Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiluvun piti olla täysi, nyt mies kuitenkin haluaa uuden lapsen, äh...

Vierailija
27.08.2017 |

Meillä on neljä lasta, joukossa yhdet kaksoset ja nuorin on nyt 6v eli elämä alkaa olla helpompaa, vaikka esikoinen onkin erityislapsi. Oltiin aina puhuttu kolmesta lapsesta, mutta tulikin sitten neljä, koska kaksosten jälkeen molemmat halus vielä yhden. Vaikka tiedettiin, että kaksosetkin oli mahdolliset..

Kumpaakaan ei ole steriloitu (vielä), mutta samoihin aikoihin kun minä aloin puhua miehelle, että menisin sterilisaatioon niin mies alkoi puhua, että eikö yks vauva ois vielä kiva jne. Ensin luulin vitsiks, mutta ihan tosissaan tuo tuntuu olevan. Luvannut vaikka mitä (hoitaa vauvan kokonaan, jää kotiin jne), jos suostun viidenteen ja ehkä jopa kuudenteen lapseen.

Mä en yksinkertaisesti enää jaksais, kun elämä alkaa olla monessa mielessä helpompaa, vaikka erityislapsen takia haasteitakin toki edelleen on. Ikääkin alkaa olla sen verran, etten tiedä jaksaisko senkään puolesta enää vauvan kanssa, varsinkaan, jos on yhtä itkuinen ja haastava mitä nämä olemassa olevat olleet vauvana.

Kerran suutuspäissäni miehen taas puhuessa tästä samasta aiheesta sanoin miehelle, että jos niin kovasti vauvaa haluaa niin voi etsiä naisen, jonka kanssa sen tekee. No ei kuulemma halua ketä tahansa lapsensa äidiksi vaan ainoastaan minut. Ihan kiva, mutta en siltikään halua.

Täällä ketään vastaavassa tilanteessa ollutta? Miten ratkaisitte ongelman?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kannattaa ajatella myös niitä olemassa olevia lapsia, vaikka niitä ei rakastaisi yhtään sen vähempää kun uusia tulee niin tunteja vuorokauteen (tai rahaa tilille) ei kumminkaan tule lisää. Mua usein harmittaa, että mulla ja äidillä ei ole kauhean läheinen suhde vaikka hyvä ja lämmin onkin - silloin kun olin teini, niin äiti oli ihan kiinni pikkuveljessäni, jolla on hieman erityistarpeita.

Vierailija
22/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptoikaa?

Tämä prosessi kestäis varmaan kauan ja kuten sanottu minä en enää lapsia haluais, vaikka säästyis siltä raskaudeltakin. Oli yhdessä päätetty, että lapsiluku täynnä, mutta nyt mies on muuttanut mieltään.

ap

Mies huomasi että sulle jää liikaa oma aikaa ja sepän on hänen mielestään kamala asia.Voisit vaikka  alkaa liian itsenäiseksi.Uusi  lapsi  ratkaisisi  hänen mielestään tämän ongelman ja pysyisit kivasti ruodussa miettimättä omia harrastuksiasi. Älä herran tähden suostu moiseen.

Tää kävi mullakin mielessä. Äidille uusi pallo jalkaan, niin pysyy kiltisti kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt lemmikkieläimen aika? Mitäs miehesi sanoisi siitä?

Vierailija
24/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptoikaa?

Tämä prosessi kestäis varmaan kauan ja kuten sanottu minä en enää lapsia haluais, vaikka säästyis siltä raskaudeltakin. Oli yhdessä päätetty, että lapsiluku täynnä, mutta nyt mies on muuttanut mieltään.

ap

Mies huomasi että sulle jää liikaa oma aikaa ja sepän on hänen mielestään kamala asia.Voisit vaikka  alkaa liian itsenäiseksi.Uusi  lapsi  ratkaisisi  hänen mielestään tämän ongelman ja pysyisit kivasti ruodussa miettimättä omia harrastuksiasi. Älä herran tähden suostu moiseen.

Tähän en ihan usko. Mies on aina mukisematta hoitanut lapsia ihan vauvasta asti, kun olen ollut esim. omassa harrastuksessani. Tai jos en fyysisesti ole vielä synnytyksestä toipunut, että harrastukseeni voisin mennä niin sit esim. ystävän kanssa kahvilla käynnin ajan tmv. on hoitanut lapsia. Edelleen oon saanut käydä harrastuksessani ihan samalla tavalla kun mieskin omassaan.

Lisäks nuorinta lasta mies hoiti enemmän kun minä, koska mä jouduin erään tapahtuman takia olemaan paljon sairaalassa.

Jotenkin tuntuu, että tämä vauvan haluaminen on vaan jokin "vastareaktio" sille, kun otin puheeksi, että minä olen menossa sterilisaatioon.

ap

Vierailija
25/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko nyt lemmikkieläimen aika? Mitäs miehesi sanoisi siitä?

No meillä on jo kaks kissaa ja koira. Toisen koiran vois tietty ottaa, kun toinen koira kuoli jokin aika sitten.

ap

Vierailija
26/44 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jalat ristissä

Vierailija
27/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että vauva on tervetullut siinä kohtaa, kun mies voi synnyttää.

Vierailija
28/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että miksi mies haluaa lasta? Koska lapset on ihania? Vai koska lastenhoito pitää naisen kiireisenä niin ettei se ehdi katsella muita tai miettiä opiskelua, harrastuksia tai muuta miehen mielestä uhkaavaa ja epäilyttävää. Vai pelkääkö mies vanhenemista ja haluaa todistaa viriiliyttään? Ikävä kyllä epäilen ettei ole miehellä ihan puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
29/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen että miksi mies haluaa lasta? Koska lapset on ihania? Vai koska lastenhoito pitää naisen kiireisenä niin ettei se ehdi katsella muita tai miettiä opiskelua, harrastuksia tai muuta miehen mielestä uhkaavaa ja epäilyttävää. Vai pelkääkö mies vanhenemista ja haluaa todistaa viriiliyttään? Ikävä kyllä epäilen ettei ole miehellä ihan puhtaat jauhot pussissa.

Tähän jo osittain vastasinkin jo aiemmassa. Lastenhoito on meillä ihan vauva-ajasta saakka mennyt tasan, mies on hoitanut lapsia yhtä paljon ja nuorinta jopa enemmän kun minä tietyistä syistä. Lisäks aina olen päässyt omaan harrastukseeni tai ystävien kanssa iltaa viettämään tmv, mies ei ole koskaan sanonut vastaan. Ei ole millonkaan yrittänyt rajottaa menemisiäni vaan enemmänkin päinvastoin. Esikoisen syntymän jälkeen mua ei ois kiinnostanu mikään ja olin pitkään vaan kotona ja tällöinkin mies ns. houkutteli mut lähtemään ihmisten ilmoille.

Olen myös palannut työelämään (olen yrittäjä) jokaisen lapsen ollessa 8-10kk ikäinen ja mies ollut sitten vielä kotona siihen asti, että lapsi ollut 1,5v.

Eli mitään tuollaista rajoittamista ei menemisiini/tekemisiini ole tähän asti ollut, joten vaikea uskoa, että yhtäkkiä se oliskin syy haluta vielä yksi lapsi.

Miehen "perustelu" lapselle ei ole mitenkään hyvä, omia sanojaan lainaten, hän nyt vaan haluais vielä yhden, iskenyt kuulemma vauvakuume.

Mä enemmänkin epäilen, että on vastareaktio, kun minä ilmoitin oikeasti olevani menossa sterilisaatioon. On jo ennen nuorimman syntymää päätetty, että jompi kumpi menee sterilisaatioon, ei vaan ole saatu päätettyä kumpi, vaikka mä oon alusta asti sanonu, et mä voin mennä, vaikka se onkin naiselle isompi operaatio.

ap

Vierailija
30/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kateellinen sulle. Meillä mies ei halunnut edes toista lasta. Ehkäisyn hoitaa kyllä itse, kondomin muodossa koska hän on se joka ei lasta halua.

Vierailija
31/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisitte saada vielä lapsen, olisiko hän tervetullut teille. Vai onko parempi, että hän jää syntymättä ja elätte keskenänne nykykokoonpanolla. Onhan mahdollista, ettet enää edes raskautuisi.

Vierailija
32/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi jotenkin hullulta tehdä lapsi nyt, kun teillä on niitä jo valtava lauma ja alatte päästä voiton puolelle. Teillä on kovat kustannukset vielä edessä kun tulee teini-ikä, lukio ja vielä opiskelut sen jälkeen. Jos ette ole jotain ihan upporikkaita, teillä ei tule koskaan olemaan mahdollisuutta ostaa lapsille opiskeluasuntoja. Onko teillä edes varaa matkustaa tuollaisen lauman kanssa? Entä harrastukset, pystyvätkö lapset yhtään harrastamaan mitä toivoisivat, vai onko tyytyminen kirjastossa käymiseen ja nokkahuilun soittamiseen?

Miehellä on nyt joku ei-järkiperäinen syy hinkua vauvaa, tuskin hän pystyy edes ajattelemaan että siitä vauvasta kasvaa teini joka syö teidät vararikkoon. Jonkun teidän perheessä pitää nyt toimia järjen äänenä ja torpata tällaiset hullut ajatukset!

Vierailija
33/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada mies odottamaan vauvakuumeessaan lapsenlapsia ja todistella, miten kivaa oikeasti on kun lapset ovat isompia.

Vierailija
34/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös palannut työelämään (olen yrittäjä) jokaisen lapsen ollessa 8-10kk ikäinen ja mies ollut sitten vielä kotona siihen asti, että lapsi ollut 1,5v.

Olisko tässä se syy? Mies kaipailee niitä aikoja, kun oli kotona reilut 1,5 vuotta vauvan/taaperon kanssa eikä tarvinnut olla töissä. Nythän tuo olisi aika leppoisaa, kun nuorin on jo 6 (ja vauvan syntyessä jo koululainen). Ei olisi samanlaista härdelliä kuin edellisten kohdalla. Voin kuvitella että lapsista tykkäävälle miehelle nuo kotonaolojaksot ovat olleet elämän parasta aikaa.

Vierailija
35/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiii, tuli ihan ikävä niitä rauhallisia vauvanpäiviä hoitovapaalla. Mutta sama tilanne kuin aloittajalla, enpä oikeasti jaksaisi ola raskaana tai valvoa koliikkivauvan kanssa. Ja alkaa olla ikääkin jo liikaa.

Vierailija
36/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisitte saada vielä lapsen, olisiko hän tervetullut teille. Vai onko parempi, että hän jää syntymättä ja elätte keskenänne nykykokoonpanolla. Onhan mahdollista, ettet enää edes raskautuisi.

Niin kun jo monesti todennut, minun puoleltani vauva ei ois enää tervetullut, mulle riittää nämä neljä. Lisäks meillä ois ihan todellinen riski saada jopa kaksoset, koska keskimmäiset on kaksoset ja nuorimman raskaus alkoi kaksosraskautena, mutta toinen menehtyi. Sekin on toki mahdollista, ettei se raskautuminen näin vanhemmalla (kohta 41v) iällä enää niin helposti onnistuis, jos ollenkaan.

ap

Vierailija
37/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies olisi avoin neljännelle lapselle, minä en. Meillä nuorimmat ovat vielä pieniä 3v ja 9kk, isoin jo koululainen.

Itse en halua lisää ja tässä syyt:

-Asuntoon mahtuisi pikkulapsiaikana kolmas, mutta olisi 10v kuluttua pienten teinivuosina tosi ahdasta. Tältä alueelta vaikea löytää isompia asuntoja enkä halua muuttaa kauemmaksi.

-Auto on uudehko ja se tarvisi vaihtaa tila-autoksi ja siihen ei oikein ole varaa, koska olen ollut jo kolme vuotta poissa työelämästä.

-Esikoisen ja keskimmäisen harrastuksiin menee paljon rahaa ja voin vain kuvitella mitä se olisi myöhemmin neljän lapsen kanssa. Ei ole teilua, että vain esikoinen on voinut harrastaa paljon ja nuoremmille ei ole varaa.

-Haluan takaisin töihin. Emme halua laittaa alle 2-v päiväkotiin ja olen nyt ollut jo 3-v kotona, haluan töihin kuopuksen ollessa 2-v. Raskautuminen meillä kestänyt ainakin vuoden enkä ole aiemminkaan tullut raskaaksi imettäessä. Tosiasiassa joutuisin olemaan kotona vielä vuosia. Mies ei valitettavasti voi olla hoitovapaalla, koska tämän perheen elatukseen tarvitaan hänen palkkansa. Pelkään syrjäytyväni työelämästä kokonaan.

-En mielelläni enää jaksaisi raskautta ja synnytystä.

Syyt vauva puolesta:

-ovat söpöjä

-jokaista lasta kyllä rakastaisin

Helppohan se miehen on haluta. Voisin minäkin harkita asiaa, jos mies hoitaisi raskauden, synnytyksen ja olisi kotona 2 vuotta lapsen kanssa.

Vierailija
38/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi jotenkin hullulta tehdä lapsi nyt, kun teillä on niitä jo valtava lauma ja alatte päästä voiton puolelle. Teillä on kovat kustannukset vielä edessä kun tulee teini-ikä, lukio ja vielä opiskelut sen jälkeen. Jos ette ole jotain ihan upporikkaita, teillä ei tule koskaan olemaan mahdollisuutta ostaa lapsille opiskeluasuntoja. Onko teillä edes varaa matkustaa tuollaisen lauman kanssa? Entä harrastukset, pystyvätkö lapset yhtään harrastamaan mitä toivoisivat, vai onko tyytyminen kirjastossa käymiseen ja nokkahuilun soittamiseen?

Miehellä on nyt joku ei-järkiperäinen syy hinkua vauvaa, tuskin hän pystyy edes ajattelemaan että siitä vauvasta kasvaa teini joka syö teidät vararikkoon. Jonkun teidän perheessä pitää nyt toimia järjen äänenä ja torpata tällaiset hullut ajatukset!

Esikoinen on siis jo teini-ikäinen eli 15v ja kaksoset 10v ja nuorin sen 6v. Lapset kyllä saavat/pystyvät harrastamaan mitä haluavat. Kerran vuodessa on varaa tehdä matka ulkomaille, muutoin sitten ollaan pohjoisessa mökillä tmv.

Omat vanhempani olivat (nyt molemmat jo haudassa) hyvinkin varakkaita ja vaikka minä olin ainoa lapsi, niin eivät he mulle opiskeluasuntoa ostaneet ja opiskelun kustannuksetkin sain maksaa itse käymällä töissä opiskelun ohessa. En usko, että mekään opiskeluasuntoja tullaan ostamaan, mutta muutoin opiskeluun liittyvissä kustannuksissa jonkin verran avustettaneen ja mahdollisesti siinä kohtaa avustetaan oman asunnon ostossa, kun opiskelut ovat päättyneet, jos tarpeen.

ap

Vierailija
39/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko tässä se syy? Mies kaipailee niitä aikoja, kun oli kotona reilut 1,5 vuotta vauvan/taaperon kanssa eikä tarvinnut olla töissä. Nythän tuo olisi aika leppoisaa, kun nuorin on jo 6 (ja vauvan syntyessä jo koululainen). Ei olisi samanlaista härdelliä kuin edellisten kohdalla. Voin kuvitella että lapsista tykkäävälle miehelle nuo kotonaolojaksot ovat olleet elämän parasta aikaa.

Tämä saattaa hyvinkin olla se syy, miksi haluaisi vielä vauvan. Mies ei tosiaan 1,5v ollut lapsen kotona vaan lapsesta riippuen 8-10kk, pitkä aika toki tuokin. Jokainen lapsi on mennyt hoitoon ollessaan 1,5v ikäinen.

ap

Vierailija
40/44 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle lapsen sijaan opintovapaata tai vuorotteluvapaata. Ei tuossa tilanteessa, ja anteeksi vaan, tuossa iässä ole mitään järkeä enää tehdä lisää lapsia. Kaksoisraskaus 4kymppisenä ei ole mikään läpihuutojuttu.