Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOSKAAN ei ole lämmitystä aloitettu elokuussa

Vierailija
28.08.2017 |

Niin kauan kuin minä olen Etelä-Suomen kerrostaloissa asunut.

Suomi - lämmityskausi elokuusta toukokuuhun. Ei tällaisessa maassa pitäisi ihmisten asua.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois, helle hullu. :)

Vierailija
2/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut eka kertaa lämmitys päällä koko kesän pientalossa.

Vierailija
4/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai pidät talvellakin sisälämpötilan 18 asteessa, sillä muu on hellettä?

Vierailija
5/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai pidät talvellakin sisälämpötilan 18 asteessa, sillä muu on hellettä?

N. 10 astetta on oikein hyvä, kuten kuka tahansa normaalin äkykkyyden omaava tietää.

Vierailija
6/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kerrostalossa vielä mitään lämmitystä tarvitakaan, todellakaan. Jos ikkunat pitää kiinni, niin sisälämpö pysyy edelleen 24 asteen yläpuolella. Tällaisella aurinkoisella säällä tulee tuskaisenkin kuumaa sisällä. Itse olen edelleen pitänyt vähintään yhtä ikkunaa ympäri vuorokauden auki.

Vierailija
7/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan napsautellut pattereita päälle elokuussa, yleensä lokakuun alussa joskus syyskuun lopussa. Villasukat voi tarvita aiemmin, mutta villapaitakin vasta talvella.

Mun mielestä suomen ilmasto vuodenaikoineen on kiva, ja tänävuonna kesäkin oli sopiva. Jos johonkin muutan, niin pohjoisemmas.

Vierailija
8/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä Helsingissä todellakin oli patteri eilen illalla lämmin, kun sitä koitin. Tottakai väänsin termostaatin äkkiä nollille. Hirvittävä ajatella taas lämmityskautta, iho kuivuu, silmät kuivuu, kaikki on sähköistä :(

Vierailija
9/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa automaattisuntti säätää lämpötilan +21 asteeseen oli sitten kesä tai talvi.

Vierailija
10/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lämmitetään pääasiassa puilla, kun sähkön hinta on mitä on. Kesälläkin joutui kerran viikossa lämmittämään vähän, sai samalla älyttömän kosteuden pois. Juuri tuli puukuorma, kun aamuisin on sisälämpötila ollut 19 astetta ja tarvitaan lämpöisempää. Lämmityskausi on virallisesti alkanut :/

Vierailija
11/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kerrostalossa vielä mitään lämmitystä tarvitakaan, todellakaan. Jos ikkunat pitää kiinni, niin sisälämpö pysyy edelleen 24 asteen yläpuolella. Tällaisella aurinkoisella säällä tulee tuskaisenkin kuumaa sisällä. Itse olen edelleen pitänyt vähintään yhtä ikkunaa ympäri vuorokauden auki.

Meidän täytyy kohta käydä ostamassa sähköpattereita. Taloyhtiössä ri olr vielä laitettu lämpöä päälle ja sisälämpötila on 17C. Kaikki lapset olivat ihan kylmissään yöllä, etenkin vauvaa kävi sääliksi. Oltiin puettu villahaalaria ja unipusseja, mutta silti pienet olivat kylmissään.

Vierailija
12/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se siitä ilmaston lämpenemisestä.

Vierailija
13/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkausi on tuloillaan, tämä on vasta alkusoittoa. Varautukaa.

Vierailija
14/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lämmitetään pääasiassa puilla, kun sähkön hinta on mitä on. Kesälläkin joutui kerran viikossa lämmittämään vähän, sai samalla älyttömän kosteuden pois. Juuri tuli puukuorma, kun aamuisin on sisälämpötila ollut 19 astetta ja tarvitaan lämpöisempää. Lämmityskausi on virallisesti alkanut :/

Takkapuuthan ne vasta halpoja onkin. :)

Vierailija
15/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takkapuuthan ne vasta halpoja onkin. :)

Usko tai älä niin halvempaa kuin suora sähkö joka on toinen vaihtoehto. Aika edullinen diili meillä, saadaan tutulta ostettua puut. Takka nyt onkin turhake, meillä on leivinuuni joka varaa lämmön kunnolla. Mutta mitäpä tässä kaupunkilaisille selittämään. Alapeukuttajat voisi vähän perustella...

Vierailija
16/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut eka kertaa lämmitys päällä koko kesän pientalossa.

Miksi ihmeessä?

Vierailija
17/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan aloiteta lämmitystä elokuussa tänäkään vuonna, joskus loka-marraskuussa vasta.

Vierailija
18/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylmä on

Ei riittävän. Patterit ollut asentamisesta asti kiinni ja ikkunat auki.

Vierailija
19/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa hyvät ja muuttakaa jo muualle, helle hullut. Ketään ei kiinnosta teidän turhan päiväiset ulinat nyt kun sää alkaa hiljalleen olemaan taas siedettävissä lämpö tiloissa. Totuushan on se, että kesä on ollut tuskallisen kuuma mutta kun mikään ei riitä helle hullulle.

Vierailija
20/46 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä rivarissa ainakin kylppäriin lämmön jo tarvitsee. Isännöitsijä nappaa senkin aina "kesäksi" pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi