Onko teistä moraalitonta ja väärin hakea 3,5-vuotiaalle osapäivähoitopaikkaa, jos hoidan 1,5-vuotiasta ja vauvaa kotona?
Ei muuta sitä faktaa että aion hakea hänelle osapäiväpaikkaa, mutta uteliaisuudesta kysyn onko täällä jopa niin niuhoa ja tiukkamyssyistä porukkaa, joiden mielestä tämäkin on väärin?
Kommentit (47)
ehtineet. Sama pätee tässä asiassa. Ei ole ap:n vika, jos kaupungilla ei ole tarpeeksi päivähoitopaikkoja tarjota.
kritisoivat toisia ihmisiä tyyliin " tuolla ei kyllä ole oikeutta" , " hoitakoon itse omat lapsensa, kunhan minä voin olla hyvillä mielin duunissa ja laittaa lapseni hoitoon minne haluan" . Olen näet niitä ihmisiä, jotka antavat kullekin vapauden elää haluamallaan tavalla, kunhan toisia ei sillä satuteta. Se että vien 3,5-vuotiaani syksyllä 20h/vk hoitoon, ei toden tottakaan satuta ketään. En kritisoi toisten elämää ja valintoja, ikinä.
Mitä ikääni tulee, sitä on 36 vuotta, työvuosiini ja veronmaksuuni, sitä 10 vuotta ennen ä-lomia, ja akateeminen loppututkintokin humanistiselta alalta.
Räksyttäkää vaan lisää ;)
ap
Tuota en ymmärrä, kyllähän siihen aina jotain aktiviteettia tarvitaan että lapsia syntyy. Mutta ap:lle niin vie ihmeessä lapsesi hoitoon, meillä niitä 5, mutta en vie ketään hoitoon, johtuen ihan ja vain ainoastaan siitä etten kestä sitä sairastelurumbaa mikä siitä seuraa. Näistä on kovasti seuraa toisilleenkin.
Samoin ymmärrän kyllä ärsytyksen, tällä palstalla on nääs maailman sivu haukuttu toisten valinnat ja paheksuttu toisten tekemisiä. Itsekin olen " live and let live" ihmisiä, ja tuo jos joku ärsyttää, että av-mammat haluavat puuttua toisten tekemiin valintoihin korkealentoisine ja muka ylevine periaatteineen.
molemmat vanhemmat kotona, molemmat työttömiä, mutta esim. tämän viikon on molemmat lapset pph:lla täysipäiväisesti. Mukavaa olla ukon kanssa kahdestaan, laitetaan kolmas tilaukseen, harjoiteltiin aamulla jo!
Kyllä täällä on niin niuhoa porukkaa, joten ei kannata lannistua syyttelevistä ja tuomitsevista vastauksista. Hmmm, ei itseasiassa olisi kantsinut kysyä täällä asiaa lainkaa..
ja teille kaikille. Tsemppiä ja jaksamista teidän perheelle!
kun sen ikäinen alkaa jo tosissaan kaipaan seuraa.
-Joten on hiukkasen moraalitonta. (Itsehän kysyit....) T. lto
itse sinä tiedät lapsesi parhaan aivan varmasti. Tuon ikäiselle osapäivähoito on aivan varmasi oikein hyvä ratkaisu. Kaipaavat jo muitakin lapsia ja ryhmäleikkejä.
Olern kuitenkin hoitanut lapseni 3-vuotiaaksi kotona, eikös sekin ollut jonkinlainen " av-mammojen" autuaaksi tekevä asia.
ap
Eli vaikka kaikilla onkin tuo subjektiivinen päivähoto- oikeus, eivät kuulemma päiväkodin työntekijät pidä siitä, että hoitoon tuodaan lapsia, jotka eivät hoitopaikkaa PÄIVÄKODISTA tarvitse. Työssäkäyvien lapset tarvitsevat, ja jollet satu tietämään, ap, niin Helsingin päiväkotitilanne ei ole hirveän hyvä.
