Luomen poisto laserilla?
Onko kellään kokemusta luomen poistosta laserilla? Kasvoista varsinkin. Löytyy noita keskusteluja, mutta ovat aika vanhoja ja toivoisin kokemuksia, koska tekniikat ja laitteetkin ehkä muuttuneet (?) Jäikö arpi, kauan paraneminen kesti, millainen luomi oli, missä kävit? Itsellä tasainen ihonmyötäinen luomi ja eniten pelottaa jos jää kuoppa.
Kommentit (19)
Kiitos vastauksesta. Oliko luomesi koholla vai tasainen eli ihonmyötäinen? Minua mietityttää se, kun luomi ei ole yhtään koholla, että kamala jos jää kuoppa. Toisaalta luomi häiritsee itseäni joka päivä, että ehkä pitää ottaa riski..
Mä kävin laserissa 2vko sitten tilkassa mutta omat luomet 3kpl kasvoissa oli koholla olevia..
Olen miettinyt juuri laser tilkkaa myös. Oliko tulos hyvä? Olen lukenut miljoona sivua kun jotkut sanoo, että tadaisista luomista jää kuoppa laserilla ja toiset sanoo ettei jää.. tilkan sivuilla lukee, että erityisen hyvin sopii koho luomiin. Soitin sinne pari kk sitten ka sanottiin, että voi myös tasaisia poistaa. En vaan uskaltanut vielä varata..
Minulta poistettu lukuisia eri kokoisia luomia kasvoista että vartalolta. Kasvoihin ei ole jäänyt juurikaan arpia. Vartalolta poistetuista on jäänyt isot arpimaiset vaaleat läiskät. Laserpoistot on tehty n. 10 vuotta sitten lääkärin yksityisvastaanotolla. En tiedä olisiko laitteet kehittyneet yhtään, mutta minulla on ainakin jääneet isot arvet vaikka ihoni ei ole mikään keloidiarpitaipuvainen.
Entäs ne ruvet? Kauanko pysyvät, tuleeko musta rupi? Itsellä poisto näkyvästä paikasta kasvoista, mietityttää se paraneminen, kuitenkin asiakaspalveluammatissa olen kaikkien pällisteltävänä...
Kai se täytyy uskaltaa varata aika. Jos on tasainen luomi, niin tuntuu vaan jotenkin, että se menee väkisinkin kuopalle. Se olisi kaikista kamalinta, jos kasvoihin jäisi syvä kuoppa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne ruvet? Kauanko pysyvät, tuleeko musta rupi? Itsellä poisto näkyvästä paikasta kasvoista, mietityttää se paraneminen, kuitenkin asiakaspalveluammatissa olen kaikkien pällisteltävänä...
Itse olen lukenut paljon, että tulee musta rupi joka irtoo vasta 2-3 viikon päästä. Olis helppo kun sais pitää laastarin ruven päällä, mutta ei saa tai parempi että hengittää.. muakin tää vähän jännittää, myös asiakaspalvelussa. Toisaalta olisin vaikka kuukauden ruma rupi kasvoissa, jos lopputulos oli hyvä.
Ap
Ruvet tulevat laseroinnin jälkeen ja niiden täytyy antaa olla rauhassa kunnes irtoavat. Muistaakseni rupivaihe kesti n. 10 päivää. Kasvojen iho on rakenteeltaan sellaista, että arpea ei niin helposti synny. Toisin kuin esim. kylkiin/selkään/vatsaan.
Minä laitoin ruven päälle ihon värisen hengittävän teipin naamioimaan rupea kasvoissani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varautua että tulee isot mustat ruvet kasvoihin joihin ei saa koskea pahimmillaan kahteen viikkoon.
Mulla oli laserin jälkeen 1 viikko lomaa ja se ei kyllä ollut tarpeeksi. Viimeisenä lomapäivänä poistin ruvet manuaalisesti mitä ei tietenkään pitäisi tehdä mutta isot mustat ruvet kasvoilla näyttää aika pahalta, ihan kuin olisi joku spitaalinen :D eli jossain asiakaspalvelussa hankala juttu. Ruven päälle voi tietty laittaa laastarin mutta kyllä sekin näyttää ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Ruvet tulevat laseroinnin jälkeen ja niiden täytyy antaa olla rauhassa kunnes irtoavat. Muistaakseni rupivaihe kesti n. 10 päivää. Kasvojen iho on rakenteeltaan sellaista, että arpea ei niin helposti synny. Toisin kuin esim. kylkiin/selkään/vatsaan.
Minä laitoin ruven päälle ihon värisen hengittävän teipin naamioimaan rupea kasvoissani.
Ai sellaista saa pitää, sehän on hyvä! Oliko sun luomi koholla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sellaista saa pitää, sehän on hyvä! Oliko sun luomi koholla?
Teippiä ei ole mun mielestä suotavaa pitää. Itse ainakin huomasin että arpi helposti tulee kosteaksi sen teipin alla, alkaa vähän muhimaan ja hyvä kun ei lähtenyt irti rupi heti alussa kun otin laastarin pois..
Hmm joo. Sit pitää vaan olla ruvet esillä. Nyt kun uskaktais vielä varata ajan ja toivoa että onnistuis
Kellän ei ainakaan siis huonoja kokemuksia ja kuoppia :D
Vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin.
Kävimme puolisoni kanssa kolme neljä vuotta sitten yksityisellä henkilöllä laserilla tehtyjen luomien poistossa. Kummaltakin poistettiin kymmenittäin luomia, Rupia ei tullut, jäi vain pienet punaiset läikät, jotka ajan mittaan hävisivät Muutaman viikon kuluttua kävimme jälkitarkastuksessa.
Hinta ei ollut kova työmäärään nähden, tunteja oli varattu kolme luomien poistoon ja tunti pari jälkitarkastukseen.
Kävin Laser Tilkassa poistamassa kasvoista kaksi väritöntä koholla olevaa luomea. Helppo ja kivuton homma, lääkäri M. S. oli selvästi kokenut ammattilainen. Arpia ei ole jäänyt. Voin siis suositella, jos on kasvoissa luomia jotka vaivaavat.
Ensin tulee rupi, ja sen tiputtua vaalea läntti. Se vaaleus kestää pitkään, mutta ei ole mitenkään häiritsevä. Auringolta pitää tietysti suojata erityisen hyvin. Mitään koloa ei minulla ainakaan jäänyt, mutta omat luomeni eivät olleet kovin isoja. Helppo homma, itse kävin Terveystalossa.