta, koska eräskin ystäväni on astmaatikko ja siis joutuu kylläsiivoamaan usein sen takia.
Pelkään myös että omassa kodissanikin haisee tuolta..
Kommentit (22)
Kova piereskeleminen jättää ikävän perushajun, ellei tuuleta tarpeeksi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itseä vähän kauhistutti tuossa hiljattain, kun kaveri kehui että vanhemmassa asunnossa oli asuntonäytöllä ollut oikein raikas ilma.
Koitin siinä sitten varovasti kysellä, että olikohan siellä tehty jotain ilmanvaihdolle esim. asenneltu korvausilmaventtiilejä tai peräti tehty uusi koneellinen tulo- ja poistoilmanvaihto. Mutta ei kuulemma ollut, että oli vain raikkaan tuntuinen sisäilma.
Mitä nyt itse olen näiden vanhempien asuntojen kanssa ollut tekemisissä niin ilman kunnollista ilmanvaihtoa nyt sisäilma tuntuu olevan melkein poikkeuksetta aika tunkkainen ja huono (tässä vähän avattu tarkemmin https://verkkoremontti.fi/tunkkainen-sisailma-kuinka-tunnistaa-ja-ratka… ).
Koitin siinä sitten varovasti nostaa esille, että ehkä on tehty vain kiinteistövälittäjän klassinen ja availtu ikkunat kunnolla ennen näyttöä ja saatu läpivedolla tuuletettua kämppä raikkaaksi. Minkä olen huomannut olevan aika yleistä ennen asuntonäyttöjä, kun myydään vanhempia kämppiä. No toivottavasti kaveri nyt ottaa asiasta kunnolla selkoa, ennen kuin lähtee mahdolllista ostotarjousta tekemään.