Mihin työhön ootte hoitajat vaihtaneet alaa?
Ootteko sisäisesti saaneet uuden työn vai miten? Olen taas ihan lopussa ja kaksi kertaa palanut jo loppuun. En jaksa kun muistettavaa niin paljon ja en jaksa asiakastyötä tälläistä ainakaan.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Miten tähän ei tule tämän enempää vastauksia??
Mielestäni moni uhoaa vaihtavansa alaa muttei tee sitä.
Minä irtisanouduin yli vuosi sitten ja olen hakenut kolmessa yhteishaussa opiskelemaan, mutta en ole päässyt. Ikää kohta 40 eli mitähän tässä keksisi. Hoitoala ei juuri kiinnosta enää mutta sama se näköjään on mikä kiinnostaisi, kun tie nousee pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin sairaanhoitajasta it-alalle.
Te jotka teitte näinkin erilaisen valinnan, millaista reittiä teitte muutoksen? Kannattaako nelikymppiselle enää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkäriksi ryhtyneen hoitajan kommenttia alapeukutettiin?
Samaa alapeukkua ihmettelen myös poliisiksi ryhtyneen hoitajan kohdalla.
Vastauksia on ehkä tullut vähän sen takia, koska aina jos joku vaikka työttömyyden takia miettii alanvaihtoa, on ainoana ehdotuksena opiskella hoitajaksi. Itse tiedän hyvin, että se ala ei sovi kenelle tahansa, se vaatii tiettyjä taitoja, joita kaikilla ei ole, mutta esim. nämä te-viranomaiset eivät tunnu ymmärtävän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin sairaanhoitajasta it-alalle.
Te jotka teitte näinkin erilaisen valinnan, millaista reittiä teitte muutoksen? Kannattaako nelikymppiselle enää?
Olin 38 v, kun aloitin työn ohessa opinnot ammattikorkeakoulussa monimuoto-opiskeluna. Olihan se melko rankkaa, kun olin vielä kahden lapsen yksinhuoltaja, mutta kummasti sitä jaksoi. Kyse oli kuitenkin vain muutamasta vuodesta elämässä. Aikuisena opiskelu ei varsinaisesti ollut mitenkään vaikeaa, melkeinpä voisin sanoa, että helpompaa kuin nuorena. Osasi ehkä poimia oleelliset asiat toisella tavalla ja oppiminen perustui enemmän asioiden ymmärtämiselle kuin ulkoa pänttäämiselle. Ja motivaatio oli erinomainen. Ennen opintoja en ollut ohjelmoinut yhtään mitään. Itseasiassa en ollut edes nähnyt riviäkään ohjelmakoodia. Ekalla ohjelmoinnin tunnilla tajusin, että tämä on mun juttu. Vaikka työni nykyisin sisältää paljon muutakin kuin koodaamista, on koodaaminen edelleen kaikista mieluisin asia työssäni.
Opiskelin lähes heti valmistuttuani sosionomiksi ja työskentelen nuorisotyönohjaajana
Vakuutusalalle henkilövahinkojen korvauskäsittelyä teen. Tienaan päivätyössä nyt hieman enemmän kuin sh:na kolmivuorotyössä.
Up