Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää rahaa

Vierailija
29.08.2017 |

Oonko mä liian suomalainen "havuja perkele ja ei tartte auttaa!" - tyyppi kun mua ärsyttää anoppi niin suunnattomasti! Se on tässä jo muutaman kk yrittänyt kepluutella jotain tiliä mihin se alkaa laittamaan meidän 1v tyttärelle rahaa... Pankit on sanonut, että se ei onnistu koska on meidän vanhempien tehtävä luoda moinen tili.

Nyt kuitenkin se on jotenkin saanut tehtyä uuden tilin, ja siellä on jo nyt lähemmäs tuhat euroa. Meillä on jo itsellä säästötili tyttöä varten niin jotenkin ärsyttää tuo rahojen tyrkyttäminen...... Pyydämme kyllä apua jos sitä tarvitsemme, meille riittää se, että ostaa vaikka jonkun vaatteen sillon tällöin kun tulee kylään.
Ja mitä tulee siihen kun tyttö kasvaa, niin mielestäni se on ensisijaisesti vanhempien tehtävä tukea rahallisesti eikä mummon?

Mitä mieltä? Onko tää nyt vaan jotain hormonien aiheuttamaa alfa-naaraan kiukuttelua ku koen asemani uhatuks vanhempana...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi todennäköisesti tarkoittaa hyvää.

Vierailija
22/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan pelko, että anoppi yrittää "ostaa" tytön suosion. Mä itse tuun köyhästä perheestä ja mun vanhemmilla ei todellakaan ole mitään ylimääräistä antaa tytölle, niin välillä tuntuu että anoppi tuolla tavalla koittaa näyttää paremmuuttaan...

Mun vanhempien kanssa tyttö käy metsäretkillä ja jätskeillä jne. Kamala mielikuva siitä, ettei niiden seura kohta kelpaa kun on "tonni-mummo" joka ostaa vaikka Kuun taivaalta.

Ap

Meillä oli vähän sama tilanne, mutta ei lapset ajatella niin, että köyhemmät isovanhemmat olisivat jotenkin huonompia. Lapset ovat jo isoja ja kyllä he muistavat, mitä hauskaa isovanhempien kanssa tuli tehtyä, ei he mitään rahoja muistele. Uskon, että huolesi on turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi olla näin pihalla isosta kuvasta ja ei ota rahaa vastaan. Se tässä eniten ihmetyttää.

Olisiko heikko itsetunto ettei voi ottaa toisen rahoja vastaan.

Kaikki rahallinen apu ei suinkaan ole pyyteetöntä. Kyllä se välejä kiristää, kun rahan antaja joskus myöhemmin livauttaa, että en minä tykkää, kun tuollaiseen minun rahoja laitatte. Ne kympit, sataset tai tonnit eivät ole mitään sen rinnalla, että itsellä säilyy määräysvalta omaan elämään.

Vierailija
24/28 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pelkäät ap. Rahaa tärkeämpää lapselle on se, kuinka luontevalta yhdessäolo tuntuu ja kokeeko, että aidosti välitetään. Mulla oli myös varakkaat ja vähemmän varakkaat isovanhemmat. Kyllähän sitä rahaakin isompana arvosti, mutta ei rahan syytäjä mitenkään mennyt tärkeysjärjestyksessä kärkisijalle.

Vierailija
25/28 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:n mielipiteen. Myös meillä anoppi on jatkuvasti tyrkyttämässä jotain tavaraa tai rahaa ja henkilökohtaisesti pidän sitä epämiellyttävänä, vaikka varmasti tavallaan ihan hyvää tarkoittaakin.

On ihan ok joskus antaa jotain tai vaikka kysyä jos tarvitsemme lapselle jotain, mutta kun kieltäytymisestä seuraa kuukausien mykkäkoulu ja kiukuttelu vaikka perustelumme olisi yksinkertaisesti se, että kotiimme ei mahdu hänen haluamiaan tavaroita tai että haluamme itse päättää millaisia vaatteita tai vaippoja lapsellamme käytämme. Hänelle kun ei myöskään sovi se, että kysyy meidän mielipidettämme siihen, että mitä tarvitsemme..

Vierailija
26/28 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Lapselle voi tilin avata vain vanhemmat ja kummatkin vanhemmat, ei onnistu ulkopuoliselta, ei millään keinoilla.

Juuri pankissa asia keskusteltu, joten älä valehtele.

Vierailija
27/28 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella muka tili on niin ei ole lapsen nimellä.

Vierailija
28/28 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella muka tili on niin ei ole lapsen nimellä.

Ja tämä oli tässä olennaista, koska..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi