Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOSKAAN ei ole lämmitystä aloitettu elokuussa

Vierailija
28.08.2017 |

Niin kauan kuin minä olen Etelä-Suomen kerrostaloissa asunut.

Suomi - lämmityskausi elokuusta toukokuuhun. Ei tällaisessa maassa pitäisi ihmisten asua.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kerrostaloissa on ihan liian kuuma. Kovalla  pakkasella saattaa pudota lämpötila 19 asteeseen ja tämä on poikkeuksellista. Pääsääntöisesti lämmöt on yli 25 astetta kesällä. ja yli 22 astetta talvella. Itse tykkään noin 20-21 asteesta.

Vierailija
42/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kerrostalossa vielä mitään lämmitystä tarvitakaan, todellakaan. Jos ikkunat pitää kiinni, niin sisälämpö pysyy edelleen 24 asteen yläpuolella. Tällaisella aurinkoisella säällä tulee tuskaisenkin kuumaa sisällä. Itse olen edelleen pitänyt vähintään yhtä ikkunaa ympäri vuorokauden auki.

No eikä pysy. Ikkunat oon avannut viimeksi toukokuussa ja aamulla oli taas herätessä 11 astetta sisällä.

No ilmoita nyt ihmeessä isännöitsijälle, että siinä talossa on seinät täynnä reikiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kerrostalossa vielä mitään lämmitystä tarvitakaan, todellakaan. Jos ikkunat pitää kiinni, niin sisälämpö pysyy edelleen 24 asteen yläpuolella. Tällaisella aurinkoisella säällä tulee tuskaisenkin kuumaa sisällä. Itse olen edelleen pitänyt vähintään yhtä ikkunaa ympäri vuorokauden auki.

Tulin juuri asuntoon, ja sisämittari näyttää 23,2. Ikkunoita en ole aukaissut moneen päivään.

Vierailija
44/46 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren ympäristö ja etelä/keskieurooppa lämpenee mutta Suomessa on pian ikuinen syksy...ei tule kunnon talvea eikä kesää.

Vierailija
45/46 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jouduin napsauttamaan lattialämmityksen päälle viime viikolla, kun sisällä oli muutamana aamuna 19 asteta, eikä se siitä paljoa noussut päivän aikana. Aikaisempina vuosina on oltu lokakuun puolella, ennen kuin oon pistänyt termostaatit päälle. Useimpina kesinä täällä on lämpimimpinä aikoina noussut sisälämpötila 26-27 asteeseen, mikä on todella tukala jo mulle, mutta tänä kesänä oli "pahimmillaankin" vain 23-24. Etelä-Suomessa asun.

Vierailija
46/46 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ihmiset. Jos te jo nyt vingutte kylmää ja vedätte villaa ylle ja pattereita päälle, miten te pärjäätte talvella kun on oikeasti kylmä?

Me asutaan pohjoisessa, patterit on vielä pois päältä, ikkunat auki yötäpäivää, saatoin lapsen kouluun t-paidassa, hameessa ja sandaaleissa. Ihanan vilpoista!

Kirjoitin että villasukat jalkaan, se riittää vielä lämmitykseksi. Meillä on vielä 23'c mutta varpailla on vähän vilu.Normaalisti pidetään 20'c.

Täytyy varmaan ostaa jotku sisätossut tai reinot jos villasukkia ei saa elokuussa käyttää :)

Ja vois ekat polttopuut jo tuoda sisälle, kyllä parin viikon sisään saa alkaa taas hiljalleen tulisijoja herättelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi