Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAKUISET TIISTAINA*

04.04.2006 |

Taas minä täällä näin aamutuimaan naputtelen. Nyt on elämää suurempi flunssa päällänsä ja koko yö oli tuhisemista, kakomista ja pärskimistä. Venla (2v) vielä tuli jo alkuyöstä keskeen ja se on semmoinen pyörijä ja potkija, että ei siitä vähäisestäkään nukkumisesta tahtonut mitään tulla.

Noniin, siinä siis aamun valivali-osasto.

Sitten: HUOMENNA ON ULTRA!!! Jeeeeee!! Onneksi se on jo klo 8.30 niin ei kerkee jännäämään koko päivää. Kukas muu se oli huomenna menossa? (mulla myös ankaran huono nimimerkkimuisti:)

Minultakin pahoittelut LIzzielle! (meniköhän nyt tuo nikki oikein). Eilen ihmettelin eka, että mistä ne puhuu, kun en löytänyt edellisen päivän pinoa. Nyt sen sitten etsin ja oli tosi kurja kuulla tuollaisia uutisia :(

Jotenki alkoi taas itselläkin takaraivossa takomaan, että joskohan tuolta mahasta ei huomenna löydykään mitään elollista. Noo, tänään on niin paljon ohjelmaa tiedossa, etten kerkee koko päivää asiaa pohtimaan.

Nimistä vielä: Tuo Sanni on myös aivan ihana nimi! Voisin varmasti laittaa se omalleni, mutta eräs sukulainen on " varannut" sen itselleen, tai siis monesti puhunut, että jos hän saa tytön, siitä tulis Sanni. Siksi en viitsi sitä " ryövätä" . Samoin oli nykyisen kuopuksen kohdalla, mietimme ensin nimeä Milla, mutta sitten yks hyvä kaverimme mainitsi, että hänen ei ois vaikea keksiä tytölle nimeä, koska siitä tulis ilmanmuuta Milla. No, vähän hölmöä toisaalta jättää siksi nimi laittamatta, mutta ajateltiin olla huomaavaisia :) Minä tykkään myös vanhoista, perinteisistä nimistä + ihan muutamasta uudemmasta eli just tuo Milla on mun mielestä nätti.

Sukupuolesta: Jenin kanssa olen samalla linjalla, eli vaikka mulle on täysin yhdentekevää kumpi masussa asustaa, niin jotenkin en osaa kuvitella sitä pojaksi. Meillä siis esikoinen on poika ja 2 pienintä tyttöjä. Molemmissa ois kyllä puolensa; tytölle ois paljon kaikkea vaatetta sun muuta valmiina (sukuun ei oo syntyny moneen vuoteen muuta kuin tyttöjä..), kun taas esikoisen puolesta toivos sitä poikaa, hän kun toivoo TOSI Paljon pikkuveljeä (Uhkas jopa muuttaa pois kotoa, jos tulee kolmas pikkusisko ;) Miehellekin on kuulemma ihan sama, ei toiveita kumpaankaan suuntaan. Ja, yritän malttaa mieleni etten sitä rakenneultrassa kysykään, ois kiva kun kerrankin olis yllätyksenä synnytykseen saakka. Kaikista kolmesta olemme tienneen etukäteen :)

Antaskohan muillekin kirjoitusvuoron..

Mianni 11+3

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas töissä koulun jälkeen kuten eilenkin..

Mianni:Huomenna mullakin ultra,jännittää jo.Mulla oli vasta 12.30 joten sä kerkeet ensin *kade*

Lääkäri on kylläkin jo 8lta aamulla,toiv. kuuluu sydänäänet kun ei mullakaan kongreettisia todisteita ole.

Sain työvuorot nyt tietooni siellä tehtaalla,kiva luultavasti ei olekaan 5-vuoroa vaan keskeytettyä 3-vuoroa eli voin unohtaa 6 päivän vapaat,ottaa kyllä päästä.

Eips kummempia,Uusille tervetuloa ja Lizzielle pahoitteluni : /

Wades & Natika 12+0

Vierailija
22/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen eka lääkäri, eikä sykkeitä kuulunut, vaikka miehukin oli varta vasten mukana...:( Kyselin siinä sitten myöskin tuulimunamahdollisuudesta, eikä lääkäri sitäkään poissulkenut (ei kyllä sitä mulle ehdottanutkaan.... mutta silti. Olis nyt edes sanonut, että tuskin on tms...) Että pikkasen täällä ollaan nyt odottelevissa tunnelmissa ens keskiviikon ultraan nähden......... Toisaalta kattelin tossa ekan raskauden nlakorttia, niin eipä nuo olleet silloinkaan kuuluneet enneku viikoilla 13+ jotakin. Eli ehkä mä nyt heitän ton mietintämyssyn jonnekin homeiseen nurkkaan viikoksi ja palaan jossittelemaan sitte np-ultran jälkeen. Että oliko tuplat vai tuulimuna. Tai jotain siltä väliltä.

Muihin juttuihin en nyt ehdikään kommentoida, nälkä on kova sekä mulla että mutukalla. Ja eiku syömään!!!!

liini-kukka ja Ötti 11+7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vajaa viikko sitten np-ultra. Kaikki näytti muuten hyvältä, mut vauva liikkui aika vähän. Se kätilö sanoi kyllä et kaikki ok, mut jotenkin alkoi huolestuttaa, varsinkin kun lukee täällä et jonkun vauva teki oikein kuperkeikkoja.. Onks muilla kokemuksia?

Pahoinvointia ei enää oo, olo on ihan hyvä, mitä nyt tää harmaa kevät vähän masentaa. Hyvää pivänjatkoa kaikille!

ezzie rv 13+4

Vierailija
24/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jännäilen, että kuinka käy tänään... näihin aikoihin se Yrjö-setä on monena iltana ajoittanut vierailunsa ja voi miten toivon, ettei tänään tulisi! Oon kyllä nyt yrittänyt syödä silleen, ettei maha ois yhtään hetkeä tyhjä (jolloin se helpommin tulee se oksu), mutta saas nyt nähdä..

Joku (anteeksi en muista nimimerkkiä) ei ollut kuullut [b]sydänääniä![/b]Älä vielä huoli (olipa muuten tökerö lääkäri!), minulla ei kuulunut toisesta lapsesta rv 11+4, vaikka esikoisesta kuului jo viikolla 10+. Ihan normaalia minun tietämäni mukaan, ettei tuolloin vielä kuulu! Itselläni olisi ollut alunperin tänään (rv 11+1) neuvolalääkäri, mutta siirsin sitä ihan juuri sen vuoksi, että kuuluisi sitten jo varmemmin sykekin (eli se on nyt 2 viikon päästä). Tsemppiä!!

[b]Camelot[/b] huhuili eilisessä pinossa, hei vaan sinnekin! ;D Meidänhän täytyy sitten jossain vaiheessa järkätä treffitkin, kun mennään niin samoissa ja teidän juniorihan oli aika samanikäinen meidän kakkosen kanssa, eikös niin?!! :) Ja saapa nähdä, kumpiko sitten ekana saa tulokkaan maailmaan, mulla tosiaan la on 23. päivä, mutta koska molemmat aiemmat syntyi kiireellisellä sektiolla (heh, täällä myös viimeiseen asti mahassa viihtyneet epelit, rv 41+6 ja 41+5 syntyneet), niin nyt pitäis olla sitten jo suunniteltu sektio tiedossa -ja jos se tehdään rv 39 jo, niinku monille, niin... :) Noh, tärkeintä on että ne vauvat sitten aikanaan saadaan ja turvallisesti & terveinä maailmaan! :) Mutta hauska, kun täällä on " tuttuja!" ;D

[b]Vauvatarvikkeista[/b], toisaalta ihan järkevää hankkia kaikki kerralla, just noiden alennusten ja kaupanpäällisten takia, mutta sitten taas.. Meillä ei ainakaan esikoisen aikaan ois ollu siihen varaa KERRALLA, joten siksi tuli osteltua pitkin raskautta vähitellen, niin ei ollu niin suuri " potti" kerralla. Ja siinä sitten tuli vertailtua jonkin verran hintoja ja mietittyä, mitä todella tarviaa välttämättä jne. ¨

Tälle kolmoselle ei varmaankaan tarvita hankkia mitään isompia, ainut että itkuhälyttimen aion viimein ostaa, kun sitä oon pitkään kaipaillut. Vaunut löytyy, samoin sitteri, turvakaukalo ja vaatteet. Sänkyä meillä ei kyllä nyt oo, kun se annettiin pois/lainaan, mutta kun sitä ei ole ennenkään tarvittu (vauvat nukkunu vieressä), niin ei sitä nyt ainakaan etukäteen osteta. Sit jos sattuukin semmoinen vauva, että nukkuiskin itekseen, niin sitten harkitaan uudelleen. :)

Coen (olihan se Coe, vai kuka... äh, hyvä on muisti!) kanssa samaa mieltä, että mä en kans ois pärjänny alussa muutamilla pestävillä liivinsuojuksilla, koska maitoa tuli niin valtavasti että joka syötöllä ja yleensä siinä välissäkin sai suojukset vaihtaa.. Kertakäyttöiset oli hyvät silloin. Sitten kun maidontuotanto (heh, ihan kun tässä nyt lypsylehmistä puhuisin..) tasaantui, niin pärjäsi jo sitten pestävilläkin. Mutta kukin tyylillään.

Yhtään vauvanvaatetta en vielä ole ostanut, en edes sitä ensimmäistä. Niin hirveesti noita on entuudestaan pojilta jäänyt, ja tyttökuosisia en uskalla ostella... Vaikka kyllä niitä jo jonkun kerran on ehtiny kaupassa ihailla ;D

Tutteja ja tuttipulloja meillä ei ole tarvittu/käytetty ollenkaan, joten niitäkään en aio ostaa, ellei sitten tarvetta tule. Toivon, että saan imettää tätäkin tulokasta sitten samoin kuin kahta aiempaa. Joten niistä en osaa kellekään neuvoa sen kummemmin. Esikoiselle niitä saatiin lahjaksi monta, ja käyttämättä jäivät kaikki. :/ vaikka ne ihania olikin ;)

Jaa-a, taitaa pikku Kakkonen loppua ihan justiinsa, joten äidin rauhallinen hetki koneella päättyy ihan juuri... ;D taidanpa siirtyä taka-alalle! :)

tiistainjatkoja kaikille

toivottelee Jedelede 11+1

Vierailija
25/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni: Mulla tuo rakenneultra on 2.5, eli silloin on rv 17+5..Aikasemmissa raskauksissa on ollut rv 17-19.

Omaa napaa:Pahoinvointi nostaa taas päätänsä aika ajoin, pitäis kai alkaa taas ottaan nuita b-vitamiineja kun se alkuraskaudessakin helpotti.Tuntuu että väsymyskin on laantumassa ja nyt jaksaa enemmän touhuta kuin alussa..

Itse aion tulevalle vauvalle ostaa vaatteita,sisaristuimen, hoitopöydän, vaatelipaston ja sekä turvakaukalon. Kuopukselle -04 ostin kaikki vaatteet uusina/sain lahjaksi, ja jonka jälkeen ku ne oli menny kuopukselle pieneksi annoin siskon lapselle lainaan ja nyt ovat jo aika nukkasia ja en tykkää nukkasista niin täytyy muutama vaate ostaa lisäksi.Tietenki sitten jos on tyttö niin menee kaikki vaatteet vaihtoon, minähän en tytölle sinisiä pue..=) Ja siis todellakin kaikki vaatteet on sinisiä. Olen päättänyt että jos nyt on tytön vuoro tulla näin monen pojan jälkeen niin kyllähän se punasissa on, ja oliskin sitten ensimmäinen tyttö myös kummallekkin isovanhemmille ja he ovat luvanneet auttaa hankinnoissa ja varmaan saapi sitten myös ystäviltä lainaan=) Niitä poikia on lapsenlapsina jo 9, meidän 5, ja 4 on sisarusten puolelta. En aio äiityspakkausta ottaa kun ei sillä ole aiemminkaan ollut käyttöä niin ei nytkään, rahana kun otan niin ostan sillä sen turvakaukalon.

No mutta nyt ei muuta, kuopukseen kylvetykseen jouduttava..

jemin79 13+5

Vierailija
26/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulee taivaan töydeltä... Loppuis jo!

Ihme että olen pysynyt hereillä kun oli aamulla jo kymmentä yli viisi herätys, kuuteen meno duuniin.

Mulla on rakenneultra rv 20+1, toukokuun loppupuolella. Olis kiva jos sukupuoli näkyis, kun on poika, tyttö, poika niin luontevasti jatkoksi menis tyttö ;) No tulee kumpi tulee. Kunhan olis terve.

Me ollaan ostettu oikeestaan kaikki käytettynä, siis vauvan kamat. Hoitopöytä on ollu hyvä siinä suhteessa (ja tulee olemaan myös tällä kertaa) koska siinä on se lipasto alla, johon saa vauvan vaatteet. Meinaa ruveta pikku hiljaa kaappitila loppumaan :). Mullakin ollut pestäviä liivinsuojia ja lisäksi kertakäyttöisiä. Kestovaippoja en ole käyttänyt, mitä nyt satunnaisesti sideharsoa joskus vaippana. Tuttipulloja on käytetty vasta sillon kun ruvettu antamaan velliä illalla. Kaikki vauvan kamat on nyt hankittava (taas!) kun ne joko myyty tai muuten hukattu. Vaatteita löytyy kyllä, kierrätys toimii :). Pakkausta en ajatellut ottaa.

Nimistä ollaan keskusteltu aika vähän. Muidenkin lasten nimet (Anton, Henna, Aaron) ollaan mietitty vasta syntymän jälkeen valmiiksi.

Huomenna eka lääkäri, inhottaa mennä vaa' alle kun oon syöny tosiaanki kahden edestä ;D

Sanna ja baby rv 13

Vierailija
27/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaipais jo auringon paistetta ja kuivia ilmoja. Ei oo kivaa töissä kurahousurumba...

Pahoittelut Lizzielle keskenmenosta, voimia kevääseen.

Onnittelut ultrassa käyneille ja tsemppiä sinne menijöille.

Täällä on np-ultran ja rakenneultran väli suunnilleen 5-6 viikkoa. Ens viikolla pitää varata tuo rakenneultra-aika.

Aamulla jo luulin, et hei onko mulla todellakin sellanen olo, ettei tarvii oksentaa no kohtahan tulikin jo kiire vessaan.. Toivottavasti tää alkais kohta helpottaa.

Kyllä mäkin olen ittemielessä nimiä miettinyt, sekä tytölle että pojalle olis yhdet vaihtoehdot mutta en ole niitä kellekkään ääneen sanonut. Ja kummejakin olen miettinyt ja siinä tulee oleen ongelma, ei ole oikein hyviä vaihtoehtoja. Mutta onhan tässä vielä aikaa.

Hankinnoista sen verran, et ostaa täytyy sänky ja sitten tietty sitä pikkutavaraa (rasvaa, kynsisakset yms..). Vaatetta on sekä mun puolen suvulta, että miehen puolen saatavilla lainaan. Toki ainahan jotain uuttakin vaatetta haluu. Hoitopöytää ei tarvita, menee hyvin tuossa kodinhoitohuoneen tasolla ja aika paljon varmaan sängyn päällä. Vaunut saadaan lainaan ja samoin turvakaukalo.

Ja tää vauveli on todellakin meiän viimeinen niin ei hirveesti viitti uutta ostella.

Pitäis alkaa leipoo tarjottavaa pojan 10-vuotis synttäreille, juhlat pidetään lauantaina. Ja ihanaa ens viikolla jo pääsiäinen ja monen päivän vapaa, lähdetään keski-suomeen mun äidin luo.

myttynen rv 13+4

Vierailija
28/28 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coen kanssa ollaan tosiaan aika usein eri mieltä, nyt hoksasinkin kun sanoit. Tulisimmekohan oikeassa elämässä yhtään juttuun keskenämme? Täällä on mukavaa kun kaikki keskustelee sovussa vaikka täälläkin on kovin erilaisia ihmisiä, minuakin harvempi sietää tällä puolella ruutua.

Juu vielä näistä vauvantarvikkeista, ei ehdottomastikaan kannata ostaa uusia jos löytää hyviä käytettyinä tai saa tutuilta!

Ainoat mitä ihan oikeasti kannattaa hommata uutena on turvaistuin kun niissä on " parasta ennen" -aika se 5 vuotta, ja patja on henkilökohtainen ja varsinkin lapsille pitäisi ostaa aina uusi eikä kierrättää turvallisuussyistä.

Itse jouduin kaikki ostamaan uutena kun meillä ei ole tuttavapiirissä yhtään lapsia, vaikea muistaa että muilla voi olla (sorrun usein tähän, anteeksi!) ja sieltä voi saada kaikkea kivaa.

Liivinsuojusajatukseni herättivät närää! ;D

Itse en ehtinyt kokeilla " imetyskamppailuni" aikana näitä kestoja sillä imetykseni oli lyhyt kuin kanan lento. Huomasin vasta sen jälkeen että hitsi, näitähän olisi ollut kestonakin....

Kiitos siis vinkeistä, pitäydynkin sitten niissä kertiksissä vaikka tuntuukin pahalle roskata luontoa.

Kestovaippojahan tulee nyt äitiyspakkauksessakin? Itse ajattelin niillä aloittaa ja jos homma toimii niin hankkia sitten lisää. Esikoinen kun syntyi en tiennyt kestoista mitään enkä ole niihin vielä öööh.... ehtinyt tutustua. On niin hirveä kiire täällä kotiäitinä yhdelle mönkijälle ;D

Aika korkea kynnys lähteä umpimähkään kokeilemaan!

Hups, tulipa tekstiä!