Lidlistä ei saa ruokatarpeita edes pariksi päiväksi!
Näin iltiksessä joku toimittaja mielipiteilee.
Mitä sieltä Lidlistä ei saa?
Itse käyn välillä jos sattuu matkanvarrelle, ja aina sieltä on kalaa, lihaa, perunoita, salaattiaineksia ym perusruokaa ainakin saanut. En ole tarkemmin valikoimaa syynännyt.
Ihmettelen vaan mitä siellä ei myydä?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lidlistä jäänyt saamatta:
juuriselleri
palsternakka
yksittäin pakattu sitruuna
tofu
tacot"
Ovatko nuo ruokatarpeita joita ilman ei päivää paria päivää??
Riittää kananmunat, leipä, kala ja maito hyvinkin kahdeksi päiväksi ja vettä saa hanasta. Uskomatonta minkälaiseen yltäkylläisyyteen Suomessa on totuttu kun ei paria päivää pärjää ilman palsternakkaa tai juuriselleriä. Mitä tapahtuu ellei niitä nyt saa päivittäin??
Entä jos ei syö kananmunia tai juo maitoa? Pitäisikö pariksi päiväksi ihan periaatteesta tyytyä Lidlin höttöleipään? Vai eikö voisi mennä vaan muuhun kauppaan? Mä käytän mieluummin vaikka lähi k-markettia kuin lidliä, koska tiedän että saan sieltä kaiken sen mitä tarvitsen, eikä tarvitse juosta monessa kaupassa.
Jos ei juo maitoa tai syö kananmunia niin Lidlistä löytyy ihan varmasti jotain muuta mitä syö. Sitä paitsi kananmunia kannattaa syödä, niissä on oikeastaan kaikkia muita ihmisen tarvitsemia ravintoaineita paitsi C-vitamiinia, pelkästään kananmunia syömällä ja appelsiinimehua juomalla ei tule mitään puutostiloja, joten miksi jättää tuollainen terveellinen, hyvä ja edullinen peruselintarvike syömättä? Maidosta taas saa kalsiumia hyvin, miksi ei joisi sitä siis?
Lidlistä saa käytännössä kaikkea mitä ihminen tarvitsee ja vieläpä edullisemmin kuin muualta. Kahden jättiketjun eli S ja K takia Suomessa on Euroopan kalleimmasta päästä oleva ruoka ja jopa EU:n kilpailuviranomainen joutunut asiaan kiinnittämään huomiota kun nuo kaksi kauppaketjua määräävät tuotteiden hinnat ja mitä tuottaajat niistä saavat ja aiheuttavat kansantaloudelle suurta haittaa.
Kyllä LIDL on paras ja sieltä saa samalla kun ostaa ruuat myös vaatteet, työkalut, vessapaperit, pesuaineet, partavedet, hajusteet, voiteet, deodorantit, hammasharjat ja melkein ihan kaikkea ja vaatteiden laatu on erinomainen, esim. lastenvaatteet ja T-paidat samaa laatua kuin kolme-neljä kertaa kalliimmat Prismassa. Olen nähnyt jopa miesten pukuja myynnissä LIDL:ssä. Paremmin sieltä löytyy kaikki ostettava kuin K-marketista jos on tarkoitus käyttää yhtä kauppaa. Ja laatua edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on juuri naurettavaa että muissa kaupoissa on kymmeniä eri tonnikaloja kun kahdella oikeasti pärjää laatu ja halpa. En kyllä osta/käytä tonnikalaa juuri koskaan mutta aina on hyvä olla laadukas tonnikalapurkki varalla.
Sinä pärjäät kahdella, ehkä joku muu ei. Ja mistä lähtien lidlistä on löytynyt laadukasta tonnikalaa purkissa?
Lasipurkissa oleva tonnikala on todella hyvää. Ihmettelin Espanjassa miten hyvää tonnikalaa oli sekä pitsassa että tosteissa; tuo Lidlin lasipurkkitavara on yhtä hyvää. Myös oliiviöljyssä oleva on ok.
Ite en käy lidlissä usein koska meidän kunnassa se on sen verran syrjässä ettei autottomalle sovi.
+ei hyvää uht maitoa, kisuruokaa/hiekkaa ja kerran ei ollu oliiveja tai grillikastiketta :D (grillikastiketta sai myyjän mukaan vaan kesällä??)
Paistopiste on kyllä hyvä!
Miksi Lidliä ei saisi kritisoida jos ei ole tyytyväinen? Eikös palautteen antaminen ole ainut tapa vaikuttaa? Ihme porukkaa täällä, ihan kun Lidlissä käynti olisi joku uskonlahko kun niin herkästi ottavat itseensä?
Ihmetyttää tuo Iltasanomien toimittajan (?) juttu. Onko kukaan kirjoittanut vastaavia valituksia kun lähi-Siwasta tai k-kaupasta ei löydy kaikkea, mitä City-Marketista tai Prismasta? Meillähän on kaikilla täysi vapaus käydä missa kaupassa vaan ja vaikka joka ostoskerralla eri kaupassa.
Itse käytän paljon vihanneksia ja suurimmat valikoimat löytyvät torilta, mutta Lidlistä saa erittäin hyviä vihanneksia ja tuoreita yrttejä. Nuoremmat täällä eivät muista, mutta ennen kuin Lidl tuli Suomeen tuoreet yrtit, esim. basilika oli niin kallista, että tavallisessa keskituloisessa perheessä sitä ostettiin vain kesällä ja juhliin. Kun Lidl tuli ruukkubasilika maksoi alle euron kolmen euron sijasta ja muidenkin kauppojen oli pakko alentaa hintoja. Nyt yrttejä on Lidlissä n. kahtakymmentä erilaista.
Ei minua haittaa jos joku ei Lidlissä käy. Minä käyn.
Vierailija kirjoitti:
Ite en käy lidlissä usein koska meidän kunnassa se on sen verran syrjässä ettei autottomalle sovi.
+ei hyvää uht maitoa, kisuruokaa/hiekkaa ja kerran ei ollu oliiveja tai grillikastiketta :D (grillikastiketta sai myyjän mukaan vaan kesällä??)
Miksi Lidliä ei saisi kritisoida jos ei ole tyytyväinen? Eikös palautteen antaminen ole ainut tapa vaikuttaa? Ihme porukkaa täällä, ihan kun Lidlissä käynti olisi joku uskonlahko kun niin herkästi ottavat itseensä?
Pointti om edelleen se että tääkin ketju on täynnä mitä kummallisempia väitteitä siitä mitä kaikkea sieltä ei muka saa ja sitten kuitenkin nää kaikki mainitut tuotteet on siellä.
Ja ylimalkaan tuo asenne, mikä huokuu, että on lihava ja tyhmä kokki joka ruokkii perhettään väärin jos ostaa ruokatarvikkeita Lidlistä... ihme tyyli, en paremmin sano.
Kukaan ei ole yhdessäkään viestissä kieltänyt kritisoimasta vaan korjannut asiattoman valheisiin perustuvan kritiikin.
Uskonlahko on ennemmin se joka kieltää ettei heidän lidl vihaansa saa korjata, vaan heidän on saatava mollata lidliä vapaasti ilman korjauksia, tai muut on uskovaisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin kasvissyöjä. En ole koskaan tajunnut miksi kasvissyöjän pitää saada nakkikeittoa tai soijapihviä tai lihapiirakan jäljennöstä tai...
No minä kala-kasvissyöjä haluan ostaa niitä siitä yksinkertaisesta syystä, että tykkään niistä. Mikä sinä olet sanomaan, mitä minun kuuluu ostaa?
Itse asiaan, minäkään ymmärrä,mitä Lidlistä ei saa. Miksi jotain kanasuikaleita pitää olla kymmeniä erilaisia jos kuitenkin ostaa vain yhden? Mascarponea saa Lidlistä ihan pysyvästi, ainakin Karhulasta ja Vammalasta.
Minä taas kalastan mutta harmittaa vietävästi kun mascarponea ei saa vedestä ongella.
tai järkeä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin kasvissyöjä. En ole koskaan tajunnut miksi kasvissyöjän pitää saada nakkikeittoa tai soijapihviä tai lihapiirakan jäljennöstä tai...
No minä kala-kasvissyöjä haluan ostaa niitä siitä yksinkertaisesta syystä, että tykkään niistä. Mikä sinä olet sanomaan, mitä minun kuuluu ostaa?
Itse asiaan, minäkään ymmärrä,mitä Lidlistä ei saa. Miksi jotain kanasuikaleita pitää olla kymmeniä erilaisia jos kuitenkin ostaa vain yhden? Mascarponea saa Lidlistä ihan pysyvästi, ainakin Karhulasta ja Vammalasta.
Minä taas kalastan mutta harmittaa vietävästi kun mascarponea ei saa vedestä ongella.
tai järkeä...
Hahahahahahah johan murjaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti om edelleen se että tääkin ketju on täynnä mitä kummallisempia väitteitä siitä mitä kaikkea sieltä ei muka saa ja sitten kuitenkin nää kaikki mainitut tuotteet on siellä.
Ja ylimalkaan tuo asenne, mikä huokuu, että on lihava ja tyhmä kokki joka ruokkii perhettään väärin jos ostaa ruokatarvikkeita Lidlistä... ihme tyyli, en paremmin sano.
Ei, kyllä se tällä palstalla toimii siten että lidl-fanaatikon mielestä on täysin järkivapaa idiootti jos ostaa mitään jostain muualta kuin lidlistä ja jos valittaa ettei lidlissä jotain ole niin sitä ei tarvita. Tätä mantraa sitten julistetaan ketjusta toiseen ja kuukaudesta toiseen.
Itse käyn siinä noista kolmesta isosta lähimarketista jossa on eniten valikoimaa. Ei se ole halvin muttei paljoa kalliimpikaan kuin halvin, sitäpaitsi tuotteissakin on eroa ja ainakin löydän hyvälaatuiseksi havaitsemaani kun voi valkata useammasta.
Käykööt joku lidlissä jos haluaa, sitä en ymmärrä miksi sitä hiton lidl-fanitusta pitää tuputtaa agressiivisesti muillekin, ihan kuin jotain uskontoa tosiaan.
Tuntemani Lidlin käyttäjät ovat suurimmaksi osaksi ylipainoisia eivätkä ollenkaan kiinnostuneita/huolissaan siitä mitä ruoka sisältää ja miten se vaikuttaa terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se tällä palstalla toimii siten että lidl-fanaatikon mielestä on täysin järkivapaa idiootti jos ostaa mitään jostain muualta kuin lidlistä ja jos valittaa ettei lidlissä jotain ole niin sitä ei tarvita. Tätä mantraa sitten julistetaan ketjusta toiseen ja kuukaudesta toiseen.
Itse käyn siinä noista kolmesta isosta lähimarketista jossa on eniten valikoimaa. Ei se ole halvin muttei paljoa kalliimpikaan kuin halvin, sitäpaitsi tuotteissakin on eroa ja ainakin löydän hyvälaatuiseksi havaitsemaani kun voi valkata useammasta.
Käykööt joku lidlissä jos haluaa, sitä en ymmärrä miksi sitä hiton lidl-fanitusta pitää tuputtaa agressiivisesti muillekin, ihan kuin jotain uskontoa tosiaan.
Lue tää ketju.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani Lidlin käyttäjät ovat suurimmaksi osaksi ylipainoisia eivätkä ollenkaan kiinnostuneita/huolissaan siitä mitä ruoka sisältää ja miten se vaikuttaa terveyteen.
Nii ja ajaa fillareilla kiusaten tahallisesti ihmisiä ja autoilijoita sekä hiihtävät talvisin laduilla huutaen muita väistämään. Itsekkäitä ovat ja syyllisiä Suomen alennustilaan.
Lidliä ei saa ajatella normaalina kauppana tai on uskovainen.....Näin sanoo, ei mitenkään kiihkoileva eikä mitenkään valehteleva lidlin salainen ihailija. Tai oikeammin lidlistä pitää ajatella pahaa ettei se ylpisty liikaa. Aika nokkavaa tuollainen lidlin käytös jossa myydään kuitenkin ruokaa vaikka ei ilmeisesti saisi kun jotkut ihmiset eivät vain pidä siitä. Eikö lidl voisi vähän kunnioittaa näitä tärkeitä ihmisiä jotka eivät edes heidän asiakkaitaan ole keskittyä pelkän karkin ja puolivalmisteiden myyntiin niin olisi paljon helpompaa näille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lidlistä jäänyt saamatta:
juuriselleri
palsternakka
yksittäin pakattu sitruuna
tofu
tacot"
Ovatko nuo ruokatarpeita joita ilman ei päivää paria päivää??
Riittää kananmunat, leipä, kala ja maito hyvinkin kahdeksi päiväksi ja vettä saa hanasta. Uskomatonta minkälaiseen yltäkylläisyyteen Suomessa on totuttu kun ei paria päivää pärjää ilman palsternakkaa tai juuriselleriä. Mitä tapahtuu ellei niitä nyt saa päivittäin??
Entä jos ei syö kananmunia tai juo maitoa? Pitäisikö pariksi päiväksi ihan periaatteesta tyytyä Lidlin höttöleipään? Vai eikö voisi mennä vaan muuhun kauppaan? Mä käytän mieluummin vaikka lähi k-markettia kuin lidliä, koska tiedän että saan sieltä kaiken sen mitä tarvitsen, eikä tarvitse juosta monessa kaupassa.
Jos ei juo maitoa tai syö kananmunia niin Lidlistä löytyy ihan varmasti jotain muuta mitä syö. Sitä paitsi kananmunia kannattaa syödä, niissä on oikeastaan kaikkia muita ihmisen tarvitsemia ravintoaineita paitsi C-vitamiinia, pelkästään kananmunia syömällä ja appelsiinimehua juomalla ei tule mitään puutostiloja, joten miksi jättää tuollainen terveellinen, hyvä ja edullinen peruselintarvike syömättä? Maidosta taas saa kalsiumia hyvin, miksi ei joisi sitä siis?
Lidlistä saa käytännössä kaikkea mitä ihminen tarvitsee ja vieläpä edullisemmin kuin muualta. Kahden jättiketjun eli S ja K takia Suomessa on Euroopan kalleimmasta päästä oleva ruoka ja jopa EU:n kilpailuviranomainen joutunut asiaan kiinnittämään huomiota kun nuo kaksi kauppaketjua määräävät tuotteiden hinnat ja mitä tuottaajat niistä saavat ja aiheuttavat kansantaloudelle suurta haittaa.
Kyllä LIDL on paras ja sieltä saa samalla kun ostaa ruuat myös vaatteet, työkalut, vessapaperit, pesuaineet, partavedet, hajusteet, voiteet, deodorantit, hammasharjat ja melkein ihan kaikkea ja vaatteiden laatu on erinomainen, esim. lastenvaatteet ja T-paidat samaa laatua kuin kolme-neljä kertaa kalliimmat Prismassa. Olen nähnyt jopa miesten pukuja myynnissä LIDL:ssä. Paremmin sieltä löytyy kaikki ostettava kuin K-marketista jos on tarkoitus käyttää yhtä kauppaa. Ja laatua edullisesti.
Minun oikeuteni hyvään ja terveelliseen elämään ei kyllä ole yhtään suurempi kuin kanojen oikeus hyvään elämään. Syön mieluummin jotain jonka takia eläinten ei tarvitse kärsiä. Mutta tämä nyt menee ohi aiheen. En siltikään käy lidlissä.
Ostan vaatteeni silloin kun jotain tarvitsen, enkä rupea odottelemaan että milloin niitä mahdollisesti tulee lidlin valikoimiin, jos tulee. Ja kosmetiikka on suurimmalta osin aika kehnoa. Muutamasta tuotteesta olen kuullut positiivista, mutta mitään deodoranttejakaan tai hajuvesiä en sieltä lähtis hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii ja ajaa fillareilla kiusaten tahallisesti ihmisiä ja autoilijoita sekä hiihtävät talvisin laduilla huutaen muita väistämään. Itsekkäitä ovat ja syyllisiä Suomen alennustilaan.
ärsyttää minuakin kaikenmaailman ladullafillaroijat vaikken lidlissä käykään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ärsyttää minuakin kaikenmaailman ladullafillaroijat vaikken lidlissä käykään
Hiihtävät talvisin laduilla huutaen mascarpoonea. Se ärsyttää ylivoimaisesti eniten. Etenkin kun haluaisi tehdä normaalia laskiaispullaa ilman mascarpoonea. Törkeää porukkaa kun eivät anna tavallisten ihmisten edes itse valita mitä syövät vaan on aina valittava puolesta eikä vaihtoehtoa ole. Häpeä lidlissä käyvä.
Häpeä lidlissä käyvä olet uskovainen.
Selkeästihän monty pythonin juustokauppasketsi on kirjoitettu lidlissä käynnin jälkeen eikä se oikeastaan ole sketsi vaan dokumentti.
Ainoa huono puoli on, että tavarat ovat joissakin liikkeissä loppu iltaisin etenkin kesä perjantaisin . Tämä etenkin yhdessä liikkeessä, josta mökkieväitä haetaan enemmän. Muutenkin etenkin vihannes yms. hyllyt ovat iltaisin paikoittain tyhjät. Joissakin liikkeissä henkilökuntaa on vain liian vähän ruuhkahuipuina. Hermannin/kalasataman Lidl tuossa huonoin. Alko myös viesressä, joten mökkiläisiä tulee paljon.
Toinen seikka joka harmittaa, on että hyviä halpoja tuotteita on poistunut valikoimasta ja vastaavia reilusti kalliimpia, tai huonolaatuisempia on tullut tilalle. Halvat bratfurstit kadonneet ja salaatti juusto, joka oli aiemmin hyvää, on vaihtunut ihan surkeaan ison ketjun versioon.
Eihän sieltä saa mutta ostaa voi. Nämä pari päivää voivat olla unohtumattomia jos olet ostanut ja kenties saanut muualta ruokaa. Kutsun tätä ruokajonotoimintamalliksi. Lidli on jotain muuta. Lidlissä on kaikki mahdolliset ruokakuntaan kuuluvat ruoat edullisesti. Minä syön mielummin lidlin löysiä kyspyneitä kiiwiä kuin menisin ruokajonoon. Mutta hyvä vastaväite... sai tekemään mieli lidlin kelpo hedelmiä. Tänään söin homeisen hedelmän.