Mitkä ruoat eivät ole sinun juttusi?
Kommentit (72)
Minulla ei ole mikään ehdoton ei, siis ruokalajina. Joku ruoka voi huonosti tehtynä olla sellaista, etten söisi.
En esimerkiksi tykkää vuoehenjuustosta, mutta syön sitä toki, jos vaikkapa kylässä tarjotaan.
Ok, hyönteisiä en varmaan saisi alas, en myöskään uskaltaisi syödä pallokalaa. Ja koiria tai kissoja en kauheasri välittäisi syödä ihan mielikuvasyistä, mutta toisaalta tiedostan, että se on vähän kaksinaismoraalista samalla kumminkin syödä vaikkapa lammasta tai sikaa - eläviä olentoja kaikki.
Sienet, etanat, mäti ja kaviaari, hyi
Sushi. En pidä merilevästä enkä suolattomasta raa'asta kalasta. Soijakastiketta inhoan.
Onneksi Japanissa on parempaakin ruokaa!
Paprika, kaikenlaiset sienet, tonnikala. Kala yleensäkin, vaikka ammattikalastajan tytär olenkin (lapsuuteni häät ja hautajaiset, joissa oli tarjolla graavilohivoileipiä... yäääkk). Jonkun jo mainitsema kesäkeitto, josta lapsena tykkäsin, mutta joka nyt kyllä jää syömättä. Keitetty maksa ja muut sisäelimet (sydämellä ja munuaisilla ruokittiin meidän kissaa 80-luvulla, sen takia en osaa mieltää niitä ihmisten ruoaksi). Keitetty sipuli isoina liuskoina (suunta heti vessaan oksentamaan)... Onhan noita.
Soijarouheet -ja suikaleet, nyhtökaura, eineskasvispihvit, Härkis, kaikki mahdolliset lihankorvikkeet ja kaikki proteiinijauheet, tekojuustot ja tekomaidot/kermat. Kookosjutut. Yöööök....
Sushi! Oksettaa se kalannahalta maistuva ja näyttävä levä siinä. Muutenkin kaikki japanilainen/aasialainen ruoka, puistattaa kun ajettelen niitä mausteita, inkivääriä, korianteria ja kaiken maailman tahnoja ja kastikkeita.
maksaruuat
kukkakaaliruuat
homejuustoa sisältävät ruuat
Liha ja kana. Ei ole tullut syötyä seitsemään vuoteen. #proud
liha, kala, kananmunat, maitotuotteet
Kaikki mausteinen ja tulinen. En voi sietää poltetta.
Suolakurkku, hillosipuli, sienet, homejuustot, oliivit. Ei vaan tipu ei, puklu tulee ennemmin. En tosin myöskään syö lihaa, kalaa tai kanaa, mutta siinä syyt ovat eettiset, ei se, että joku lehtipihvi olisi pahaa.
Kala- ja riistaruoat ei oo mun juttuni.
Lisäksi olen kyllä allerginenkin lievästi kalalle ja paljon äyriäisille.
Pakon edessä syön kaikkea mutta homejuusto ja korianteri maistuvat aivan kamalalta. Myös kermaiset suolaiset ruuat ovat mielestäni pahoja.
Kaikki halal teurastettu
Sienet
Silakka
Majoneesi
Lipeäkala
Puurot
Lakat (hillat, suomuuraimet - mitä ne nyt onkaan..??)
Kasvisruuat. Söin tänään lohen kanssa kasviksia; kukkakaalta, papuja ym. Vielä 5 tuntia myöhemmin vatsa turvoksissa. Sitäpaitsi vegaanit haisevat pahalle mm.hengitys.
Rössypottu.Sitä oli koulussa ruokana, ei mennyt alas sitten millään.Vieläkin pystyn muistamaan sen sen ruoan hajun.
Kaikki vuohesta tai lampaasta lähtevä, kuten liha tai maito, aiheuttaa mulle oksennusrefleksin. Vuohenjuusto esimerkiksi on mielestäni mädäntyneen makuista.
Toinen on halva. Kauheaa, kahdesti on pakotettu maistamaan.
Ensimmäisestä ketjusta tuli pääsy kielletty, vain mode tietää miksi. Otsikko oli vähän erilainen, tyyliin mitä et söisi koskaan?