Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt minäkin ihmettelen: Työkaveri lakkasi hymyilemästä ja katsomasta silmiin. Miksi ihmeessä?

Vierailija
30.08.2017 |

Vielä viime viikolla työkaveri katsoi silmiin ja hymyili. Tällä viikolla käytös muuttui vältteleväksi. Ei välttele seuraa, mutta välttelee katsetta eikä hymyile.

Muutos on niin huomattava, että se ihan häiritsee. Kysyin onko jotain vialla, olenko sanonut jotain tyhmää. Mutta en kuulemma. Tätä on kysytty täällä sata kertaa ennenkin, mutta nyt pähkäilen minäkin: Mitä ihmettä sen päässä liikkuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sen tietää vain kyseinen ihminen. 

Vierailija
2/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei ollut yhtään puhelias, niin kaikenlaiset arvailutkin auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:t alkamassa ja sinulle potkut tulossa? Se on muuten aina näin.

Vierailija
4/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen elämässään on sattunut jotain kamalaa, vaikka kaveri kuollut tms. Jos on kuitenkin työkykyinen, joutuu käymään töissä, vaikka ei paljoa hymyilyttäis eikä jaksais keskustella ihmisten kanssa (eikä siksi jaksa/halua ottaa katsekontaktiakaan).

Vierailija
5/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep potkut tulossa

Vierailija
6/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa esim. väsyneenä leikkiä turhaan iloista vaikka kaikki olisikin hyvin, toivottavasti kukaan ei ottaisi sitä itseensä :D ehkä hänellä on omassa elämässään jotain huolia eikä siksi jaksa töissäkään olla pirteänä?

Vierailija
7/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä menee yksityiselämässä niin huonosti. Itsestäni tulee kans tuommonen katsekontaktin välttelijä, jos on ihan rikki, ettei jaksa hymyilläkkään. Se on vain suojautumiskeino lisäharmeilta. Tee jotain pieniä käytännön asioita hänen hyväkseen, jos haluat auttaa.

Vierailija
8/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kun kuoli, minusta tuli syrjäänvetäytyvämpi. Jokaiselle ei viitsinyt selittää ja itkeä pahaa oloa, oli helpompi vältellä tuttavia. Oikeille ystäville tietysti avautui asiasta. Eli veikkaan myös jotain henk koht murhetta. Anna tilaa ja ole ystävällinen, eiköhän hän siitä tokene, jos on aiemmin ollut sosiaalinen.

Vierailija
9/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vika. Ei pitäis sotkeutuu toisen asioihin eikä toimia selän takana.

Vierailija
10/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitustako me tiedetään jonkun ventovieraan ajatuksia??

Vierailija
11/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, nyt vasta tajusin tämän tuplatrollaussysteemin. Ensin lähetetään yksi viesti, jossa avaudutaan miten ap on vahingossa kuullut kun työkaverit haukkuvat häntä selän takana. Sitten esiinnytään toisena ihmisenä, joka ihmettelee miten työkaveri on muuttunut vaisuksi. Hohhoijaa.

Vierailija
12/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma käytökseni muuttuu noin tarkoittaa se aina sitä, että olen ihastunut.

Vierailija
13/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että kaikista vastauksista ap päättelee, että se on juuri tämä syy. No minä veikkaan että työkaveri kuvittelee ap:n olevan ihastunut, ja siksi on korostetun neutraali jottei lisää vettä myllyyn. Toimin itse näin kun joku vaikuttaa tuollaiselta ihan normaalien kohteliaisuuksien vuoksi. He ottivat ne kiinnostuksen merkkeinä.

Vierailija
14/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasi että olet muuttanut työaikasi ja reittisi sekä kulkuväyläsi sellaisiksi, että törmäät häneen ihan sattumalta mahdollisimman usein, on huomannut että konseptisi menevät sekaisin kun kohtaatte, tuijotat häntä lumoutuneena aina kun mahdollista "salaa" ja "huomaamatta"...

On tajunnut muustakin käytöksestäsi, että hänen hymyilynsä oli sinulle merkki rakkaudesta ja luvasta lähennellä, joten laittoi liinat kiinni?

Itse tiedät onko tilanne tämä, eli oletko ihastunut häneen? Luultavasti olet koska muuten et kyselisi täällä random-työkaverin hymyistä!

Vierailija
15/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että kaikista vastauksista ap päättelee, että se on juuri tämä syy. No minä veikkaan että työkaveri kuvittelee ap:n olevan ihastunut, ja siksi on korostetun neutraali jottei lisää vettä myllyyn. Toimin itse näin kun joku vaikuttaa tuollaiselta ihan normaalien kohteliaisuuksien vuoksi. He ottivat ne kiinnostuksen merkkeinä.

Just näin! Joillekin ei vain voi olla normaalin mukava ja kohtelias koska saa peräänsä sitkeimmän ihailijan ever.

Ja sitten kun koitat olla viileä "uin sun liiveihin-tyypille", ihailija varmasti lukee av-palstalta, että viileys ja ihailijan välttely tarkoittaa tulista ihastumista 😂😂😂😭😭😭 Ainakin siitä päätellen ettei viileyskään auta.

Vierailija
16/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontin keskellä kirjoitti:

Jos sillä menee yksityiselämässä niin huonosti. Itsestäni tulee kans tuommonen katsekontaktin välttelijä, jos on ihan rikki, ettei jaksa hymyilläkkään. Se on vain suojautumiskeino lisäharmeilta. Tee jotain pieniä käytännön asioita hänen hyväkseen, jos haluat auttaa.

Jotain tällaista oletan sen olevan. Ei varmasti kukaan ole kuollut sentään, kyllä sen huomaisi. Mutta voi se aika rikkikin olla, eikä sanoisi siitä. Toivoisin kuitenkin, että kertoisi, kun kerran kysyin. Me ollaan toisinaan jossain määrin läheisiä, eli ollaan juteltu työajan ulkopuolella pintaa syvempiä kuulumisia. Jospa olisi vain jotain väsymystä. Harmittaa vain se, ettei luota kertoa minulle, kun ero aiempaan on kuitenkin niin huomattava, että kysyinkin asiasta. Ap

Vierailija
17/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasi että olet muuttanut työaikasi ja reittisi sekä kulkuväyläsi sellaisiksi, että törmäät häneen ihan sattumalta mahdollisimman usein, on huomannut että konseptisi menevät sekaisin kun kohtaatte, tuijotat häntä lumoutuneena aina kun mahdollista "salaa" ja "huomaamatta"...

On tajunnut muustakin käytöksestäsi, että hänen hymyilynsä oli sinulle merkki rakkaudesta ja luvasta lähennellä, joten laittoi liinat kiinni?

Itse tiedät onko tilanne tämä, eli oletko ihastunut häneen? Luultavasti olet koska muuten et kyselisi täällä random-työkaverin hymyistä!

Lähinnä tästä vastauksesta (ja parista edellisestä) jäin miettimään, että yrittääkö tuo ihminen manipuloida minua. Muistan joskus aiemminkin miettineeni tuon ihmisen kohdalla, että onkohan kyse manipuloinnista, mutta ikävä kyllä en nyt muista mistä tuolloin oli kysymys. Tämä onkin vaikeampi kysymys pohdittavaksi. Kun voihan olla jostain terveestä tunnereaktiosta kyse. Ei kaikki muiden käytös ihan välttämättä aina ja joka kohdalla ole jotain minuun liittyvää :-) Ap

Vierailija
18/18 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tästä vastauksesta (ja parista edellisestä) jäin miettimään, että yrittääkö tuo ihminen manipuloida minua. Muistan joskus aiemminkin miettineeni tuon ihmisen kohdalla, että onkohan kyse manipuloinnista, mutta ikävä kyllä en nyt muista mistä tuolloin oli kysymys. Tämä onkin vaikeampi kysymys pohdittavaksi. Kun voihan olla jostain terveestä tunnereaktiosta kyse. Ei kaikki muiden käytös ihan välttämättä aina ja joka kohdalla ole jotain minuun liittyvää :-) Ap

Mutta ei tullut mieleen, että ihailusi olisi mennyt liian pitkälle?

Mutta oikeastikin voi olla myös manipulointia. Narsisti voi kerjätä huomiota ja yrittää saada toiset varpailleen dissaamisella.