Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saada kollega hillitsemään jatkuvaa puheripuliaan?

Vierailija
31.08.2017 |

Ei lakkaa puhumasta. Asia ei koskaan ole millään lailla relevanttia töiden kannalta, mutta puhetta riittää ja riittää ja riittää. Ja pelkkää yksinpuhelua. Jos joku toinen yrittää sanoa jotain, tämä puhuu suoraan päälle heti puolen sanan jälkeen ja jatkaa vain puhumistaan. Helposti saattaa kääntää lyhyen palaverin puolentoista tunnin yksinpuheluksi asioista, jotka eivät millään tavalla liity töihin.

Kaikki yritykset välttää loputonta puheripulia jotta työt tulisivat tehtyä johtavat "loukkaantumiseen" kyseisen henkilön puolelta, josta hän sitten kantelee esimiehelle. Joka sitten hyssyttelee, että kyseistä henkilöä pitäisi "ymmärtää".

Pyrkii myös työntämään työtehtävänsä muiden tehtäväksi ja loukkaantuu ja kantelee esimiehelle siitäkin, jos ei heti saa apua. Vaikka ollaan sovittu esimiehen johdolla, että jokainen lähtökohtaisesti hoitaa omat tehtävänsä.

Mitä tehdä? Kaikki keinot kun tuntuvat johtaan tuohon "loukkaantumiseen" ja esimiehelle kantelemiseen. Omat työt pitää kuitenkin jossain vaiheessa ehtiä hoitamaan, kaikki työaika ei voi mennä toisen ihmisen loputtomien henkilökohtaisten juttujen kuuntelemiseen ja hänen töidensä tekemiseen.

Asiallisia neuvoja????

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turpa kiinni" toimii hyvin :-)

Vierailija
2/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavereissa olen toisinaan joutunut käyttämään taktiikkaa, jossa aloitan sanomiseni aina rauhallisesti alusta, jos minut keskeytetään. Jos minua ei kuunnella, tulkitsen sen niin että läsnäoloni ko. palaverissa ei ole tarpeen, poistun enkä mene seuraavaan.

Yleensä neljännen aloituksen jälkeen joku hermostuu tälle päälle puhujalle ja sanoo "Turpa kiinni nyt!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa pahentaa se, että en voi luottaa kyseiseen henkilöön, joten suoraan asiasta puhuminen ei oikein enää toimi. Asiasta on puhuttu asiallisesti monta kertaa ja hän pyytelee aina anteeksi ja heti parin päivän päästä taas rikkoo sopimukset. On myös jäänyt kiinni selkeästä valehtelusta. Tämän lisäksi on kova juoruamaan ja puhumaan pahaa kaikista ihmisistä selän takana, joten joudun olemaan erittäin varovainen hänen kanssaan koska en voi luottaa rehellisyyteen, sopimukset eivät pidä ja tiedostan, että hän puhuu myös halutessaan pahaa minusta selän takana samalla tavoin kuin muista.

Mitä ihmettä tehdä?

- ap

Vierailija
4/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Turpa kiinni" toimii hyvin :-)

Kannatan tätä. Voithan sanoa sen kohteliaamminkin, jos et halua antaa oikeaa aihetta esimiehelle kantelemiseen. Esim: "Anteeksi nyt, Martti, en ehdi nyt kuuntelemaan moposi moottoriviasta, on pakko tehdä tämä homma valmiiksi. Puhutaan myöhemmin, teen nyt tämän."

Loukkaantuuhan Martti kuitenkin, mutta anna loukkaantua. Ei kaikesta tarvitse ottaa paineita.

Vierailija
5/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaa pahentaa se, että en voi luottaa kyseiseen henkilöön, joten suoraan asiasta puhuminen ei oikein enää toimi. Asiasta on puhuttu asiallisesti monta kertaa ja hän pyytelee aina anteeksi ja heti parin päivän päästä taas rikkoo sopimukset. On myös jäänyt kiinni selkeästä valehtelusta. Tämän lisäksi on kova juoruamaan ja puhumaan pahaa kaikista ihmisistä selän takana, joten joudun olemaan erittäin varovainen hänen kanssaan koska en voi luottaa rehellisyyteen, sopimukset eivät pidä ja tiedostan, että hän puhuu myös halutessaan pahaa minusta selän takana samalla tavoin kuin muista.

Mitä ihmettä tehdä?

- ap

Olla välittämättä ja hoitaa hommasi.

Vierailija
6/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palavereissa olen toisinaan joutunut käyttämään taktiikkaa, jossa aloitan sanomiseni aina rauhallisesti alusta, jos minut keskeytetään. Jos minua ei kuunnella, tulkitsen sen niin että läsnäoloni ko. palaverissa ei ole tarpeen, poistun enkä mene seuraavaan.

Yleensä neljännen aloituksen jälkeen joku hermostuu tälle päälle puhujalle ja sanoo "Turpa kiinni nyt!"

Hei, tuo on hyvä taktiikka! :-) En ollut tullut ajatelleeksikaan.

Kyllähän ihmiset keskusteluissa keskeyttävät toisiaan ja se on ihan ok, mutta en ole koskaan ennen törmännyt ihmiseen joka ihan tyynesti jatkaa päälle puhumistaan useita minuutteja, vaikka yritän jatkaa omaa puheenvuoroani. No, toimii todennäköisesti noin koska se toimii, sillä itse en ainakaan viitsi alentua huutamaan toisen henkilön kanssa kilpaa ainakaan viittä minuuttia kauempaa.

Ja ongelma ei siis ole vain minun kanssani, vaan tämän henkilön tämä käytös on ilmeisesti ollut ongelma jo vuosikausia kaikkien kanssa. Kukaan ei vain oikein kunnolla tee sille mitään muuta kuin yrittää vältellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverissa kuuluu olla puheenjohtaja, joka palauttaa eksyneet lampaat takaisin asialinjalle tai siirtää puheenvuoron seuraavalle. Jos taas koetat tehdä omia hommiasi ja joku tulee siihen puheripuloimaan, niin jotkut osaavat sanoa ihan suoraan, että nyt ei voi jutella, mun pitää keskittyä tähän. Minä en kykene sanomaan suoraan, joten mitä itse töykeimmilläni teen, on vain antaa toisen jatkaa juttuaan ja olla kuuntelematta mitä hän puhuu. Siitäkin tulee tosi paha olo tällaiselle ylikiltille ihmiselle, mutta joskus on pakko.

Vierailija
8/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kuulokkeet korville, noin niin kuin vinkkinä. Johdon liittimen voit jättää pöydän kulmalle näkyviin. Noin niin kuin vinkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut muutama asiakas, joista ei ikinä meinannut päästä eroon. Puhuivat ja puhuivat niitä ja näitä ja työaikaa kului. Keksittiin työkaverin kanssa puhelinhäly. Eli jos toinen huomasi kyseisen tyypin jaarittelemassa, niin soitto työkaverin puhelimeen. Yleensä nämä turhan jaarittelijat siinä vaiheesssa nostivat puonsa penkistä jä häipyivät.

Eli jos sulla on joku toinen työkaveri samassa tilanteessa, niin sopikaa järjestelystä. Voit aina sanoa, että nyt on pakko vastata puheluun.

Vierailija
10/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon vinkeistä! Kohta pitää jatkaa lounastauon jäljeen töitä.

Mutta - vielä se, että kun tämä henkilö sitten kantelee esimiehelle, niin mitä sanon esimiehelle? Tällaisesta esimiehen keskustelusta tämäkin postaus lähti. Aamupäivällä kun esimies taas puhui siitä, miten henkilö X on valitellut asioista ja että meidän pitää sopia yhteiset pelisäännöt.

No, mutta kun ne on sovittu viimeisen puolen vuoden aikana jo kolmeen kertaan palavereissa joissa myös esimies läsnä, mutta mikään sovittu ei pidä. Vaan tämä henkikö X rikkoo sovittuja sääntöjä kommunikointikäytännöillään ja työssäavustusvaatimuksillaan jatkuvasti ja sitten tosiaan kantelee ja valittaa aina esimiehelle, joka yrittää "ymmärtää" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vinkeistä! Kohta pitää jatkaa lounastauon jäljeen töitä.

Mutta - vielä se, että kun tämä henkilö sitten kantelee esimiehelle, niin mitä sanon esimiehelle? Tällaisesta esimiehen keskustelusta tämäkin postaus lähti. Aamupäivällä kun esimies taas puhui siitä, miten henkilö X on valitellut asioista ja että meidän pitää sopia yhteiset pelisäännöt.

No, mutta kun ne on sovittu viimeisen puolen vuoden aikana jo kolmeen kertaan palavereissa joissa myös esimies läsnä, mutta mikään sovittu ei pidä. Vaan tämä henkikö X rikkoo sovittuja sääntöjä kommunikointikäytännöillään ja työssäavustusvaatimuksillaan jatkuvasti ja sitten tosiaan kantelee ja valittaa aina esimiehelle, joka yrittää "ymmärtää" ...

Jos esimies  ei muista sovittuja sääntöjä, toimit ystävälllisesti kun muistutat häntä niistä. Hänellä on varmasti paljon muutakin mietittävää.

Vierailija
12/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vinkeistä! Kohta pitää jatkaa lounastauon jäljeen töitä.

Mutta - vielä se, että kun tämä henkilö sitten kantelee esimiehelle, niin mitä sanon esimiehelle? Tällaisesta esimiehen keskustelusta tämäkin postaus lähti. Aamupäivällä kun esimies taas puhui siitä, miten henkilö X on valitellut asioista ja että meidän pitää sopia yhteiset pelisäännöt.

No, mutta kun ne on sovittu viimeisen puolen vuoden aikana jo kolmeen kertaan palavereissa joissa myös esimies läsnä, mutta mikään sovittu ei pidä. Vaan tämä henkikö X rikkoo sovittuja sääntöjä kommunikointikäytännöillään ja työssäavustusvaatimuksillaan jatkuvasti ja sitten tosiaan kantelee ja valittaa aina esimiehelle, joka yrittää "ymmärtää" ...

Kuunteleeko se esimies teitä muita sitten ollenkaan? Ehkä heänet pitäisi saada ymmärtämään asian oikea laita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vinkeistä! Kohta pitää jatkaa lounastauon jäljeen töitä.

Mutta - vielä se, että kun tämä henkilö sitten kantelee esimiehelle, niin mitä sanon esimiehelle? Tällaisesta esimiehen keskustelusta tämäkin postaus lähti. Aamupäivällä kun esimies taas puhui siitä, miten henkilö X on valitellut asioista ja että meidän pitää sopia yhteiset pelisäännöt.

No, mutta kun ne on sovittu viimeisen puolen vuoden aikana jo kolmeen kertaan palavereissa joissa myös esimies läsnä, mutta mikään sovittu ei pidä. Vaan tämä henkikö X rikkoo sovittuja sääntöjä kommunikointikäytännöillään ja työssäavustusvaatimuksillaan jatkuvasti ja sitten tosiaan kantelee ja valittaa aina esimiehelle, joka yrittää "ymmärtää" ...

Veikkaan, että esimies kyllä hahmottaa tilanteen aika hyvin ja nimenomaan yrittää "ymmärtää" ja pitää tämän ihmisen tyytyväisenä kuuntelemalla tämän valituksia. Varmaan tilanne on esimiehellekin vaikea ja kuvittelisin, että häneltä vain puuttuu kantti ja keinot sanoa suorat sanat tälle ihmiselle.

Vierailija
14/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esimies ( hoitoala), puhui ja puhui, ajatus katkennut aikoja sitten, mutta puhetta riitti. Puhui päälle, puhui koko ajan samaan aikaan kuin muut. Jos olin puhelimessa, hän puhui vieressä kovalla äänellä jonninjoutavia, korotti ääntänsä lisää. Aivan sietämätön tapaus. Vastaili  muiden puolesta, puhui kaikesta mikä ei liittynyt mihinkään. Sinne hän jäi puhumaan. Itse sanouduin irti. Kuten moni muukin, kerran vuodessa vaihtuu koko henkilökunta siinä puljussa.  Toki ei pelkästään tämän puheripulin takia. Painajainen koko paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikille! Jo tästä avautuminen näin anonyymisti auttoi.

Vierailija
16/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon kaikille! Jo tästä avautuminen näin anonyymisti auttoi.

Tämä oli siis ap :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan