Laihdutuksen aloittanut kaipaa vinkkejä kotitreeniin
Olen aloittanut laihdutuksen, pudotettavaa on paljon, kymmeniä kiloja. Ruokavalio on saatu kuntoon. Tarvitsisin vinkkejä treenaamiseen. Nimenomaan kotitreeniin, salille en näine läskeineni vielä ainakaan aio mennä. Kotona minulla on crosstrainer, soutulaite, kahvakuula, kuminauha. Miten kannattaisi treenata? Kuinka usein? Ohjeita, vinkkejä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan lue netistä?:D Tuhansittain artikkeleita ja blogipostauksia aiheeseen liittyen, saat paljon parempia vinkkejä kuin täältä. Youtubestakin löytyy videoita.
No olipa nokkela vastaus. Olen kyllä lukenut netistäkin aiheesta. Mutta ihan vaan tiedoksesi, että tämä on keskustelupalsta, jolla voi keskustella erilaisista itseään kiinnostavista asioista ja kysellä vaikka neuvoja.
Laita crosstrainer siten, että voit samalla kattoa telkkaria. Tunti kuntoilua sujuu kuin itsestään.
Tanssi. Vartti lämmittelyksi ennen muuta treeniä. Tai vaikka koko illan, mieleistäsi musiikkia. Löydä ilo.
Itse olen hurahtanut youtuben treenivideoihin. Sieltä löytyy oikeasti ihan kaikkea, selkeitä ja vaihtelevia treenejä välineillä ja ilman. On aloittelijoille ja edistyneemmille sopivia, pitkiä ja lyhyitä, lihaskuntoa ja aerobista jne.
Oma suosikkini on Hasfit-kanava, FitnessBlender on myös kiva.
Pohjakunto on aika huono, vaikkakin töissä tulee käveltyä melkeinpä koko päivä (8h), joten kävelyä en ala harrastaa töiden jälkeen.
Crossailu tv:n parissa on varmasti ok.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hurahtanut youtuben treenivideoihin. Sieltä löytyy oikeasti ihan kaikkea, selkeitä ja vaihtelevia treenejä välineillä ja ilman. On aloittelijoille ja edistyneemmille sopivia, pitkiä ja lyhyitä, lihaskuntoa ja aerobista jne.
Oma suosikkini on Hasfit-kanava, FitnessBlender on myös kiva.
Kiitos vinkeistä! Täytyy tutkia näitä.
3 krt viikossa kahvakuulatreeni. Joskus aiemmin itse selailin Youtubea ja siellä on ainakin tosi hyviä kokonaisia treenejä kahvakuulalla.
Sitten 3 krt viikossa jotain aerobista, vaikka sarjana ensin crossaria ja sitten soutulaitetta. Kävelylenkkiä myös peliin, sään ja omien mieltymysten mukaan.
Kehottaisin suunnittelemaan ne treenit etukäteen ja kirjaamaan esim. 3 vko eteenpäin. Vaikka ruutuvihko jossa on "maanantai kahvakuulatreenivideo se ja se" ja "tiistaina crosstrainer 30min ja soutulaite 30min."
Vierailija kirjoitti:
Pohjakunto on aika huono, vaikkakin töissä tulee käveltyä melkeinpä koko päivä (8h), joten kävelyä en ala harrastaa töiden jälkeen.
Crossailu tv:n parissa on varmasti ok.
Tiedätkö se töissä kävely kyllä on vaikuttanut vaikka ei siltä tunnu. Itsellenikin on myrkkyä töiden jälkeen lähteä kävelylenkille kun jalat on aina ihan loppu. Vapaapäivänä sitten taas on kävelykin kivaa kun jalat on saaneet lepoa. Mutta ei kannata väkisin kävellä, jos ei siltä tunnu, tekee mieluummin jotain muuta.
Jos olet instassa, laita seurantaan ansaivo eli Anna Saivosalmi. Tosi kivoja kotitreenivinkkejä.
Tosiaan suunnitelmallisuus kannattaa, mutta jos et ole yhtään liikkunut, en kyllä suosittele jonkum ehdottamaa 3 kuulatreeniä ja 3 aerobista viikkoon. Varma tapa lopettaa liikunta lyhyeen on aloittaa kovilla määrillä, joita ei sitten jaksa muutamaa viikkoa kauempaa. Ota nyt vaikka aluks tavoitteeks 2 kuula/kumibauha/kehonpainotreeniä ja vaikka 1 aerobinen viikkoon. Se on jo kolme liikuntakertaa enemmän viikossa kuin ennen. Lisää määrää sitten muutaman viikon päästä jos siltä tuntuu.
Tämä on ainakin itselläni ollut toimiva
Mahtavia vinkkejä ,kiitoksia!!
Viesti nro10, hyvä idea tuo kolme kertaa viikkoon treeni, kuitenkin jo kolme treeniä enemmän kuin ennen. Aiemmin olen tehnyt juuri sen virheen, että olen aloittanut liian kovilla treeneillä ja määrillä ja usko on ollut kova. Mutta innostus lopahtaa nopeasti, jos harjoittelu käy heti liian rankaksi. Aion aloittaa nyt hieman maltillisemmin.
Tee yksi treeneistä hiit-treeninä. Eli crossarilla tai soutulaitteella spurtteja ja hitaampia jaksoja. Tämän voi tehdä myös vaikka kuulatreenin päätteeksi lyhyenä, esim. noin 7 minuutin hiit-treeninä niin että minuutti hitaampaa, 30 sec. täysillä, minuutti hitaampaa, 30 sec. täysillä jne. Polttaa rasvaa hyvin.
Ja aloita tosiaan treenit nyt maltillisemmin, jos on jo kokemusta siitä, että suuri treenimäärä saa innostuksen lopahtamaan. Kolme treeniä viikkoon on jo tosi hyvä alku! Tee sitä niin pitkään, että siitä tulee tapa, ja sitten alat pikkuhiljaa lisätä treenin määrää. Muista kuitenkin, että vaikka suunnitelmallisuus on tässä tärkeää, niin elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. On viikkoja, jolloin on vain niin paljon muuta menoa, tulet kipeäksi ym. että treenit jää väkisin. Se on kuitenkin vain se muutama päivä tai yksi viikko, eikä heilauta asiaa pitkässä juoksussa mihinkään suuntaan. Sitten vain jatkat pienen tauon jälkeen treenejäsi kuten olet jo tehnyt, etkä ajattele että kaikki meni nyt pieleen. Syömisen osuus laihtumisessa on paljon suurempi kuin liikunnan, ja sama pätee myös syömiseen - elämässä tulee vastaan juhlia ja muita erityistilanteita. Syöt silloin nautinnolla (mutta toki kohtuullisesti, ahmimatta) mitä tarjolla on, ja palaat omaan terveelliseen ruokavalioon seuraavalla ruokailukerralla - etkä ajattele että koko päivä/viikko on nyt pilalla joten on ihan sama vaikka syön sitten illalla vielä sipsiä ja jäätelöä. Terveelliseen, kohtuulliseen syömiseen mahtuu 20% poikkeuksia. Viikon aterioista se on kuitenkin 5-7.
Tsemppiä!
Fitnessblender! Löytyi videoita jopa omalle en ole koskaan liikkunut -tasolleni kun pari vuotta sitten aloitin. Ja videoiden tekijöillä on sellainen positiivinen asenne, että kun tekee sen verran, minkä jaksaa, niin parin kerran jälkeen jaksaa jo paljon enemmän.
Äläkä aloita liian raskaasti, vaan mieluummin vaikka vähän liiankin varovasti. Parin viikon jälkeen sitten pikkuisen raskaammin tai enemmän ja siitä vähitellen omaan tavoiteliikuntamäärään.
Mikset vaan lue netistä?:D Tuhansittain artikkeleita ja blogipostauksia aiheeseen liittyen, saat paljon parempia vinkkejä kuin täältä. Youtubestakin löytyy videoita.