Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen tylytti vierasta lasta kahvilassa, ihmiset aplodeerasivat!

Vierailija
28.08.2017 |

Lapsi riekkui, juoksi ja huusi, heitteli tavaroita kahvilassa, äiti ei mitään. Vieras mamma huusi kovat saarnat, joka sai lapsen täysin hiljaiseksi ja istumaan äidin viereen.

Kahvilassa ihmiset aplodeerasivat. Ihan mahtavaa.

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun Suomessa on sentään vielä hyvätapaisia huutavia aikuisia, jotka uskaltavat näyttää etteivät pelkää lapsia! Kunniamaininta etikettiopista tuolle naiselle!

Vierailija
62/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että riehumiseen puututaan, ja siitä saa vielä aplodit.

Minun iäkkäämpi äitini komensi vieraan ulkomaalaistaustaisen (Afrikasta) naisen lapsia, kun lapset riehuivat, huusivat ja hyppivät penkeillä bussiaseman odotustilassa.

Tästä suuttuneena, lasten äiti raivostui minun äidilleni. Solvasi, uhkaili väkivallalla ja muuttui täysin mielipuoliseksi. Ketään muita ei ollut paikalla odotustilassa, joten oma äitini oli shokissa tuossa tilanteessa.

Että näinkin voi käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin kerran luunapin. Muut olivat että hyvä, hyvä.

Olisin lapsen äitinä tehnyt sinusta rikosilmoituksen. Et voi mennä neppailemaan muiden lapsia. Sanallinen oikaisu olisi varmasti riittänyt.

64/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi riekkui, juoksi ja huusi, heitteli tavaroita kahvilassa, äiti ei mitään. Vieras mamma huusi kovat saarnat, joka sai lapsen täysin hiljaiseksi ja istumaan äidin viereen.

TAisi olla varsin marginaalista porukkaa marginaalisen mielipiteensä kanssa. Oliko persujen kokoontuminen ja Esson baari kyseessä?

Vierailija
65/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä "kaikki aplodeerasivat" -sepitelmiä usko kukaan. Ja tarinankerrontakin turhan ympäripyöreää. Saat 6-, yritä ensi kerralla vähän enemmän.

Ja yleensä näissä voimafantasioissa kertoja itse on se sankari, nyt ap ei kykene sellaiseen edes fiktiivisessa tuotoksessa.

Ei tässä ole kyse vain aloittajasta, se on oikeastaan aivan toissijaista onko provo vai ei. Kyse on yläpeukuista. Siellä taustalla on paljon ihmisiä jotka yläpeukuttavat sille, että vieras ihminen huutaa ja tylyttää lapsia kahviloissa, yläpeukuttavat sille että vieraat ihmiset saa läpsiä lapsia ravintoloissa.

Tarkennukseksi huonosti käyttäytyviä lapsia läpsäyttäville, ei kenelle vaan läpsäyttäjälle. Lapsi ei ole se syy vaan huono käytös. Tietenkin vanhemman pitäisi vastuullisena osata poistua paikalta kun lapsi käyttäytyy huonosti eikä kiusata muita niin koko konfliktia ei pääsisi syntymään.

Varmaan jopa sinun aivokapasiteetillasi käsittää, että jos menet läpsäyttelemään vieraita lapsia niin parhaassa tapauksessa saat poliisit perääsi ja huonommassa sinua läpsäytetään ihan kunnolla.

Missä vaiheessa luulit minun läpsäyttelevän? Oletko ihan terve kommentteinesi? Ei tarvitse vauhkoontua vaikka muilla onkin mielipiteitä joita et osaa rationaalisesti järjellä käsitellä. Suosittelen sinua laskemaan aikuisten oikeasti kymmeneen ja miettimään millaista kuvaa annat itsestäsi ja millaista käytöstä pidät itse hyväksyttävänä. Valehtelusi ei muuita totuutta tässä eikä se ole edes aikuiselta odotettavaa keskustelua vaan huonoa käytöstä josta ansaitsee näpäytyksen. Ole hyvä. Toivon että lapsesi ovat sinua viisaampia oikeudenmukaisempia ja ymmärtävämpiä käytöksessään ja sanomisissaan kuin sinä jolta karkasi mopo täydellisesti heti käsistä. Toivon että lapsesi osaavat käyttäytyä toisin kuin sinä, sillä selviää elämästä ihmisten kanssa paremmin kuin tahallisella opponoinnilla.

