Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni, kolmen lapsen yh, on katkera minun elämästäni

Vierailija
30.08.2017 |

Kirjoitan tämän avauksen koska tekee vaan mieli avautua edes johonkin. Olen ollut lastentarhasta saakka tähän hetkeen (29-vuotiaaksi) ystävä erään ihmisen kanssa, joka alkaa nyt käydä vähän liikaa hermoille.

Meidän tiemme alkoivat kulkea eri suuntiin jo yläasteen lopulla. Hän muuttui ongelmanuoreksi, jätti koulut käymättä ja keskittyi bilettämiseen ja alkoholiin. Minä menin lukioon, sieltä yliopistoon ja sittemmin olen valmistunut ja hyvässä, hyväpalkkaisessa työssä. Ei minunkaan elämäni silti ruusuilla tanssimista ole, työstressi on kuluttavaa, vapaa-aikaa ei ole tarpeeksi, enkä ole ehtinyt ajatellakaan perheen perustamista.

Ystäväni ei ole ollut päivääkään elämässään töissä, ja lapsia hän on hankkinut jo kolme kappaletta kolmen eri miehen kanssa. Kukaan noista miehistä ei ole kuvioissa enää. Lapset ovat kaikki tavalla tai toisella erityislapsia, ja epäilen epäsäännöllisen elämäntyylin ja äitinsä henkilökohtaisten ongelmien olevan tässä osatekijä.

Olen ollut ystäväni tukena jo vuosia parhaani mukaan. Samaa ei voi sanoa hänestä, ei häntä koskaan kiinnostanut miten minulla menee mm. opiskelun saralla.

Viime aikoina hän on alkanut purkaa turhautumistaan elämäänsä minuun. Viimeinen pisara oli, kun hän kertoi näkemyksensä siitä miten minulle on kaikki tämä "menestykseni" kannettu hopealautasella eteen. On kyllä totta että esim. lapsuudenperheemme olivat hyvin erilaiset ja minua on aina kannustettu opiskelemaan kun taas häntä ei, mutta onhan se mielenkiintoista tulla mollatuksi saavutuksistaan, kun on vuosikausia opiskellut ja kituutellut opintotuella päästäkseen tavoitteeseensa! Ystävässäni on paljon hyvää, mutta totuus on että sinä aikana kun minä tietoisesti pyrin elämässäni eteenpäin, keskittyi hän huonoon seuraan, juhlimiseen ja lasten tekemiseen vailla mitään edellytyksiä elättää heitä omin avuin.

Ja kaiken tämän jälkeen minä saan osakseni syytöksiä helposta elämästä. Väärin. Elämä on valintoja!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille tyhjäpäiselle lorttanalle, että tyhjästä päästä kärsii koko ruumis ja naura räkäisesti päälle. Vi**uako tuollaisen elämämkoululaisen kanssa tuhlaat aikaasi.

Vierailija
22/23 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta lähtien nostat itseäsi jalustalle ja vähättelet ystävääsi. Kuulostat vähän itsekeskeiseltä ihmiseltä joka nyt uhrautuu koska tuntee olleensa koko ajan vain toisen tukena ja turvana saamatta itse mitään. Ja puhut ystävyydestä. Eikö ystävyydessä olla rehellisiä, kerrota avoimesti tunteista? Sen sijaan että puhuisit hänen kanssaan noista ajatuksistasi, purat asian tälle palstalle ja vieläpä niin että saat ystäväsi kuulostamaan aika karmealta ihmiseltä ja itsesi pelkästään hyväntekijältä. Minusta aika väärin. Ainakin se että tuolla tavalla puhut muka ystävistäsi ja riepottelet hänen henkilökohtaisia asioitaan netissä. Jutelkaa asioista, olettehan ystäviä, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla omassa arvossaan. Hän on valintansa tehnyt ja elää kuten petaa. Sinulla on loistava tilanne, ei ole edes lapsia. Ei ehkä kannatakaan hankkia, mieti sitä. Ystäväsi elämä ja tilanne kuulostaa hirveältä. Ei sellaiseen kannata edes sekaantua.