Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiistaihin, SYYSKEIJUT :)

04.04.2006 |

Tulkaa kaikki mukaan!

-piias-

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantorepusta: se on tosiaan nopea ja miehetkin tykkää käyttää ;) Suosituimmat on Ergo ja Patapum. Noilla kahdella ei ole hirveän paljon eroa, paitsi hinta, Patapum on edullisempi. Itse kokeilin kerran Ergoa ja se ei sopinut mulle ollenkaan, painoi vääristä paikoista. Suosittelen siis kokeilemaan livenä (kudottuja liinoja myös), ettei tule hukkaostoksia.

Housuvaippa: ääh, mun piti olla mainostamatta sen kummemmin, mutta taisin kompastua omaan näppäryyteeni. Tuota mallia kun on markkinoilla vain yksi ainoa ja se on mun. Eli kun käyttää tuota Kestovaippainfon hakua, laittaa hakusanaksi ¿housuvaippa¿, saa kaksi tulosta, joista se varsinainen vaippa (eli täyttövaippa) on mun. Ja sitä kautta sit löytyy meikäläinenkin :)

Masun koko: mittasin äsken, nauha näytti 103cm... Repikää siitä ;D

Porenn ja Pimpula rv 19

Vierailija
22/24 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt löytyi Kiitos Hönttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeempiä, maha on kyllä kasvanut ihan hirmusesti, töissä koko päivän taivastelivat sen kokoa ja piti aina uudestaan sitä esitellä ;) (meillä on tosi hyvä ja hauska työporukka eli huumorilla mennään aika pitkälle..) Ostin eilen sellaset Anitan äitiysalushousut joiden pitäis tukea vatsaa ja selkää, ajattelin nyt alkuun käyttää niitä ja siirtyä sit kohta siihen tukivyöhön. Ei nää kyllä ihan hirmusen tukevilta tunnu, mut vähän kuitenkin. Mies kyllä meinas pyörtyä kun näki ne, eivät sit ilmeisesti oo mitkään järin eroottiset ;)

Pissanäytteestä soitin eilen neuvolaan, kun mullahan oli ne proteiinit vähän plussalla viime viikolla ja jouduin viemään uuden näytteen, nyt kaikki oli kuiteskin ok. ja näytteet ihan puhtaat :) Raskausoireita ei kyllä oo juuri minkäänlaisia, pikkuhiljaa maha alkaa kyllä olla tietyissä asennoissa tiellä ja välillä on joutunut kävellessä himmaan tahtia kun on alkanu pistään oikealle puolelle vatsaa. Mulla muuten kaikki nipistelyt yms. tuntuu tossa samassa kohdassa oikealla puolella, miksköhän? Hengitys on välillä raskasta kun tuntuu että painaa jotenkin " sopivasti" .

Kesälomista oli jotain puhetta, mä oon aatellu jäädä lomalle toukokuun lopussa ja loman jälkeen härskisti sairaslomalle (26vkostahan usein suositellaan sairaslomaa vaikka raskaus olis sujunut ihan hyvin, erityisesti monikkoraskauksissa). Äitiysloman olis tarkotus alkaa 22.8.eli siihen asti sairaslomailen ja toivon että saan sillä tavalla kasvatettua vauvoja mahd.pitkään. Ennenaikasuus kun on monikkoraskauksissa niin iso riski ja sitä riskiä lisää vielä tää yhden istukan raskaus. Eli töitä oli tollanen 7 1/2 vkoa jäljellä....hurjaa!

Porenn: Oon tosi kiinnostunut alottaan liinailun, mut en oikein tiedä miten se toimii kaksosten kanssa. Onko sulla siihen vinkkejä/ajatuksia?

:) elaine + papu ja ässä rv 15(tänään alkoi 16vko pyörimään)

Vierailija
24/24 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että ihan omaa kokemusta ei tuosta asiasta ole, eikä missään tuttavapiirissäkään, mutta aihe on tullut vastaan ainakin kirjallisuuden ja kuvien verran. Yleisintä käsittääkseni on kantaa kaksosia kahdella rengasliinalla. Silloin vauvat huolehtivat yhdessä siitä, että paino tulee kantajan kummallekin olkapäälle.

Jossain näin kyllä kuvan siitäkin, miten kaksosia kannetaan pitkässä liinassa, mutta nyt en tähän hätään muista missä. Muistaakseni siinä oli kuitenkin kyseessä hieman vanhemmat kuin vastasyntyneet pienet. Ainakin Babyidean sivuilla on kuva kaksosten kantamisesta rengasliinoissa, muistaakseni Maya Wrap Slingin kohdalla.

Ei kaksosten kantaminen mikään mahdottomuus tosiaan ole, varsinkin, jos kantaa erikseen, mutta siis myös yhtäaikaa.