No olipa purkaus :D

Lapsen lyöminen ja "läpsäyttely" on rikos. Ei sen toteaminen ole valehtelua.

Kuten ei myöskään sen kertominen, että on vanhempia, jotka ei siinä tilanteessa soittaisi polisia vaan kävisi "läpsäyttelijän" päälle.

Koetahan nyt itse vetää vähän henkeä ja juo vaikka kupponen kahvia :D

Vierailija
66/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen huusi kahvilassa pikkulapselle ja sille aplodeerattiin?  Provohan tämä tietenkin on , mutta ihmeesti jaksaa porukka silti hekumoida lapsen nöyryyttämisellä.

Vierailija
67/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että riehumiseen puututaan, ja siitä saa vielä aplodit.

Minun iäkkäämpi äitini komensi vieraan ulkomaalaistaustaisen (Afrikasta) naisen lapsia, kun lapset riehuivat, huusivat ja hyppivät penkeillä bussiaseman odotustilassa.

Tästä suuttuneena, lasten äiti raivostui minun äidilleni. Solvasi, uhkaili väkivallalla ja muuttui täysin mielipuoliseksi. Ketään muita ei ollut paikalla odotustilassa, joten oma äitini oli shokissa tuossa tilanteessa.

Että näinkin voi käydä.

Mun täti oli nähnyt tällaisen tilanteen, samanlainen nainen oli alkanut huutamaan asiasta huomauttaneelle naiselle ja vielä ihan selvällä suomen kielellä että haista v*ttu ja sitten alkannut väkivaltaiseksi :DD

Vierailija
68/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä "kaikki aplodeerasivat" -sepitelmiä usko kukaan. Ja tarinankerrontakin turhan ympäripyöreää. Saat 6-, yritä ensi kerralla vähän enemmän.

Ja yleensä näissä voimafantasioissa kertoja itse on se sankari, nyt ap ei kykene sellaiseen edes fiktiivisessa tuotoksessa.

Ei tässä ole kyse vain aloittajasta, se on oikeastaan aivan toissijaista onko provo vai ei. Kyse on yläpeukuista. Siellä taustalla on paljon ihmisiä jotka yläpeukuttavat sille, että vieras ihminen huutaa ja tylyttää lapsia kahviloissa, yläpeukuttavat sille että vieraat ihmiset saa läpsiä lapsia ravintoloissa.

Tarkennukseksi huonosti käyttäytyviä lapsia läpsäyttäville, ei kenelle vaan läpsäyttäjälle. Lapsi ei ole se syy vaan huono käytös. Tietenkin vanhemman pitäisi vastuullisena osata poistua paikalta kun lapsi käyttäytyy huonosti eikä kiusata muita niin koko konfliktia ei pääsisi syntymään.

Huomasit varmaan, että tarinan sankariaikuinen tylytti ja huusi. Minun aikuismaailmassani se ei ole hyvää käytöstä. Vielä kun se kohdistuu lapseen, eikä tasavertaiseen aikuiseen, se on moninkertaisesti väärin. Minä (lapsettomana) aikuisena ymmärrän, ettei lapsi aina jaksa käyttäytyä hyvin ja saattaa vaikka riehaantua ravintolassa. Sen sijaan minä en ymmärrä, että aikuinen alkaa riehumaan ravintolassa, ellei kyseessä ole dementikko tai mt-potilas.

Vierailija
69/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen huusi kahvilassa pikkulapselle ja sille aplodeerattiin?  Provohan tämä tietenkin on , mutta ihmeesti jaksaa porukka silti hekumoida lapsen nöyryyttämisellä.

Kyllä vain, ja sitten taivaalta satoi glitteriä aplodien jälkeen ja naapuripöydän vanhempi harmaahapsinen setä töräytti vielä juhlavasti Porilaisten Marssin peppureiällään.

Vierailija
70/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jopa sinun aivokapasiteetillasi käsittää, että jos menet läpsäyttelemään vieraita lapsia niin parhaassa tapauksessa saat poliisit perääsi ja huonommassa sinua läpsäytetään ihan kunnolla.

Missä vaiheessa luulit minun läpsäyttelevän? Oletko ihan terve kommentteinesi? Ei tarvitse vauhkoontua vaikka muilla onkin mielipiteitä joita et osaa rationaalisesti järjellä käsitellä. Suosittelen sinua laskemaan aikuisten oikeasti kymmeneen ja miettimään millaista kuvaa annat itsestäsi ja millaista käytöstä pidät itse hyväksyttävänä. Valehtelusi ei muuita totuutta tässä eikä se ole edes aikuiselta odotettavaa keskustelua vaan huonoa käytöstä josta ansaitsee näpäytyksen. Ole hyvä. Toivon että lapsesi ovat sinua viisaampia oikeudenmukaisempia ja ymmärtävämpiä käytöksessään ja sanomisissaan kuin sinä jolta karkasi mopo täydellisesti heti käsistä. Toivon että lapsesi osaavat käyttäytyä toisin kuin sinä, sillä selviää elämästä ihmisten kanssa paremmin kuin tahallisella opponoinnilla.

Kuten ei myöskään sen kertominen, että on vanhempia, jotka ei siinä tilanteessa soittaisi polisia vaan kävisi "läpsäyttelijän" päälle.

Mikä ihmeen purkaus? Totesin vain että huonoa käytöstä arvosteltiin ja sille stopin laittamiselle hihkuttiin ei lapsen läimäytystä kuten väitit. Oletko ihan terve mieleltäsi? Toivon että lapsesi osaa keskustella ja käyttäytyä paremmin kuin sinä onko sinulla vaikeuksia ymmärtää että jotkut toivovat hyvää käytöstä oletko jo pilannut oman elämäsi vai mistä moinen huono käytös kumpuaa? Etkö ole saanut turvallista kasvatusta itse kenties? Edelleenkin minulla ei ole mitään tekemistä läpsäytysten kanssa korjasi vain asian jota sinä et ymmärtänyt etkä nähtävästi sitä edelleenkään ymmärrä. 

Oletko itse ihan OK? Tekstissäsi on piirteitä, joita olen nähnyt skitsofreenikoilla. Enkä nyt puhu pelkästään tuosta jatkuvasta mielenterveyden tiedustelemisesta.

Otahan nyt vaikka se puolikas Opamox, anna sen vaikuttaa ensin ja lue vielä kerran mitä kirjoitin. En väitä siinä mitään. Totean ainoastaan faktan.

Vierailija
71/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapset ovat riehakkaampia ja äänekkäämpiä kuin muualla, ja voin sanoa tämän koska vertauskohteista on sillä olen asunut kuudessa eri maassa viime vuosina ja oleskellut viikkoja viidessätoista muussa maassa. Työn vuoksi.

Brittilapset olivat aiemmin hirviöitä, mutta suomilapset ovat nykyään pahempia. Ikävä kyllä. Koskee myös minun sukulaislapsia täällä Suomessa.

Vierailija
72/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on noloa, jos ensimmäinen reaktio lapsen toilailuihin on huutaminen. Ensin voi sanoa ihan asiallisesti, sitten jos se ei toimi niin äänen korotus voi olla paikallaan. Mutta ei heti pidä alkaa huutamalla komentaa, ei se lapsi välttämättä tiennyt että teki väärin, jos ei kukaan ollut aiemmin kertonut.

Vierailija
73/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 yläpeukkua kommentille nro 74!!

Vierailija
74/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasit varmaan, että tarinan sankariaikuinen tylytti ja huusi. Minun aikuismaailmassani se ei ole hyvää käytöstä. Vielä kun se kohdistuu lapseen, eikä tasavertaiseen aikuiseen, se on moninkertaisesti väärin. Minä (lapsettomana) aikuisena ymmärrän, ettei lapsi aina jaksa käyttäytyä hyvin ja saattaa vaikka riehaantua ravintolassa. Sen sijaan minä en ymmärrä, että aikuinen alkaa riehumaan ravintolassa, ellei kyseessä ole dementikko tai mt-potilas.

Aijaa, hyvä, oliko muuta. Totuus siitä että tämä on monesta muusta ihan hyvä uutinen että on laitettu huonoa käytöstä kuriin, ei muutu oudoksi menevällä länkytykselläsi. Muistan hyvin kun olimme lapsia ja eräs ystäväni huusi ja riehui Tukholman metrossa eikä lopettanut vaikka me muut pyysimme sitä ja hävetti. Onneksi eräs ulkopuolinen mies karjaisi kaverilleni "paskat housuun" ja hän lopetti nolon leikkinsä ja rajojen kokeilemisen siihen paikkaan. Välillä potku perseelle on juuri se mitä kaivataan. Mielipiteesi ei tätä muuta.

Vierailija
75/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin tämäkin provo uppoaa yleisöönsä... aloittaen, etten usko sekunttiakaan ja toiseksi, on se niin kumma miten noita kauheita lapsia juoksee kaupat ja ravintolat solkenaan, mutta hyvin harva niitä oikeasti tapaa...

Kolmanneksi, ihme miten nää lapsivihaiset nakuttaa lähes uskonnollisella vimmalla näitä tekstejään VAUVA FOORUMISSA. Joo, aihe vapaa lukee alueena, mutta ei tajua ei... sama kuin ateistit hilluis kirkossa ja marisee, kun on uskonnonaihetta jokapaikassa...

Ei tässä olekaan kyse mistään lapsivihasta tai vastaavasta vaan siitä ettei lasten vanhemmat voi puuttua lapsen riehumiseen tai yleensä huonoon käytökseen julkisella paikalla. Tai kai se kasvattaminen pitäis alkaa ja olla samaa jo kotona, niin julkisilla paikoilla käyttäytyminenkin onnistuisi paremmin.

Missäs muualla lapsista puhutaan jos ei vauva foorumilla, vaikka aihe onkin vapaa. Kai AV:llä saa puhua mistä haluaa?

Vierailija
76/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, hyvä, oliko muuta. Totuus siitä että tämä on monesta muusta ihan hyvä uutinen että on laitettu huonoa käytöstä kuriin, ei muutu oudoksi menevällä länkytykselläsi. Muistan hyvin kun olimme lapsia ja eräs ystäväni huusi ja riehui Tukholman metrossa eikä lopettanut vaikka me muut pyysimme sitä ja hävetti. Onneksi eräs ulkopuolinen mies karjaisi kaverilleni "paskat housuun" ja hän lopetti nolon leikkinsä ja rajojen kokeilemisen siihen paikkaan. Välillä potku perseelle on juuri se mitä kaivataan. Mielipiteesi ei tätä muuta.

Huusiko se kaverillesi "paskat housuun" suomeksi vai huusiko ruotsiksi "skit till byxorna"? Mitä se mahtoi tarkoittaatolla?

Vierailija
77/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukuista päätellen Suomessa tosiaan taitaa olla niin, että lapsista ei oikein enää pidetä ja porukalla alkaa tulla mitta täyteen. Näin sen täytyy olla. Kuinka ne lapset kehtaavatkaan olla lapsia! Aikuiset eivät näe itsessään mitään vikaa, kun vihantunteita aiheuttaa lapset. Eivätpä tietenkään. Eihän omassa itsessä koskaan ole vikaa, koska silloin on viallinen, pahasti. Vaaliakseni tuntemusta omasta eheydestäni, vika on  sen sijaan lapsissa niiden ollessa viallisia, kun minulla on paha olla. Sen sijaan en ota vastuuta tunteistani aikuisen lailla. Sen sijaan laitan pahan oloni lasten syyksi. Syy on aina muualla. Vieritän vastuun tunteistani. Koskaan en tutki ajatuksiani ja mieti, miksi minussa aiheuttaa lapset pahan olon. Entä, onko se normaalia. Tätäkö on suomalaisten enemmistön ajattelu ja asennoituminen nykyisin? Jos on, en halua olla missään tekemisissä noin omahyväisten, itsetuhoisten ja kypsymättömien ihmisten kanssa, vaan minun on muutettava pois johonkin muuhun kulttuuriin, joka vastaa arvomaailmaani paremmin. Suuri osa kansaa siis vihaa sellaisia ihmisiä, jollaisia ovat itsekin joskus olleet.

