Ylpeästi erilaiset
Kohta se alkaa, keskustellaan täällä! :) Odotan mielenkiinnolla millaisia tyyppejä nähdään.
Kommentit (426)
Jee! Ensi kesän matkakohde tiedossa.
Vesilahti!! Kuka muu tulee?
Vierailija kirjoitti:
Aika pintapuolinen katsaus henkilöihin. Olisin halunnut kuulla lisää siitä Saran erakoitumisesta ja miksi oli metsässä alasti. Näyttivätkin sen edestä muuta.
Vähän jäi sellainen vaikutelma, että Sara ei itse halunnut avata taustojaan enempää. On varmaan aiempien vaiheidensa takia ns. tunnettu paikkakunnalla ja varmasti päätynyt monien silmätikuksi.
Jekke kirjoitti:
Itse arvostelet samalla tavalla arvostelijoita, mutta et taida ymmärtää.
Jos haukkuu toisia, on ansainnut arvostelua ja moitteita. Oman mielipiteen saa tottakai kertoa, mutta sitä ei pidä tehdä toisia loukaten. Monet kommentit täällä ovat osallistujien haukkumista ja loukkaamista. Se ei ole asiallista mielipiteenkertomista, vaan tahallista toisten satuttamista. Kutsutaan osallistujia friikeiksi ja sairaiksi jne. Jos tarkkaan tulkitaan osa noista täyttää jo kunnianloukkauksen kriteerit. Vähintäänkin kiusaamistason kommentointia joka tapauksessa. Kertoo paljon näiden kiusaajien omista ongelmista.
Kyllä on suvaitsematonta väkeä täällä paikalla. Ei se mitenkään uusi asia ole, mutta tietyllä tavalla yllättää aina. Ei luulisi enää tällä vuosituhannella olevan ihmeellistä, jos mies meikkaa tai nainen harrastaa kehonrakennusta tai joku ottaa paljon tatuointeja jne. Jokaisella saa tottakai olla omat mielipiteensä, mutta eivät ne oikeuta toisten tuomitsemiseen. "Elä ja anna toisten elää" niin kuin sanotaan. Niin kauan kuin ihminen ei toiminnallaan vahingoita tai loukkaa muita, hänen tulisi saada elää juuri niin kuin itse haluaa.
Minä en koskaan halua ottaa tatuointeja tai halkaista kieltäni. Se olisi minusta suoraan sanottuna oksettava ajatus. Siitä huolimatta minusta on ihan ok, jos joku toinen haluaa tuollaisia itselleen tehdä. En myöskään halua pumpata itseäni lihaskimpuksi ja minusta kehonrakentajat eivät näytä hyvältä. Silti hyväksyn jos joku haluaa olla lihaskimppu ja ymmärrän, että sellainen näyttää jonkun mielestä hyvältäkin. Jokainen tyylillään.
Tämä ohjelma on minusta loistava, koska on todella mielenkiintoista ja opettavaistakin nähdä erilaisuutta. Ensimmäisen jakson perusteella linjakin on asiallinen eikä sorruta show-tyyppiseen liioitteluun. Asiat asioina ja sillä hyvä. Toivottavasti tämä ravistelee edes joidenkin ennakkoluuloja ja saa heidät ymmärtämään, että ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko karvaita kommentteja osa suoltaa tänne.
Te, jotka olette täällä valmiita arvostelemaan näiden ohjelmassa esiintyvien ihmisten elämää, ette todennäköisesti ole koskaan elämässänne joutuneet olemaan tekemisissä todella vahvasti muista erottuvan ihmisen kanssa. Eikä siinä ole mitään pahaa, mutta osalle voisi olla silmiäavaava kokemus.
Ohjelman teemaan sopivasti en ole ikinä ymmärtänyt miksi muita pitää arvostella. Esimerkkinä nyt vaikka tämän Harrin kulmakarvat, kun ne on täällä useassa viestissä mainittu. Tämän jakson myötä hänestä sai hyvin sydämellisen kuvan, joten ilmeisesti kun muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa niin pitää arvostella sitten hyvin negatiiviseen sävyyn jotakin, joka ei omasta mielestä ole kaunista. Omista kulmakarvoistaan voi jokainen huolehtia parhaaksi näkemällään tavalla, mutta miksi pitää arvostella ilkeään sävyyn muiden tyyliä? Jokainen kuitenkin elää -ainakin toivottavasti- sitä omanlaistansa, itselle mieluisaa elämää. Jollekin se tarkoittaa mustalla piirrettyjä kulmakarvoja, jollekin jotain toista.
Ihan sama pätee jokaisessa asiassa.
Onko se nyt niin kauheata jos joku on jostain asiasta eri mieltä, kuin sinä? Olet ilmeisesti saanut elää pumpulissa, kun eriävät mielipiteet ottavat noin kovasti itsetuntoosi.
No en ole elänyt pumpulissa, eikä eriävät mielipiteet ota itsetuntooni. Jos joku asia ei sinua katsojana miellytä, niin onko tosiaan niin vaikeaa kertoa mielipiteensä neutraalisti? Tai vaihtoehtoisesti pitää omana tietonaan. Tai miksi edes kysyn, kun vastauksia selaamalla löytyy siihenkin vastaus. Sama rääpiminen tuntuu alkavan täällä aina oli kyseessä sitten ylpeästi erilaiset, satuhäät tai joku satunnainen Instagram-äiti. Jos muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa niin sitä väännetään sitten jostain ihan mitättömästäkin asiasta.
Ei ainkakaan vielä 20v ollut aloittanut
Vierailija kirjoitti:
Inspiroiva ohjelma. Ja niille ihmisille jotka kritisoivat ohjelmaan osallistuneita: omapahan on näiden ihmisten elämä - ehkä joku päivä te ja minäkin vielä uskalletaan olla aidosti omia itseämme ja elää sen mukaista elämää. Kaikki alkaa siitä kun lakkaa tuomitsemassa itseä ja muita - jos ketään ei satuta tietenkään.
Entä jos minä olen aidosti oma itseni juuri kritisoimalla toisinaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Jee! Ensi kesän matkakohde tiedossa.
Vesilahti!! Kuka muu tulee?
Vesilahti, Vesilahti, siinä on kesäloman tahti...
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävää, että suomalaisella pikkupaikkakunnalla ollaankin avoimia erilaisuudelle. Itselläni oli täysin päinvastainen käsitys. Vai onko Vesilahti vain poikkeus?
No eikös kaupungeissa ole suurimmat rikosluvut? Viittaisi vähän siihen, että ehkä erilaisuutta ei kuitenkaan kaikesta hehkutuksesta huolimatta hyväksytä. Asun itse pikkupaikkakunnalla ja täällä hyväksytään todella hyvin myös erilaiset ihmiset. Mutta pointti onkin siinä, että ihminen itse ei tee siitä erilaisuudestaan juttua, niin silloin eivät tee muutkaan. Ihmisten välinen kohtaaminen onnistuu tällä tavalla parhaiten. Tuskinpa Harrikaan on julkisesti vaatinut, että hän saa meikata ja pukeutua naisellisesti, vaan on saavuttanut yhteisön hyväksynnän olemalla hyvä ihminen. Vain sillä on loppujen lopuksi merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inspiroiva ohjelma. Ja niille ihmisille jotka kritisoivat ohjelmaan osallistuneita: omapahan on näiden ihmisten elämä - ehkä joku päivä te ja minäkin vielä uskalletaan olla aidosti omia itseämme ja elää sen mukaista elämää. Kaikki alkaa siitä kun lakkaa tuomitsemassa itseä ja muita - jos ketään ei satuta tietenkään.
Se ei ole oikeutettua. On hyväksyttävää olla aito itsensä vain jos ei toiminnallaan loukkaa muita. Haukkuminen, jonka sinä verhoat sanan kritisoiminen alle, ei ole hyväksyttävää toimintaa. Hyvä lähtökohta on vanha viisaus "Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan". Sinä tuskin haluaisit että muut hakkuvat sinua, joten älä sinäkään hauku muita. Näin opetti äiti minulle jo lapsena ja hyvä että opetti.
En tiedä mikä nyt on tilanne mutta ainakin joitain vuosia sitten Harri Henttinen oli erittäin haluttu vierailija muihinkin seurakuntiin (lähipaikkakunnille) ja kalenteri oli täynnä vuosi-kaksi eteenpäin.
Vaikka ei kenties ole aiemmin ollut ns suurelle yleisölle tuttu on kirkon piirissä ollut aina tykätty ja suosittu.
Olen myös tavannut hänet ja hän todella osaa kohdata ihmisen, sitä lämpöä mikä hänestä välittyy ja kyky saada ihminen tuntemaan itsensä arvokkaaksi ja tärkeäksi, ei ole kovin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oikeutettua. On hyväksyttävää olla aito itsensä vain jos ei toiminnallaan loukkaa muita. Haukkuminen, jonka sinä verhoat sanan kritisoiminen alle, ei ole hyväksyttävää toimintaa. Hyvä lähtökohta on vanha viisaus "Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan". Sinä tuskin haluaisit että muut hakkuvat sinua, joten älä sinäkään hauku muita. Näin opetti äiti minulle jo lapsena ja hyvä että opetti.
Olen samaa mieltä kanssasi. Valitettavasti vain osa meistä (äänekäs osa) katsoo että on aitoutta olla epäkohtelias ja ilkeä, nimittää sitä "suoruudeksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aitoutta olla epäkohtelias ja loukata muita. Se on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkasit minua kun sanoit noin :( Toimintasi ei ole hyväksyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Papin ulkoisesta olemuksesta tuli mieleen sarjakuristaja.
Ei minulle tullut, millään lailla. Jos hiukset etäisesti muistuttivatkin ko tyypin hiuksia niin koko muu olemus oli kaukana siitä.
Ja ne silmät, niiden ilme ja hänestä säteilevä hyvä ilmapiiri, ei kauempana enää voisi olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan
olisi näyttänyt paremmalta jos olisi laittanut hiukset kiinni sielä jumppatunnilla. nyt ne vaan roikkui naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D:D:D:D Sitä saa mitä tilaa...
Vierailija kirjoitti:
Harri vaikutti minustakin ihan symppikseltä, ihan hyväntahtoisen ja lämpimän oloinen ihminen. Jäin vain ihmettelemään, että miksi meikkausta, vaatteita, koruja yms pidetään feminiinisinä? Minä olen nainen, eikä minua ole koskaan kiinnostanut ed. mainitut asiat, mutta en silti ajattele että olisin maskuliininen, eikä varmaan kukaan muukaan. Ihmisillä on kummallinen tarve lokeroida eri mieltymyksiä, ja sitä kautta määrätä kuka saa tykätä mistäkin tyylistä.
Sarasta minäkin huomasin, että ihminen on mennyt rikki. Sara yrittää korjata rikkimennyttä minäänsä ja sen tuomaa kipua tuottamalla itselleen lisää kipua. En ymmärrä miten ihminen käsittää että oman ruumiin silpominen on eheytymistä ja osien yhteen kursimista, kuten itse siinä jossain kohtaa mainitsi.
Jaana taas kuulosti samalta kuin joku anorektikko. Anorektikoilla on hirveä itsekuri ja sen he saavat loputtomalla sääntelyllä syömisensä suhteen. Jaana hakee samaa tunnetta ja kontrollia mutta kehonrakennuksesta. Ehkä sen asian kontrollointi antaa jonkin vallan tunteen.
Ortoteksia, yleistä fitnestyypeillä. Joskus johtaa anoreksiaan.
Onpas "erilaista" Eikö ohjelman nimi olisi voinut olla Wannabe-Lumihiutaleet?