Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman virhe, autoilijan vai pyöräilijän?

Vierailija
31.08.2017 |

Olisiko rekan pitänyt odottaa?
http://aijaa.com/FqVa1r

Entä onko tämä auto väärin sijoitettu risteykseen?
http://aijaa.com/zCNvkg

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videon ja tämä toimittaja kun näkee auton kaukana lähestyvän risteystä niin lähtee polkemaan kovempaa että saisi "tilanteen" hmm.

Vaikka tulisit pyörällä kävelynopeutta, niin eikö joku jästipää odota autolla pyörätien tukkien että pääsee puoli sekuntia nopeammin tiellä missä on tällä hetkellä katkeamaton autojono, jonka väliin ei mahdu.

Kyl sä sossupummi joudat odottamaan.

Vierailija
42/48 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo näyttää ennemmin siltä, että pyöräilijä itse toimii monessakin kohdin aika vaarallisesti + törkeästi. Siis oikeasti, yhtään ei voi hidastaa kun lähestyy suojatietä? Ja rinkutellaan ihan sairaan myöhässä ja huudellaan kun joku lapsi pyöräilee edessä hitaammin.

Sitten näytellään keskisormea rekalle ja kuvitellaan että autot pysähtyy odottamaan herran saapumista suojatielle. Muutenkin aika huimapäisesti luottaa siihen, että autoilijat ja muut kulkijat huomaa hänet tuollaisessa vauhdissa, autoilijaahan siinä tietenkin syytetään jos ei herraa ehdikkään huomata ja päälle ajaa, mutta kyllähän tuo aika itsetuhoiselta käytökseltä minusta näyttää.

Ja minä olen niitä jotka pyrkii toimimaan oikein ja noudattamaan väistämisvelvollisuuksia autoillessakin. Usein pyöräiljät ja jalankulkijat ei tee sitä ihan helpoksi, varsinkin pyöräilijät harvemmin nykyään näyttävät mitään merkkiä jos ovat kääntymässä, että olisi autoilijana mitään mahdollisuuksia reagoida siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoinen rekka sekuntissa sujahda risteyksestä ja kuvistakin huomaa miten kaukana pyöräilijä on kun rekka lähtee kääntymään.

Siksi siinä onkin väistämissäännöt katsot ympärillesi tuleeko pyöriä tai jalankulkijoita etkä aja niiden eteen odotat kun pyörät ja jalankulkijat ovat ylittäneet risteyksen ja tarkistat uudestaan ja jatkat matkaasi. Näin kuuluu toimia ei noin kuin kuvassa.

No ei siinä koko päivää aleta vartoomaan, jos jossain horisontissa näkyy joku maailmanomistaja.

Täysin samaa mieltä. Jos pyöräilijä meinaa törmätä auton KYLKEEN niin siinä on silloin pyöräilijä toiminut väärin, eikä autoilija. Suojatielle tulee hidastaa, niin autoilijoiden kuin pyöräilijöidenkin, eikä kaahata täyttä vauhtia muista piittaamatta. Autolla ajajatkin on kuitenkin vain ihmisiä..ja nopeuden LISÄÄMINEN tuollaisessa tilanteessa on ihan idiotismia, miten se autoilija voisi moista liikettä ennakoida, joka on täysin järjenvastainen?

Vierailija
44/48 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoinen rekka sekuntissa sujahda risteyksestä ja kuvistakin huomaa miten kaukana pyöräilijä on kun rekka lähtee kääntymään.

Siksi siinä onkin väistämissäännöt katsot ympärillesi tuleeko pyöriä tai jalankulkijoita etkä aja niiden eteen odotat kun pyörät ja jalankulkijat ovat ylittäneet risteyksen ja tarkistat uudestaan ja jatkat matkaasi. Näin kuuluu toimia ei noin kuin kuvassa.

No ei siinä koko päivää aleta vartoomaan, jos jossain horisontissa näkyy joku maailmanomistaja.

Täysin samaa mieltä. Jos pyöräilijä meinaa törmätä auton KYLKEEN niin siinä on silloin pyöräilijä toiminut väärin, eikä autoilija. Suojatielle tulee hidastaa, niin autoilijoiden kuin pyöräilijöidenkin, eikä kaahata täyttä vauhtia muista piittaamatta. Autolla ajajatkin on kuitenkin vain ihmisiä..ja nopeuden LISÄÄMINEN tuollaisessa tilanteessa on ihan idiotismia, miten se autoilija voisi moista liikettä ennakoida, joka on täysin järjenvastainen?

Mitä muuta voi odottaakkaan toimittajalta joka kommunikoi muun liikenteen kanssa pystyssä olevalla sormella.

Koko jutun idea lienee joku kostoajatus ja toimittajalla on tilaisuus siihen.

Vierailija
45/48 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka: tuttu paikka minulle. Mitä kuvassa ei näy koska rekka on edessä on ennen pyörätietä oleva kolmio, eli rekan olisi pitänyt odottaa

Toka: pyöräilijällä etuajo-oikeus tuossakin.

Muuten tuo pyöräilijä on tyypillinen asennevammainen sukkahousukiitäjä. Aivan liian suuria tilannenopeuksia koko ajan.

Pyörätiellä saa käyttää samaa nopeutta kuin vierässä olevalla ajoradalla. Varsinkin jos muuta liikennettä ei kevyenliikenteenväylällä ole.

Hidastaa autoilijat jokaisen risreyksen kohdalla "sopivaan tilannenopeuteen" ottaakseen huomioon, tuleeko joku kärkikolmion takaa heidän eteen tielle?

Videossa tuo pyöräilijä oli jatkuvasti vaikeuksissa koska ajoi kovempaa kuin muut odottivat. Oliko silloin vika pyöräilijässä vai kaikissa muissa?

Autotie on hiukan eri asia -näkyvyys on parempi ja autoilijoilla on ajokortti. Ja autoissa rekisterikilvet jotta törttöilijät saadaan kiinni. Pyöräiljöillä vaan... no, oikeuksiahan heillä vaan tuntuu olevan ja kauhea KIIRE.

Kyllä ne autot tulee ihan hitaasti ajavien pyörienkin eteen ja aina autoilijoiden mielestä tullaan "tuhatta ja sataa" vaikka nopeusmittari kertoo fillarin liikkuvan 12km/h.

Ei ne autolaiskat vaan seuraa kevyenliikenteenväylää.

Mitä se autoilijoiden 'ajokortti' auttaa, kun eivät osaa edes yksinkertaisia liikennesääntöjä?

Tarkoitin tätä kyseistä videota ja jos mielestäsi pyöräilijä ei muka aja vaarallisen suurella tilannenopeudella moneen paikkaan niin huh huh.

Pyöräilijät nyt vaan luulevat joko liikoja itsestään tai sitten luulevat että heidät havaitaan kuolleesta kulmasta. No, kusipäällä on kusipään kohtalo, ennemmin tai myöhemmin. Sairaalavuoteella on siistä hokea että "mä olin oikeassa!" :)

Eli jos olen ollut kuvan 2 tilanteessa ajaessani 15-20km/h nopeudella, niin autoilija ei pysty seuraamaan että on väärässä paikassa?

Nyt on jo todella huonoa väärien liikennetapojen puolustelua.

Ei.

Tarkoitin tuon videon muita kohtia.

Vierailija
46/48 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tulisit pyörällä kävelynopeutta, niin eikö joku jästipää odota autolla pyörätien tukkien että pääsee puoli sekuntia nopeammin tiellä missä on tällä hetkellä katkeamaton autojono, jonka väliin ei mahdu.

Sinullako ei ole pyörässä kääntyvää etupyörää? Muutenkin pyöräsi on niin iso, ettei voi kiertää auton takaa?

Vierailija
47/48 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä tulee aika lailla kuolleesta kulmasta rekkaan nähden. Lisäksi hän suorastaan kiihdyttää, ehtiäkseen rekan alle.

http://aijaa.com/ajRjOm

Vierailija
48/48 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas aggressiivinen toimittaja/pyöräilijä. Rekka kääntyi kyllä kauan ennen kuin toimittaja oli risteyksessä. En olisi tuosta välittänyt itse. Ja se auto oli huonossa paikassa, mutta mahtuihan sieltä takaa kuitenkin ajamaan.

Mä oon katsonut toin videon ja toi toimittaja ajoi kyllä kuin heikkopäinen. 

Ja mitä tulee tuohon rekkaan, niin joo, se kääntyy. Mutta videosta ei saa selvää kääntyykö se siksi että tie kääntyy, vai kääntyykö risteyksessä. Pyörätie jatkuu suoraan, mut kun mun mielestä näytti sille että ajokaista kääntyy vasemmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi