Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, kurssittautukaa!

Vierailija
30.08.2017 |

Älkää vain etsikö töitä, vaan tehkää toimia sen eteen, että saisitte töitä! Kurssittautukaa

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani on pari ongelmaa näiden kurssien kanssa. Ensinnäkin hyvät kurssit maksavat niin paljon, että niihin ei ole varaa - mutta kaikki kalliit kurssit eivät ole hyviä, joten vaikka onnistuisi säästämään kurssirahat, ne voivat silti mennä kankkulan kaivoon. Toiseksi edullisempi kurssitus tulee tosi paljon perässä siitä, mitä työelämässä tehdään. Osaan jo ne jutut.

Heti menen, kun tulee hinnaltaan sopiva kurssi, jossa oikeasti opin jotain uutta, ja opettajana on osaavaksi tiedetty henkilö.

Vierailija
42/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millä rahalla kroonisessa köyhyydessä elävä maksaa nämä kaikki kurssinsa?

Itselläni ei ole tänä vuonna varaa edes kansalaisopiston käsityökursseihin mielenvirkistyksesi. Enkä ole edes työtön.

Mulla on varaa kursseihin, vaikka elän toimeentulotuen varassa (Olen työtön eikä normaalit tuet riitä sairauden aiheuttamien kulujen takia). Kyse on pitkälti siitä mitä priorisoi. En käy maksullisissa harrastuksissa tai tapahtumissa, luen lehdet kirjastossa, netflix ja muut maksulliset extrakivat on niinikään pannassa... Ei lemmikkejä, alkoholia, tupakkaa tai muutakaan. Näin rahat saa riittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole tänä vuonna varaa edes kansalaisopiston käsityökursseihin mielenvirkistyksesi. Enkä ole edes työtön.

Työväenopistossa on ilmaisia kursseja mielenvirkistykseksi.

Ai on vai?

Ne vissiin sitten huijaavat minua kun ihan hinnastoja esittävät.

44/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on työttömille jopa sellaisia täsmäkursseja joissa on yksi kuukausi opetusta ja 5 kk työharjoittelua. Kurssille pääsee jos osaa opetettavan asian niin hyvin että pystyy itsenäisesti työskentelemään eikä tarvitse ohjausta. Palkkaa ei tietenkään makseta. Harjoittelusta saa kulukorvauksen ja työttömyysetuuden.

Tämmöisiä kursseja on ainakin koodareille pilvin pimein. Ja kun yksi kurssi päättyy niin heti perään alkaa seuraava.

Itsekin hain suurin toivein tuommoiselle kurssille ja pääsin niin pitkälle että pääsin ihan tapaamaan niitä työnantajia. Minua haastatelleet painottivat ettei heillä ketään kuka osaisi tehtävää jota olisi tarkoitus harjoitella. Siksi vaatimus oli, että homma pitäisi osata hoitaa yksin. Kurssin jälkeen ehkä palkkaisivat ihan töihin.

Onneksi en päässyt sille kurssille.

Vierailija
45/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitut, lopettakaa työnhaku kokonaan. Muuten ei tässä maassa meno muutu. Työttömät lakkoon.

Mitenköhän toi lakko pitäis järjestää, että kukaan huomaisi. Ei hae työttömyyskorvausta? Menee jonnekin yritykseen ja alkaa paiskia töitä jonkun toisen työpisteellä? Sohvalla istuminen ei taida työssökäyviä vakuuttaa. Mut heti oon mukana, kun sopiva keino lakkoilla keksitään.

Vierailija
46/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt kursseille...monta kertaa hylky.

Vierailija
47/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella monet kurssit on korkeasti koulutetuille, 20-29-vuotiaille ja maahanmuuttajille.

Vierailija
48/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varaa kursseihin, vaikka elän toimeentulotuen varassa (Olen työtön eikä normaalit tuet riitä sairauden aiheuttamien kulujen takia). Kyse on pitkälti siitä mitä priorisoi. En käy maksullisissa harrastuksissa tai tapahtumissa, luen lehdet kirjastossa, netflix ja muut maksulliset extrakivat on niinikään pannassa... Ei lemmikkejä, alkoholia, tupakkaa tai muutakaan. Näin rahat saa riittämään.

Kiva sulle. Minä olen priorisoinut tällä hetkellä jupottelun ja maksullisten extrakivojen sijaan nollatuloilla olevan elämänkumppanini elättämisen. Jos jättäytyisin toimeentulotuen varaan, olisi töiden sijaan kaikki päivät aikaa säästää rahaa, kun voisi marjastaa, sienestää, laittaa itse kaiken alusta alkaen, käydä kirjastossa, harrastaa liikuntaa ja jahdata tarjouksia.

No eipä sillä, ei mulla ole aikaa ja energiaakaan itseäni kurssitella, katsotaan sitten (sairaus)eläkkeellä uudestaan.

Joo, off-topic, mutta veetuttaa tollaiset itsestäänselvyysneuvot yhteiskunnan elätiltä. Sori.

49/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla käsiä?

Haitko autonasentajakurssille?

