Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni ruokavalio ällöttää

Hyihyihyi
29.08.2017 |

Ovat syntyneet 50-luvulla. Makkaraa, makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta,perunaa, keitettetyjä porkkanoita jotka on mausettu isolla voikimpaleella ja suolalla, pullaa, juomaksi maitoa,,, siis tyypillistä suomalaista kotiruokaa. Ovat ylipainoisia ja sairastelevat paljon.

Olen yrittänyt opettaa syömään terveellisemmin ja modernimmin. Enemmän kalaa, leivän päälle avocadoa, pähkinöitä, marjat sellaisenaan ilman lisättyä sokeria, Ruokajuomaksi vettä jne.

Vanhempieni ruokavalio suorastaan ällöttää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maukasta ruokaa syövät.

Vierailija
2/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asia sinulle kuuluu? Ota pahoinvointilääkettä, niin helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama omilla vanhemmillani. Joka ruoka kuorrutettu voilla ja suolalla. Saan aina hirveän närästyksen niistä.

Vierailija
4/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Ruokavaliossaankin voi urautua ja lujasti.

Kun aloin hoitaa ärhäkkää nivelpsoriani ravinnolla, nousi kunnon haloo. Pitivät minua anorektikkona. Nyt on ne puheet vaienneet.

Vierailija
5/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ite vedätte pastaa ja pitsaa...vai ?

Vierailija
6/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Viikonloppu vanhempieni luona ja syönnyt heidän raskaita, rasvaisia ja sokerisia ruokiaan . Naama täynnä finnejä. Onkohan tällä joku yhteys?

Vierailija
7/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksu kirjoitti:

Mitä asia sinulle kuuluu? Ota pahoinvointilääkettä, niin helpottaa.

No kuuluuhan se, kun omat vanhemmat sairastuttavat itsensä! Joku niitä sitten hoitaa kun eivät läskeiltään pääse liikkeelle, tai saavat sydänkohtauksia ja diabeteksiä.

Vierailija
8/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Minun vanhempani ovat syntyneet 1939, ja syövät keittoja, ituja, paljon hedelmiä.... suolaa on niin vähän, että ruoka on pahaa. Voita eivät edes varmasn omista, käyttävät oliiviöljyä.

Vierailija
9/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanhempiesi nauttia loppuelämästään äläkä niuhota.

Vierailija
10/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vanhempiesi nauttia loppuelämästään äläkä niuhota.

Kyllä. Syövät itsensä hautaan hyvin nopeasti.

Vierailija
11/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät 50-lukulaiset voi karkeasti jakaa kahteen ryhmään:

1)Niihin, jotka eivät usko, että perinteinen läskipohjainen ruokavalio voisi olla riskitekijä esim. sydän- ja verisuonitaudeissa. Uskovat, että sairaudet, ylipaino ja huono kunto johtuvat iästä ja perintötekijöistä. Lääkäreiden tehtävä on lääkitä ja hoitaa heidän ongelmansa.

2) Niihin, jotka uskovat elintapojen merkitykseen ja ottavat itse vastuun terveydestään eli ovat aktiivisesti kiinnostuneita terveistä elämäntavoista ja tarvittaessa jopa muuttavat  ruokavalionsa ravintosuositusten mukaisiksi. He myös liikkuvat ja muutoinkin huolehtivat terveydestään pysyäkseen hyväkuntoisina.

Vierailija
12/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani lähelle 80v ja syövät terveellisemmin kuin minä. Ateriat säännöllisesti x5 pv, kasviksia puolet lautasesta, perunaa, valkoista lihaa, kalaa, keittoja. Kahvia 2 kuppia pv. Paljon vettä.

Marjoja joka päivä , nytkin pakasteet täynnä marjoja.

Itse syön kyllä terveellisesti myös (vähän rasvaa ja sokeria), mutta  ateriarytmi epäsäännöllinen. Kasviksia voisi mennä enemmän, kalaa useammin.

Vierailija
13/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka mummoni söi juuri tuollaista ruokaa ja eli omatoimisena ja täysjärkisenä kotonaan 95 vuotiaaksi. Kuoli lopulta flunssan jälkiseurauksena keuhkokuumeeseen.

14/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin kysymys on että syökö kulutuksensa mukaisesti. Nykyisin intoillaan noista ruokavaliokysymyksistä vaikka riittäisi kun katsoo vyötärönympärystä. Lihominen sairastuttaa, eikä mitkään tietyt ruuat. Ja vanhana ei haittaa pieni lihominenkaan kun vaan pitää itsensä liikkeellä.

Vierailija
15/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini eli tuolla ruokavaliolla 87 vuotiaaksi. Isäni on nyt 92 v ja ihmettelee sotaveteraaneille näin juhlavuoden kunniaksi jaettavien ruoka-annosten yhteydessä olevia salaattiannoksia. Ei ole ikinä syönyt raakana juuri muita vihanneksia kuin kurkkua ja tomaattia - nekin mieluiten suolan tai sokerin kanssa. On terve kuin pukki. Äiti kuoli auto-onnettomuudessa, jossa ei todellakaan ollut itse syyllinen.

Vierailija
16/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin perusruokiin ei tarvitse kuin lisätä kuitua ja kasviksia=salaattia ja kolojyväleipää. Tadaa!

Vierailija
17/48 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintapoja on useimpien ihmisten vaikeaa muuttaa. Pienikin muutos on kuitenkin positiiviseen suuntaa. Yleensä kaiken kerrallaan muuttaminen ei tuo pysyvää lopputulosta. Pitkällä tähtäimellä on kannattavampaa muuttaa pikkuasioita kerrallaan. Jos vanhemmat esim. voisivat pikkuisen vähentää suolan käyttöä, näkyisi se välittömästi verenpaineessa. Tai jos kerran päivässä ottaisi tavaksi syödä hedelmän tai marjoja, olisi sekin jo hyvä juttu. Mutta aika turhaa yrittää työntää jotain avocadoja tuon ikäisille ihmisille pakolla. Motivaatio muutoksiin lähtee itsestä. Aikuisella ihmisellä on oikeus valita elävänsä epäterveellisesti. Siihen on ap:n pakko tyytyä, jos vanhemmat eivät halua muutoksia alkaa tehdä. Näin se vaan menee.

Vierailija
18/48 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niinkään vakuuttunut esim. avokadon ja pähkinöiden ja muiden vihannesten terveydellisyydestä, jos ne on tuotettu tehotuotannossa ulkomailla, kun lähes aina, kun niitä on tutkittu, niistä löytyy suuret määrät raskasmetalleja ja torjunta-aineita, jolloin niiden terveydellisyys kumoutuu.

Ja mitä tulee kaloihin ja muihin meren antimiin, niin eikö sielläkin ole ongelmana raskasmetallit ja muovinjätteet, joita kalat käyttävät ravinnokseen ja sitä kautta ihmisen elimistöön. Nythän varoitellaan jo Suomen sisävesien kaloista ja niitäkin pitäisi syödä rajoitetusti.

Miten sä ap. selität tehotuotannon terveydellisyyden?

Vierailija
19/48 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vanhempani ovat syntyneet 50-luvulla. Uskovat että maito on hyväksi ihmiselle, samoin ruisleipä, puuro ja Becel. Ja että rasva on epäterveellistä.

Vierailija
20/48 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähästäpä sinäkin voit pahoin. Ymmärtäisin tuon ällötyksen, jos joku tuota ruokaa sinunkin suuhusi pakolla työntäisi, mutta ilmeisesti asia ei kuitenkaan näin ole...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi