Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa tuet on kyllä loistavia, kuka edes kehtaa valittaa?

Vierailija
29.08.2017 |

Saan työssä ollessa palkkaa n. 1700e kuussa käteen.

No nyt olen hoitovapaalla kunnes lapsi on 3v. Minulla on siis kaksi lasta. Saan kotihoidontuen, hoitolisän, asumistuen, lapsilisät ja yh korotukset, elatusmaksut. Näistä jää käteen 1700e. Ei ole todellakaan kiire töihin. No joo lapsilisät ja elarit saa työssä ollessakin, mutta pärjäämme ihan hyvin näillä tuloilla. En ymmärrä todellakaan jatkuvaa tuilla olijoiden itkemistä köyhyydestä. Kyllä Suomessa on hyvin asiat!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiski joskus saanu jotain 1700e / kk tukia. Kyllä se lähemmäs on ollu että joku 400e /kk on jäänyt käteen vuokran jälkeen.

Tuo on jo hyvä summa. Sillä elelee kevyesti kuukauden ja jää ylikin. Niin kuin joku sanoi, ei voi olettaa että tuilla saisi samanlaisen elintason kuin palkkatuloilla. Kiitollinen pitää olla, että saa noinkin hyvät tulot tekemättä käytännössä mitään tulojen eteen. t. toimeentulotuella elävä

Vierailija
22/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä ap:n kanssa!

Avomieheni siskolla on kauhea säätö Alankomaissa lasten takia, koska tarha kahden lapsen 5 pv viikossa maksaa maltaita ja kotona oleminen ei ole vaihtoehto. 🙄

Lasten isä tekee neljänä päivänä viikossa 10 h tunteja, jotta voi yhden päivän olla kotona lasten kanssa ja isovanhemmat hoitavat lapsia 1-2 päivänä viikossa, koska lasten äiti käy töissä 2-3 pv viikossa.

Kotiäitinä ei todellakaan voi olla, ihan vaan rahan puutteen takia (tuet ei todellakaan samalla tasolla). Äityisloma oli tyyliin alle 3 kk.

Että sillai, valittakaa vaan. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset ja pienet menot niin helppo naureskella.

Olen myös kahden yh. Toinen on 7kk ja toinen jääkiekkoa harrastava 15v poika jolla on loputon nälkä :) . Teinin menot ovat hirvittävä rahareikä.

Vierailija
24/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tukitasosta valita, mutta ap ei ole tainnut ottaa huomioon sitä kuinka paljon menot kasvavat lasten kasvaessa. Alle kouluikäisestä ei juuri ole kuluja, sen jälkeen menot moninkertaistuvat.

Mä en nyt ymmärtänyt.

Eiköhän yleensä kummatkin vanhemmat ole Suomessa työelämässä siinä vaiheessa, kun lapset menevät kouluun?

Vierailija
25/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tukitasosta valita, mutta ap ei ole tainnut ottaa huomioon sitä kuinka paljon menot kasvavat lasten kasvaessa. Alle kouluikäisestä ei juuri ole kuluja, sen jälkeen menot moninkertaistuvat.

Niin sitten olen taas työelämässä, johon palaan lapsen täyttäessä 3v. Säästämme myös koko ajan pientä vararahastoa, jos sattuisi käymään niin ikävästi, että työt loppuisivat eikä uutta työtä heti löytyisi. (Mielestäni silloinkin tukitaso on edelleen hyvä työttömyyskorvauksineen ja asumistukineen).

ap

Vierailija
26/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kahden yh. Toinen on 7kk ja toinen jääkiekkoa harrastava 15v poika jolla on loputon nälkä :) . Teinin menot ovat hirvittävä rahareikä.

Ja pointti oli? Ihan itse päätit vauvan tuohon päälle vääntää, kulut ihan oma vastuusi.

Vierailija
27/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Pikkulapsille löytyy hyväkuntoista vaatetta kierrätettynä, 10-vuotiaille pojille ei enää. Puhelimia kuluu, avaimia hukkuu, ruokaa saa kantaa selkä vääränä, bussikortit ja harrastukset maksaa. Polkupyöriin menee isoja summia jne.

Vierailija
28/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän leveilet. Viimeistään se eläkeiässä kostautuu, kun ei ole työelämä eläkettä kerryttänyt. Mutta hei, pitää elä NYT eikä "huomenna", koska tulevasta ei tiedä.

Ööö?

Aika harva suomalainen kuule koko aikuisikäänsä istuu kotona lasten kanssa.

Vierailija
29/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ymmärtänyt.

Eiköhän yleensä kummatkin vanhemmat ole Suomessa työelämässä siinä vaiheessa, kun lapset menevät kouluun?

Ap on yh. Ja kyllä ovat, jos työtä löytyy.

Vierailija
30/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun on pakko mennä takaisin töihin kun lapsi 9kk..Kodinhoidontuki,lapsilisä,yh lisä ja elarit ei kata edes asuntolainan kk erää...

Vierailija
31/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen sossupummi laiska äiti. Sen tietää sitten mitä lapsista tulee.

Vierailija
32/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun on pakko mennä takaisin töihin kun lapsi 9kk..Kodinhoidontuki,lapsilisä,yh lisä ja elarit ei kata edes asuntolainan kk erää...

Hoidatko kotia vai lasta?

Vierailija
33/33 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen sossupummi laiska äiti. Sen tietää sitten mitä lapsista tulee.

Ai kiitos :D milläköhän perusteella laiska? Jos olen yli 40v työuran ajasta sen pari vuotta kotona pienen lapsen kanssa? Olen tehnyt 18-vuotiaasta alkaen töitä taukoamatta. Enköhän ole hoitovapaani ansainnut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme