Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri on saakelin hidas. Kunnia sille kenelle se kuuluu? (Miten?)

Vierailija
30.08.2017 |

Vuoden alussa aloitin uudessa duunissa, ja sain työparikseni eläkeikää lähestyvän, ihan saakelin HITAAN kollegan. Olemme kuitenki yhteisesti vastuussa että työmme tulevat tehtyä, joten itse joudun liian usein jäämään ylitöihin kun deadlinet paukkuu. Pomolla ei ole hajuakaan, että minä olen meistä kahdesta se, joka noita hommia kannattelee. Edellinen työntekijä lähti juuri sen takia, kun ei jaksanut tehdä kahden ihmisen töitä. Miten tuoda esille pomolle, että vaikka olen uudempi työntekijä, niin en se paskempi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että tavallisessa toimistoduunissa ei mitään kunniaa jaeta. Vaikka huhkisit kuinka, niin et saa siitä mitään erityispalkintoa, koska harvoin uurastustasi edes huomataan. Palkka on korvaus tehdystä työstä ja sen kummempaa kunniaa on turha odotella. On tietysti paikkoja, joissa ahkeruus palkitaan, mutta kyllä me perusduunarit saadaan siitä huhkimisesta palkan lisäksi vain työn ilo ja pää kipeäksi ☺ Vanhempana sitten tiedät, että fiksu pääsee vähemmällä 😉

Jos haluaa hakea uusia avautuvia paikkoja, niin on parempi olla se, joka on tehnyt liikaa töitä kuin se, joka on tehnyt liian vähän.

Vierailija
22/24 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että tavallisessa toimistoduunissa ei mitään kunniaa jaeta. Vaikka huhkisit kuinka, niin et saa siitä mitään erityispalkintoa, koska harvoin uurastustasi edes huomataan. Palkka on korvaus tehdystä työstä ja sen kummempaa kunniaa on turha odotella. On tietysti paikkoja, joissa ahkeruus palkitaan, mutta kyllä me perusduunarit saadaan siitä huhkimisesta palkan lisäksi vain työn ilo ja pää kipeäksi ☺ Vanhempana sitten tiedät, että fiksu pääsee vähemmällä 😉

Näinhän se varmaan menee. Olen kuitenkin sen verran uusi tuossa työssä, että jos en huhki, niin helposti ajatellaan, etten pärjää työssä.

Juuri näin. Ja jos työpaikkasi on yksityinen ja omistaja porrasta samassa työssä, on peli menetetty. Sinua käytetään hyväksi niin paljon kuin kehtaavat. Pikkuhiljaa siirretään suurin osa töistä sinulle, kun olet terävä ja nopea. Näin kävi minulle, työnantaja kuulee vain tämän omistaja suvun tekijän sanat. Ei usko/kuuntele muita. Onneksi pääsin pois, ennenkuin menetin järkeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle ilmoitus, että työkaveri ei selviydy työstään.

Vierailija
24/24 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaikka kuukauden ajan pitää tarkkaa kirjaa siitä missä suhteessa yhteisiä työtehtäviä on tehty ja mennä sitten ihan "todisteiden" kanssa pomon juttusille kertomaan, ettei tuo tilanne voi jatkua niin että sinä joudut tekemään toisenkin työt. Jos kollega ei selviydy työtehtävistään niin jotainhan tuossa on tehtävä kun ei niitä hänen töitään ole oikeasti muilla aikaa tehdä eikä ole reilua että hän silti nostaa täyttä palkaa vaikka ei ole osuuttaan tehnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi