Tänään pitäisi päättää otanko kupari- vai hormonikierukan.. en osaa päättää!!
Tavallaan inhottaa mikään hormonaalinen ehkäisy..
Kommentit (5)
toisin kuin esim. ehkäisypillerissä. Itselläni on ollut hormonikierukka puolitoista vuotta, ja olen oikein tyytyväinen. Kuparikierukan haitat kuulostivat mielestäni suuremmilta. Mutta toki sitä itsekin aika lailla ennätin etukäteen pähkäillä.
Hormonikierukka on tarkoitettu pidempi aikaiseen ehkäisyyn n. 5v ja kupari lyhyempään n. 3v.
Tai joo ota kupari niin ei tartte pumpata kroppaan hormoneja..
lisää vuotoa eli jos kärsit runsaista kuukautisista niin älä ota. Kuparikierukan ehkäisyteho ei ole niin hyvä kuin hormonikierukalla. Tiedän useamman ihmisen joka on tullut raskaaksi vaikka on käyttänyt kierukkaa.
Hormonikierukka olisi itselleni parempi vaihtoehto, koska lapsilukumme on jo täynnä (5 !). Pitäisi vaan saada varattua aika lääkärille....
Millaiset kuukautiset sulla on luonnostaan? Onko runsaat ja kivuliaat? Jos on runsaat, niin älä ota kuparikierukkaa. Kuulemma runsastuttaa vuotoa. Ei kyllä mulla ole omaa kokemusta kuparikierukasta. Olen kyllä kuullut, että sen kanssa saa helposti tulehduksia.
Hormonikierukka on mulla ollut yli 3v. Olin ollut siihen suht tyytyväinen, mutta nyt olen menossa ottamaan sen pois. Syy: mulla on tullut orgasmivaikeuksia. Sellaisia ei pitäisi hormonikierukan kuulemma aiheuttaa, mutta päättelin itse, että jos voi aiheuttaa haluttomuutta, niin miksi ei sitten myös vähemmän himon myötä orgasmivaikeuksia.
E-pillerit mulle aiheuttivat haluttomuutta.
Minusta ajatus kuparikierukasta tuntuu ällöttävältä, mutta taidan olla ennakkoluuloinen. Meillä meinataan ruveta ehkäisemään kondomilla taas. :) Persona-laitettakin mietin, mutta omani on lainassa kaverilla, enkä kehtaa pyytää takaisin..
meillä jo toisessa polvessa ehkäisymuotona. Ainoa haitta on päivää pidemmät menkat. Suosittelen!