Mitkä ruoat eivät ole sinun juttusi?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku, hillosipuli, sienet, homejuustot, oliivit. Ei vaan tipu ei, puklu tulee ennemmin. En tosin myöskään syö lihaa, kalaa tai kanaa, mutta siinä syyt ovat eettiset, ei se, että joku lehtipihvi olisi pahaa.
Oot vammanen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mausteinen ja tulinen. En voi sietää poltetta.
Sama! Tän takia esim.meksikolaiset raflat ei sovi itselleni ollenkaan, koska jopa ne muka ei tuliset sisältävät jotain maustetta mikä tekee ruuasta tulisen. Siis minulle, kaverini vetävät chiliä kuin karkkia eivätkä ymmärrä miten yksi jalapeno tortillassa voi pilata oman aterianautintoni.
Raaka kala
Äyriäiset etanat ym
Maksaruoat
Kookos
Riista
Lammas
Vuohenjuusto
Soijasta tehdyt korvikeruoat
Selleri, kookos ja korianteri.
Hajukin tekee jo pahaa.
Kesäkeitto.
Hyönteisistä en tiedä menisikövät alas, en ole kokeillut.
Muuten käy oikeastaan kaikki.
Sisäelimet, äyriäiset, etanat, veriruuat. Kaikki käy.
Niistä, mitä en ole koskaan maistanut, en tietenkään osaa sanoa.
Kesäkeitto
Pinaattikeitto
Mannapuuro
Siis kaikki maitoon keitetty, oksennus nousee kurkkuun pelkästä hajusta.
Ehdoton ei ole mikään, mutta kesäkeitosta en ole tähän mennessä oppinut pitämään. Se on ollut ihan lapsuudesta asti sellanen äääh...
Mifu-kokeilu makaronilaatikon muodossa ei miellyttänyt meidän perheessä ketään.
Kikherneistä olen innolla kokkaillut useammankin reseptin mukaan, mutta minusta ne eivät ole koskaan tuoneet ruokaan mitään oikeasti maistuvaa tai olennaista lisää.
Meren elävät
Sushi
Tortillat ja muut vastaavat lätyt
Kotzonet
Mieksikolainen, intialainen, kiinalainen, thaimaalainen
Kaikki suomalaiset ruoat. Ovat epäterveellisiä ja mauttomia.
Kaikki kaalit oli sitten kukka-, parsa- tai kerä- tai ruusukaali
Kaikki maksasta tehdyt ruuat
Lipeä kala
Vierailija kirjoitti:
Kala.
Oon yrittäny ties missä muodossa, en tykännyt lapsena, enkä edelleenkään, vaikka kuinka yrittäisin.
Oletkohan allerginen kalalle? Voit hyvinkin olla.
Punajuuret. Lindströminpihveissä tai borssissa menee, mutta paljaaltaan tai salaattina ei.
Kesäkeitto
Lipeäkala
Sushi
Sisäelimet paitsi maksalaatikko on mun herkkua!
Veriruuat
Oon kyl kaikkiruokainen. Eli pystyn syömään noitakin jos pakko. Lipeäkala kyl saattais kuitenkin jäädä pöytään. En o ikin uskaltanu maistaa mut se haju ja ajatus tekee pahaa. Kalasta tykkään kyl muuten.
Mulla on paljon allergioita joten kaikki raakaruoka on kiellettyä, paitsi perus salaatti tomaatil ja kurkul.
Vierailija kirjoitti:
Etanat
Mäti
Sika/possu
Sisäelimet
Suomessa syödään noita hyvällä halulla. Emme kaipaa haram-listoja ripulivyöhykkeen maista tulevilta.
Etanat, sammakot, raaka kala, raaka liha, anjovis- ja silliruuat.
Sisäelimet, mukaan lukien sydän. Kaikki tulinen ruoka, jopa mustapippuri on liian tulista, jos sitä on liikaa. Sushia en ole edes maistanut, en viitsisi maksaa, jos en pidäkään. Muutenkin vähän vierastan etnistä ruokaa juuri sen takia, että koko ateria on pilalla, jos jotain tulista satun syömään.
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etanat
Mäti
Sika/possu
SisäelimetSuomessa syödään noita hyvällä halulla. Emme kaipaa haram-listoja ripulivyöhykkeen maista tulevilta.
Avaatko hieman termiä ”ripulivyöhyke” 🤣
Maksalaatikko on ainoa mitä näin nyt inhoan ja sitäkin pystyn syömään jos on tarjolla tarpeeksi puolukkahilloa. Oikeastaan mitään muuta ruokaa en voi sanoa inhoavani, vaikka on monia ruokia joista pidän ja taas monia ruokia joista voin sanoa että syön, mutta en voi sanoa nauttivani. Oikeastaan ruoka kuin ruoka on hyvää kun se on hyvin tehtyä (lukuunottamatta maksalaatikkoa).