Mekään emme saaneet paikkaa lähimmästa pk:sta, vaan muutaman kilsan päästä. Sinua ja lastasi varten on Helsingissä paljon avoimia päiväkerhoja ja seurakunnan kerhoja, vaikka mitä, jos lapsesi on jo 3 täyttänyt.
Minä olen hoitanut esikoiseni kotona 3,5-vuotiaaksi. Valitsin, että en mene töihin lapsen täytettyä yli vuoden vaan hoisin häntä kotona. Annoin paikkani pk:ssa niille, jotka rahanahneuksissaan tai uraa pönkittääkseen tai himassa oloon tylsistyttyään halusivat mennä töihin. Olen ollut 3,5 vuotta täyspäiväinen kotiäiti ihan vaan siksi, että olen ajatellut " lasten parasta" . Ja tietysti hoisin esikoisen koton kuopuksen synnyttyä
Ihan suoraan sanottuna, minusta on nyt jo pikkuisen minunkin vuoroni hyödyntää verorahojani. Mikä pako kenenkään nyt loppujen lopuksi olisi töihin mennä? Siitäkö minua sakotetaan että olen epäitsekkäästi hoitanut lapsiani tähän asti kotona enkä ole halunnut uraohjukseksi? Miettikää nyt vähän.
ap
harmittaa kiikuttaa lasta, joka todella tarvitsee sen hoitopaikan vanhempien työssäkäynnin vuoksi, jonnekkin hevon kuuseen, kun ns. virikelapset täyttää päiväkotipaikat.
kotona olevien vanhempien lapsia varten on esim. seurakunnan kerhot. niissä 3,5 vuotias saa ihan tarpeeksi harjoitella sosiaalistumista ja saada niitä hemmetin virikkeitä
ihan pimee ajatuskuvio. ajattelitko kuormittaa myös terveydenhuoltoa, jos olet onneksesi sattunut olemaan terve viime aikoina. ei kun tikusta asiaa ja terveyskeskukseen...hohhoijaa!!
ja mitähän päiväkotiryhmällä olis sellaista tarjottavaa, mitä ei seurakunnan kerhossa tai jossain muussa kerhossa ole?? mikä ihmeen paikka se päiväkoti muka on?? isoine ryhmineen???
Miksi itse olet töissä (oletan että olet niitä katkeria ämmiä jotka pelkäävät muiden vieveän pk-paikat itseltään)? JÄä vaan himaan hoitamaan lapsiasi. Miksi pitää töihin mennä?
Vierailija:
ihan pimee ajatuskuvio. ajattelitko kuormittaa myös terveydenhuoltoa, jos olet onneksesi sattunut olemaan terve viime aikoina. ei kun tikusta asiaa ja terveyskeskukseen...hohhoijaa!!ja mitähän päiväkotiryhmällä olis sellaista tarjottavaa, mitä ei seurakunnan kerhossa tai jossain muussa kerhossa ole?? mikä ihmeen paikka se päiväkoti muka on?? isoine ryhmineen???
mutta voin kertoa että kyllä meitä muitakin " virikelapsien" äitejä on :) . Mulla 3 v. ja 4,5 v. ja vaavi ja isommat on joka arkipäivä päiväkodissa 7 h. Nauttivat olla ja minä nautin kotona rauhasta vauvan kanssa. En näe tilanteessa mitään väärää mihinkään suuntaan, kaikki hyötyvät, paitsi kaupunki, joka kustantaa osan päivähoidon kuluista.
Ajatelkaa kymmenen vuotta OMAT pyykit pessyt! Ihan itse! OMAT pyykkini.
Miksei voisi olla sellaista paikkaa mikä pesisi MINUN pyykit???
Tarvitsisin näet verorahoilleni vastinetta, koska olen jo KYMMENEN VUODEN AJAN olllut näin hyvä ihminen ja pessyt OMAT, itse tekemäni pyykit!!!