Vierailija
78/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen purkaus? Totesin vain että huonoa käytöstä arvosteltiin ja sille stopin laittamiselle hihkuttiin ei lapsen läimäytystä kuten väitit. Oletko ihan terve mieleltäsi? Toivon että lapsesi osaa keskustella ja käyttäytyä paremmin kuin sinä onko sinulla vaikeuksia ymmärtää että jotkut toivovat hyvää käytöstä oletko jo pilannut oman elämäsi vai mistä moinen huono käytös kumpuaa? Etkö ole saanut turvallista kasvatusta itse kenties? Edelleenkin minulla ei ole mitään tekemistä läpsäytysten kanssa korjasi vain asian jota sinä et ymmärtänyt etkä nähtävästi sitä edelleenkään ymmärrä. 

Oletko itse ihan OK? Tekstissäsi on piirteitä, joita olen nähnyt skitsofreenikoilla. Enkä nyt puhu pelkästään tuosta jatkuvasta mielenterveyden tiedustelemisesta.

Otahan nyt vaikka se puolikas Opamox, anna sen vaikuttaa ensin ja lue vielä kerran mitä kirjoitin. En väitä siinä mitään. Totean ainoastaan faktan.

Ymmärätkö miten käyttäydyt? Mikä on  opamax? Liittyykö kasvatukseen jotenkin tai huonoon käytökseesi?

Vierailija
79/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vikahan ei ole lapsessa vaikka täällä moni niin haluaakin valehdella

Vierailija
80/173 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukuista päätellen Suomessa tosiaan taitaa olla niin, että lapsista ei oikein enää pidetä ja porukalla alkaa tulla mitta täyteen. Näin sen täytyy olla. Kuinka ne lapset kehtaavatkaan olla lapsia! Aikuiset eivät näe itsessään mitään vikaa, kun vihantunteita aiheuttaa lapset. Eivätpä tietenkään. Eihän omassa itsessä koskaan ole vikaa, koska silloin on viallinen, pahasti. Vaaliakseni tuntemusta omasta eheydestäni, vika on  sen sijaan lapsissa niiden ollessa viallisia, kun minulla on paha olla. Sen sijaan en ota vastuuta tunteistani aikuisen lailla. Sen sijaan laitan pahan oloni lasten syyksi. Syy on aina muualla. Vieritän vastuun tunteistani. Koskaan en tutki ajatuksiani ja mieti, miksi minussa aiheuttaa lapset pahan olon. Entä, onko se normaalia. Tätäkö on suomalaisten enemmistön ajattelu ja asennoituminen nykyisin? Jos on, en halua olla missään tekemisissä noin omahyväisten, itsetuhoisten ja kypsymättömien ihmisten kanssa, vaan minun on muutettava pois johonkin muuhun kulttuuriin, joka vastaa arvomaailmaani paremmin. Suuri osa kansaa siis vihaa sellaisia ihmisiä, jollaisia ovat itsekin joskus olleet.

Lapset ovat onnellisia, huolettomia ja usein päästään vielä terveitä. Kateus synnyttää vihaa. Nykyinen työelämä taitaa olla sellaista, että jopa työttömät kelpaavat kateuden synnyttämän vihan kohteeksi heti lasten jälkeen. Vanhuksia ei sentään kadehdi kukaan koska kaikki tietävät miten karmealla tolalla niiden asiat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi