Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asuu minun asunnossani (nainen), mitenkäs näin päin?

Vierailija
28.04.2024 |

Tossa toista ketjua lueskellessani ajattelin kysyä asiaa toisinpäin:

Me olemme siis tyytyväisiä tähän tilanteeseen molemmat ja koemme tämän reiluksi.

Minä omistan velattoman omakotitalon. Mies asuu minun ja lasteni luona. Minä maksan talon kulut (mm. kotivakuutukset ja kiinteistöverot), yhdessä maksamme "juoksevat kulut" kuten jätehuollon, veden, netin ja ruokakulut. Minä maksan oman autoni, mies omansa. Lasten kulut maksan itse, minun lapsiani ovat (vaattteet.. lääkärit, harrastukset).. paitsi ruokakulut, jotka menevät puoliksi eurolleen. Eli tavallaan mies maksaa lasteni ruuasta.

Toisaalta mies asuu isossa talossa josta ei ole enää lainaa vain ne juoksevat kulut, kuten vesi, sähkö ja jäte. Mies tienaa minua enemmän vuodessa 20-30 t euroa. Meillä on yhteinen taloustili ja molemmilla myös omat rahat. Miehellä omaa velkaa vähän jota makselee pois.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuohon mitenkään päin, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
2/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni muutti omistusasuntooni. Ei hän silti alkanut lokkeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että mieheni lokkeilee? "Elättäähän" hän tavallaan lapsianikin ruokakuluissa sekä epäsuorasti vedessä ja sähkössä. Nämä kulut olisivat yksin minun maksettavana mikäli asuisin tässä yksin. Toisaalta minun kuluni vähän lisääntyvät myös, sillä mies asuu tässä "minun kulunani". Mutta siis mielestäni tämä tilanne on kutakuinkin tasapuolinen, etenkin nyt kun mies makselee vanhaa lainaansa pois ja minulla on tilillä säästöjä. Tilannetta voidaan katsoa uudelleen kun mies pääsee veloistaan eroon.

ap

Vierailija
4/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö miehesi varmasti myös kaikki kotityöt, ostaa ruoat ja kokkaa? Näinhän se tuntuu oletuksena menevän toisin päin, eli oletetaan että nainen hoitaa koska ei joudu maksamaan erillistä vuokraa.

Vierailija
5/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ap:ta vähän kaihertaa, kun piti oikein tänne kirjoittaa siitä

Vierailija
6/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette tyytyväisiä ja onnellisia, mitä täällä kyselet. Jokainen tekee omat ratkaisunsa. 

Vierailija
7/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te täällä kyselette, eikö enää osata puhua keskenään, miten se helpottaa teidän tilannetta jos saat 40 ristiriitaista kommenttia? Olet typerä. 

Vierailija
8/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että mieheni lokkeilee? "Elättäähän" hän tavallaan lapsianikin ruokakuluissa sekä epäsuorasti vedessä ja sähkössä. Nämä kulut olisivat yksin minun maksettavana mikäli asuisin tässä yksin. Toisaalta minun kuluni vähän lisääntyvät myös, sillä mies asuu tässä "minun kulunani". Mutta siis mielestäni tämä tilanne on kutakuinkin tasapuolinen, etenkin nyt kun mies makselee vanhaa lainaansa pois ja minulla on tilillä säästöjä. Tilannetta voidaan katsoa uudelleen kun mies pääsee veloistaan eroon.

ap

No kuulepas ääliö, tee ihan niin kuin tykkäät, mutta älä ulise täällä. Jookos? Kiitos! 

Vierailija
9/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö miehesi varmasti myös kaikki kotityöt, ostaa ruoat ja kokkaa? Näinhän se tuntuu oletuksena menevän toisin päin, eli oletetaan että nainen hoitaa koska ei joudu maksamaan erillistä vuokraa.

Kyllä mies siivoaa, käymme yhdessä kaupassa yhteisillä taloustilin rahoilla, josta maksetaan ruuat ja yhteiset laskut. Laittaa ruokaa ja huolehtii MINUN lapseni jos olen töissä.

Vierailija
10/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vaimoni asunnossa. Olen tarjoutunut maksamaan vuokraa, mutta rahani ei kelpaa. Olkoon sitten näin.

Vierailija
11/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivellä elelee, ilmaista lystiä, pesää, kunnes häipyy 'velat' maksettuaan. 😄

Vierailija
12/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kunnolla munaa, diili on reilu.

Prostituoidutkin tulevat hintoihinsa.

Vierailija
13/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli aloittajan pointti?

Vierailija
14/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kehtaisi asua tuolla tavalla toisen asunnossa vaan maksaisin kyllä jotain kulukorvausta juoksevien kulujen lisäksi. 

Vierailija
15/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
16/16 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, miten kaikki parisuhteensa hoitaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi