Uusiutuva huuliherpes...
Onko täällä muita joilla on todella ärhäkkä huuliherpes? Itsellä on hommattuna estolääkitys joita olen nyt syönyt pari pakettia noita joissa on 40kpl 500mg tabletteja. Häviää aina lääkkeiden ajaksi kun syön niitä 1-4 päivän välein, mutta jos sattuu tulemaan pitempi tauko niin heti pukkaa todella ärhäkästi. Onko teillä mitään neuvoa mikä on auttanut etteivät toistuisi niin useasti?
Kommentit (4)
Minullakin on estolääkitys mutta se on todella kallis 70e/kk ja olen opiskelija. En ole hakenut lääkkeitä vielä ollenkaan, resepti on apteekissa kyllä. Olen käyttänyt nyt 4kk lysiiniä (saa luontaistuote kaupoista). Syön 1-2 tablettia päivittäin. Jos tuntuu oireita huulessa niin olen ottanut 3 tablettia päivässä. Huuliherpes ei ole tullut pitkiin aikoihin. Lysiiniä saa mm. maidosta mutta hyvin vähän. Lisäksi vältän suklaata, olutta, liikaa sokeria, limsaa sekä pähkinöitä. Näiden tiedetään aktivoivan herpestä.
Joo mullaki itseasiassa onkin pari purkkia tota L-lysiiniä mutta en koskaan muista syödä niitä, kai se sit auttais jos ottais ihan tavaksi nyt syödä niitä kunnolla!
Ja toi hometalo ei ainakaan oo vaihtoehtona, luulen et stressi saattaa olla yks vaihtoehto, en sit tiiä. Vaikuttaa aika paljon itsetuntoon tuo joten ois mukava jos sen todellakin sais kuriin, ja kun viimeksi lääkäri sanoi jo suoraan että turhaan oletan että saisin noita estolääkkeitä hakea koko loppuelämäni apteekista.. t. ap
Täällä joku mainosti joskus jotain L-lyseiiniä tms joka auttoi häntä. Löytyis ehkä googlaamalla..
Oletko ehkä jossain hometalossa tai muussa huonossa sisäilmassa? Se voi ärhäköittää kasvojen alueen herpestä.