Tuolla aiemmin joku sanoi ettei sellaista jolta puuttuu kädet, voi ottaa autonasentajakurssille.

Kannattaa ehkä hakea seuraavaksi sellaiselle kurssille jossa ei tarvita käsiä.

Vaikka ei kädettömänä taida selvitä sellaisista tärkeistä harjoituksista kuin

"kuinka liimaat postimerkin" tai "kättelemisen alkeet".

Ne ovat ymmärtääkseni osa kursseihin sisältyvää pakollista työnhakukoulutusta.

Tää on nyt vähän vaikee tilanne. Ehkä kannattaa ihan suosiolla kasvattaa ne kädet.

Haeppa seuraavaksi vaikka virkkauskurssille.

T. samassa veneessä ajelehtiva

Vierailija
50/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6859 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla käsiä?

Haitko autonasentajakurssille?

Tuolla aiemmin joku sanoi ettei sellaista jolta puuttuu kädet, voi ottaa autonasentajakurssille.

Kannattaa ehkä hakea seuraavaksi sellaiselle kurssille jossa ei tarvita käsiä.

Vaikka ei kädettömänä taida selvitä sellaisista tärkeistä harjoituksista kuin

"kuinka liimaat postimerkin" tai "kättelemisen alkeet".

Ne ovat ymmärtääkseni osa kursseihin sisältyvää pakollista työnhakukoulutusta.

Tää on nyt vähän vaikee tilanne. Ehkä kannattaa ihan suosiolla kasvattaa ne kädet.

Haeppa seuraavaksi vaikka virkkauskurssille.

T. samassa veneessä ajelehtiva

Olen ollut myös eräällä, elämässä eteenpäin kurssilla. Siellä opeteltiin miten oikein kätellään, ei liian löysä, mutta ei myöskään liian tiukka puristus. Pitää myös luoda katsekontakti , mutta ei saa tapittaa koko aika silmiin, se on kuulemma kiusallista. Myös neuvottiin, että töihin on tultava ajallaan ja siellä on oltava selvinpäin :) Kurssiin kuului myös reippailua luonnossa, päihteettä totta kai, ja sitä myös korostettiin. Lenkkitossut suosilteltiin ottamaan mukaan. Vastaavia hupikursseja kait järjestetään vieläkin työkkärin toimesta.

Vierailija
51/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sulle. Minä olen priorisoinut tällä hetkellä jupottelun ja maksullisten extrakivojen sijaan nollatuloilla olevan elämänkumppanini elättämisen. Jos jättäytyisin toimeentulotuen varaan, olisi töiden sijaan kaikki päivät aikaa säästää rahaa, kun voisi marjastaa, sienestää, laittaa itse kaiken alusta alkaen, käydä kirjastossa, harrastaa liikuntaa ja jahdata tarjouksia.

No eipä sillä, ei mulla ole aikaa ja energiaakaan itseäni kurssitella, katsotaan sitten (sairaus)eläkkeellä uudestaan.

Joo, off-topic, mutta veetuttaa tollaiset itsestäänselvyysneuvot yhteiskunnan elätiltä. Sori.

Jos et sattunut huomaamaan, viestini oli vastaus kysymykseen "millä rahalla kroonisessa köyhyydessä elävä maksaa nämä kaikki kurssinsa?" En siis pyrkinyt kertomaan mistään taikatempusta, jonka avulla kenen tahansa pitäisi pystyä maksamaan kursseja kivuttomasti, vaan kerroin siitä miten minä saan rahani riittämään kursseihin vaikka olenkin kroonisesti köyhä. Mikä muukaan selityksenä olisi kuin se, että joudun säästämään muista menoista?

Vierailija
52/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et sattunut huomaamaan, viestini oli vastaus kysymykseen "millä rahalla kroonisessa köyhyydessä elävä maksaa nämä kaikki kurssinsa?" En siis pyrkinyt kertomaan mistään taikatempusta, jonka avulla kenen tahansa pitäisi pystyä maksamaan kursseja kivuttomasti, vaan kerroin siitä miten minä saan rahani riittämään kursseihin vaikka olenkin kroonisesti köyhä. Mikä muukaan selityksenä olisi kuin se, että joudun säästämään muista menoista?

Onneksi kävely on ilmaista ja mieltävirkistävää. Yhdelle toista ja toiselle toista.

Vierailija
53/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kävely on ilmaista ja mieltävirkistävää. Yhdelle toista ja toiselle toista.

Elämä on valintoja.

Vierailija
54/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin viime vuonna keskimäärin 207,74 €/kk rahaa vuokran lisäksi (vuokra sis. sähkön, veden ja netin). Olisin hyvin saanut rahat riittämään useampaankin kansalaisopiston kurssiin, vaikka olisin ollut karenssilla.

Vierailija
55/55 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tässä mihinkään pilipalihommiin kannata lähteä, vaan kurssille lorvimaan. Korotettua päivärahaa ja ylläpitokorvaus. Olin yli neljä kuukautta karenssissa kävin reilun kuukauden töissä, joten verotus on varmaan lähellä nollaa, mikäs siinä on kurssilla ollessa, jos siitä maksetaan melkein 2000 kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi