Mikset halua että kukaan istuu viereesi julkisessa liikennevälineessä?
Kommentit (22)
Mulle on ok, jos joku tulee viereen, mutta mielummin olisin yksin, sillä en varsinaisesti nauti tuntemattomien ihmisten vieressä olemisesta.
Koska haluan olla rauhassa. En vihaa tai pelkää ihmisiä. En vain jaksa tuntemattoman seuraa. Voi siinä vieressä istua, jos on pakko, mutta jutustella en välitä. Miksi pitäisi väkisin olla jotenkin sosiaalinen, jos ei halua?
En halua, että tuntematon ihminen koskettaa olkapäätäni tai reittäni.
Koska bussissa yms liikennevälineissä joutuu istumaan epämiellyttävän lähellä muita ihmisiä. En pidä siitä, että tuntemattomat tunkevat henkilökohtaiseen tilaani. En vihaa tai pelkää, mutta ahdistun ei-toivotusta kosketuskontaktista.
Useimmat ihmiset haisevat kummallisilta, varsinkin niiden hengitys. Enkä voi sietää ihmisten kosketusta.
Saa siihen tulla, kunhan ei ala jutella.
Suomalaisilla viereinen penkki asettuu henkilökohtaiseen tilaan, joten siksi. Miksi runnoa henkilökohtaisia tiloja vastakkain, jos voi olla runnomattakin?
Koska nolottaa bongata Pokemoneja bussissa jos joku näkee.
Kaikk7 muut Ok,paitsi tupakoitsijat.Siinä hajussa minulla voi lähteä taju.Siksi harrastan harvoin julkisia,vain keskustaan mennessä.
Teen kyllä tilaa jos bussi alkaa täyttyä. Yleensä viereen könyää joku pahanhajuinen ukko, joka istuu munien tuuletusasennossa tai vaihtoehtoisesti lihava ihminen, jonka hengitys on huohotusta ja joka ei mahdu omalle puolelleen vaan valuu toisellekin istuimelle lihavine jalkoineen ja käsivarsineen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikk7 muut Ok,paitsi tupakoitsijat.Siinä hajussa minulla voi lähteä taju.Siksi harrastan harvoin julkisia,vain keskustaan mennessä.
Asian vierestä, mutta en tajua, miksei pääkaupunkiseudun junia pestä ollenkaan.
Kuljen yleensä autolla, mutta poikkeustapauksessa jouduin menemään junalla Vantaalta Espoon Kiloon tässä jokin aika sitten.
Se oli hirvittävä kokemus, sillä junassa oli TOSI tanakka kusen haju, enkä uskaltanut istua mihinkään, ettei haju vaan tarttuisi vaatteisiini.
Miten te muut uskallatte istua mustuneilla kusisilla tuoleilla junassa, tätä ihmettelin kovasti.
Istun mieluummin yksin, koska mukanani on aina paljon tavaraa ja on ikävä rytistäen ahtaa ne kaikki syliin bussissa.
Koska ihmisillä on tapana istua lähes syliin. Sairaan ärsyttävää liiskautua vieraan ihmisen ja ikkunan väliin. Kun itse istun käytävän puolella mahdutaan kyllä ihan hyvin änkeämättä toisen päälle. Vältän näitä tilanteita viimeiseen asti. Mieluummin seison.
Ei mua haittaa, kyllä mäkin istun jonkun viereen.
Ettekö itse istu kenenkään ikkunapaikkalaisen viereen, seisotteko sitten mieluummin?
Ei haittaa,jos joku istuu viereen. Tosin on mukavampaa istua yksin. Ärsyttää ja hiukan ihmetyttääkin,jos joku melkein tyhjässä bussissa istuu viereen. Ne istuimet ovat melko ahtaasti mitoitetut, eikä ole kivaa istua käsivarret tiukasti kyljissä pidempää matkaa. Mistään pelosta tai ihmisvihasta ei tosiaankaan ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö itse istu kenenkään ikkunapaikkalaisen viereen, seisotteko sitten mieluummin?
Jos bussissa ei ole muita paikkoja vapaana, niin tietenkin mieluummin istun jonkun viereen kun seison, mutta kysymyshän olikin, miksi ihmiset eivät halua istua tuntemattoman viereen. Eli jos on paljon tilaa, mieluummin istutaan yksin. Koska se on ahdistavaa olla kylki kyljessä vieraan ihmisen kanssa.
Koska siihen ei mahdu kunnolla kahta. Alkaa sattumaan lonkankoukistajiin ja muutenkin ahdistaa