Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä moraalitonta ja väärin hakea 3,5-vuotiaalle osapäivähoitopaikkaa, jos hoidan 1,5-vuotiasta ja vauvaa kotona?

Vierailija
03.04.2006 |

Ei muuta sitä faktaa että aion hakea hänelle osapäiväpaikkaa, mutta uteliaisuudesta kysyn onko täällä jopa niin niuhoa ja tiukkamyssyistä porukkaa, joiden mielestä tämäkin on väärin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sinä olet sitten kaikki nämä kotonaolovuodet tehnyt? Kieltäytynyt kaikista tuista vai?

Vierailija
2/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhemmat on töissä kokopäiväisesti, eikä VOI valita. Voi olla että tuon takia joku tarvitseva ei saa haluamaansa paikkaa esim. lähimmästä päiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska vanhemmat on töissä kokopäiväisesti, eikä VOI valita. Voi olla että tuon takia joku tarvitseva ei saa haluamaansa paikkaa esim. lähimmästä päiväkodista.

Vierailija
4/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa muuten. Meillä ei ole mitään turvaverkkoa, joten maksan siitä että päiväkoti on meille mummo, ukki, täti, kummi, ystävä ja kaveri. Minulle on aivan sama jos tätä kyseenalaistetaan. Vastaukseksi siihen, laitan toisenkin lapsen hoitoon ja meen töihin.

Vierailija
5/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet valveutunut ja lapsillesi omistautuva äityli.

Vierailija
6/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä sitten ostettu sitä taloa, että ei olisi pakko mennä töihin. Kerrosalokaksiossa asutaan.

Pakko ja pakko. En tunne oikeasti yhtään ihmistä, joka olisi pakon edestä mennyt töihin.

Vierailija
7/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään töihin, kun ei huvita olla himassa tai halutaan rahaa tai kiipiä uralla. Ja samalla vingutaan, kun joku käyttää sekundääristä oikeuttaan päivähoitoon. Sairasta. Eläkää vähän kurinalaisemmin niin ei ole teidänkään pakko mennä töihin, vaan hoidatte lapsianne kotona koulutielle asti tai ainakin kunnes nuorin on 3v.

Vierailija
8/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin töihin! Sitten vaan suoraan kouluun, niinkö? Joopa joo.

Ai niin, pk:n johtaja oli kanssani samaa mieltä, ja sanoi, että tuon ikäiselle on jo ihan hyväksi aloittaa päiväkodissa. Repikäähän siitä.

ap

Vierailija
9/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sattunut olemaan pois hakupäivänä ja kerho on täynnä, odotat lapsen kanssa vuoden! Ja käyt, jos löytyy, avoimissa päiväkodeissa joissa käy keskimäärin 1-vuotiaita...

Vierailija
10/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että on päässyt missään harjoittelemaan kunnolla ryhmssä oloa jne. Kerhot eivät todellakaan ole sama asia, pari tuntia silloin tällöin.

Vierailija
11/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nyt tuossa vaiheessa, että kaverit alkaa kiinnostamaan. Ja on kyllä sydäntä särkevää nähdä kun tämä haikailee retkeilevien päiväkotilasten perään. " Mistä äiti minä saisin noin paljon kavereita.." kun ei ole sitä ensimmäistäkään kaveria, naapurit kaikki ovat tarhassa.

Vierailija
12/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on vielä vauva + toinen vaippaikäinen kotona hoidettavana, voi olla että 3,5 v. jää aika vähälle huomiolle. Eikä tuollaisen konkkaronkan kanssa esim. puistoon lähtö yms. ole aina kovin helppoa. Minusta on ihan kiva, että lapsi pääsee ikäistensä seuraan puolipäiväisesti.

Vierailija
13/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat aggressiot sulla päällä ; )

Miksi ihmeessä huutelet asiaasi täällä, kun et kestä vastakkaisia mielipiteitä? Olet kuitenkin päätöksesi jo tehnyt?

Vierailija
14/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai on teistä väärin, että lapsia viedään hoitoon vaikka äiti kotona?

entäs ne lukuisat työttömien lapset, jotka myös päiväkodissa hoidossa 7-17. Tosiasia on myös se, että jos kaikki hoitaisivat lapsensa kotonaan, niin päiväkodeilta loppus asiakkaat. Ja kyllä kunnalla on velvollisuus järjestää päivähoitopaikka alle 6-vuotiaalle lapselle.

Meillä esikoinen olut niin päiväkodissa kuin päiväkerhossa. Syksyllä aloittaa osa-aikaisesti päiväkodissa jos paikka saadaan. Syksyllä syntyy myös perheeseemme toinen lapsi. Hoidossa tulee oleman 2 kertaa viikossa..Ja ei ole kyseessä se, että en jaksaisi lastani hoitaa, vaan se että kerkiää totuttautua päiväkotiin ennen eskaria ja samassa päiväkodissa siis jatkaisi. Mutta jos paikkaa ei löydy niin jatkaa päiväkerhossa niin kuin on tähänkin asti ollut. Milestäni tuommoinen 3-vuotias tarvitsee jo kavereita eri tavlla kuin 1,5-vuotias.

Vierailija
15/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompia hoidettaviakin.

Vierailija
16/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin päiväkodin työntekijä

Vierailija
17/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein sama tilanne. Esikoinen on 3v1kk, toinen 1v4kk ja vauva syntyy minä päivänä tahansa. Olen hakenut esikoiselle osapäiväpaikkaa päiväkodista. Syitä:

-Seurakunnan kerhoon ikäraja meillä 4v

-Minulla ei käytössä autoa, eikä lähistöllä muita kerhoja

-Esikoisen kielellinen kehitys jäljessä, lääkäri suositteli päiväkotia

-Minulla unihäiriöitä, -) en jaksa järjestää tarpeeksi virikkeitä esikoiselle, josta seuraa kiukuttelua ja lasten keskinäistä tappelua

-Esikoinen kaipaa toisten lasten seuraa, jota en voi muuten järjestää. Meillä ei esim. naapureina alle kouluikäisiä lapsia ja ystäväni, joilla on lapsia, asuvat sellaisten liikenneyhteyksien päässä, ettei vierailut kolmen pienen kanssa ole ihan joka viikkoisia...

-Mielestäni on parempi, että äiti säilyttää mielenterveytensä kuin että hoitaa lapset kotona hampaat irvessä. Elämä ei aina kaikilla ole niin yksinkertaista ja joillain on (väliaikaisia) rasitteita, joille ei voi mitään.

Jollekin kyselijälle: Meillä on ihan asiallinen ja meistä riippumaton syy lasten pienelle ikäerolle, jota en nyt tässä kerro.

Ei ap

Vierailija
18/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli vaikka kaikilla onkin tuo subjektiivinen päivähoto- oikeus, eivät kuulemma päiväkodin työntekijät pidä siitä, että hoitoon tuodaan lapsia, jotka eivät hoitopaikkaa PÄIVÄKODISTA tarvitse. Työssäkäyvien lapset tarvitsevat, ja jollet satu tietämään, ap, niin Helsingin päiväkotitilanne ei ole hirveän hyvä.

Mekään emme saaneet paikkaa lähimmästa pk:sta, vaan muutaman kilsan päästä. Sinua ja lastasi varten on Helsingissä paljon avoimia päiväkerhoja ja seurakunnan kerhoja, vaikka mitä, jos lapsesi on jo 3 täyttänyt.

Vierailija
19/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sanoessasi " minusta on nyt jo pikkuisen minunkin vuoroni hyödyntää verorahojani" ?? Siis mitä verorahoja sinä olet yhteiskunnalle kotona ollessasi tuottanut??? Sinun kotona olemisesihan ovat nimenomaan kustantaneet ne äidit, jotka " rahanahneuksissaan ja uraa pönkittääkseen" ovat olleet töissä. Älä hyvä ihminen pure sitä kättä joka sinua ruokkii! Harvoin näkee näin naiivia ja typerää tekstiä, jopa täällä AV-palstalla.

Vierailija:

Minä olen hoitanut esikoiseni kotona 3,5-vuotiaaksi. Valitsin, että en mene töihin lapsen täytettyä yli vuoden vaan hoisin häntä kotona. Annoin paikkani pk:ssa niille, jotka rahanahneuksissaan tai uraa pönkittääkseen tai himassa oloon tylsistyttyään halusivat mennä töihin. Olen ollut 3,5 vuotta täyspäiväinen kotiäiti ihan vaan siksi, että olen ajatellut " lasten parasta" . Ja tietysti hoisin esikoisen koton kuopuksen synnyttyä

Ihan suoraan sanottuna, minusta on nyt jo pikkuisen minunkin vuoroni hyödyntää verorahojani. Mikä pako kenenkään nyt loppujen lopuksi olisi töihin mennä? Siitäkö minua sakotetaan että olen epäitsekkäästi hoitanut lapsiani tähän asti kotona enkä ole halunnut uraohjukseksi? Miettikää nyt vähän.

ap

Vierailija
20/47 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo sinun kirjoitustyylisi ei nosta pisteitäsi ollenkaan. Väistämättä tulee mieleen, että olet ehkä nuori ja kypsymätön. Anteeksi karkea oletukseni, mutta sellaisen kuvan tekstisi sinusta antaa.

Noin kärkkääseen kirjoitustyyliin saa helposti negatiivisia vastauksia.