Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!

Vierailija
27.08.2017 |

Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?

Kommentit (309)

Vierailija
41/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei olisi tiedossa lapselle sopivaa isää - ja tästä asiasta ei kenenkään kannata tinkiä! 

2. ikä

3. tulot eivät riitä lasten elättämiseen

Vierailija
42/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisuus maailmasta, ihmisluonteesta. Kaiken koulukiusaamisen, narsismin, vallanhimoisten valtioiden johtajien, sotien, työpaikkakiusaamisen, masennuksen jne. tiedostaminen. Myös oman puutteellisuuden tiedostaminen, ei sitä kykene täydelliseen äitiyteen. Maailma ei tunnu niin ihanalta ja kauniilta paikalta, että tänne haluaisi synnytellä lisää tulevaisuuden toivoja. Olisinko itsekään edes halunnut syntyä...?

Kun täällä nyt kuitenkin täytyy kituuttaa, niin sen voi tehdä mahdollisimman mukavasti. Valvomatta öitään, stressaamatta työn ja äitiyden yhteensovittamisesta, synnytysvauriot, oman ajan puute, jatkuva huoli ja vastuu lapsesta, arjen pitäminen lapselle hyvänä osin oman hyvinvoinnin kustannuksella.

Kaikesta huolimatta olen äiti, mutta nykyään on tällaisia ajatuksia. Toki hoidan olemassa olevat jo aika isot lapseni mahdollisimman hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenterveysongelmainen, työtön ja tukiverkoton. En vaan jaksa. Kaikkein vähiten kiinnostaa joku pieni vaatija tähän yhtälöön.

Vierailija
44/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen naimisissa

2. Rakastan miestäni ja en aio erota

3. Rakastamallani miehellä on jo piuhat poikki, onneksi

Vierailija
45/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha, raha. Siinäpä ne kolme tärkeintä syytä. Meillä on kaksi lasta, mutta milellään olisin tehnyt 2-3 enemmän jos olisi enemmän rahaa.

Itse olen köyhästä perheestä jossa ei ollut varaa ostaa uusia vaatteita, ei varaa harrastaa mitään maksullista, ei loma matkoja tai ravintolassa syöntiä, ei elokuvateatteria tai uimahallissa käyntiä.

Haluan tarjota omille lapsilleni kaikkea tuota ja siksi lapsiluku jäi kahteen, koska kahdelle lapselle on varaa järjestää kaikkea tuota.

Vierailija
46/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri selvinnyt vaikeista mielenterveysongelmista, tiedän että lapsi veisi voimia ja kuormittaisi.

En ole koskaan halunnut lasta.

Nautin elämästäni juuri nyt tällaisenaan. Ja mies on samaa mieltä.

Siinäpä se lyhykäisyydessään. Ja aina kun kuuntelee lapsiperheellisten puheita siitä, kuinka rankkaa se arki on ja rahat tiukilla, valintani varmistuu. Miksi tehdä elämästään vaikeampaa kun voi päästä helpommallakin. Tosin minulla nuo terveydelliset syyt ja aatteelliset syyt painavat enemmän kuin mukavuus.

Ja se tärkein syy onkin sama jonka joku mainitsi aiemmin, jokainen lapsi ansaitsee olla oikeasti toivottu ja haluttu. Ei todellakaan mikään talkoolapsi!!

Vierailija
47/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Meidän yhteenlasketut tulo on n. 2100 euroa kuussa.

2. Kärsin jatkuvasta väsymyksestä ja kroonisistä niska- ja selkäkivuista. Kun terveys paremmassa kunnossa, onnistuu se vauvanhoito vähemmän tuskaisesti.

3. Siirryin työelämään tänä vuonna valmistuttuani. Mitään järkeä siirtyä persaukisesta opiskelijaelämästä suoraan vähävaraiseksi perheeksi.

Vierailija
48/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman lapsen tekevä nainen kärsii ihan liikaa taloudellisia menetyksiä niin urakehityksen kuin kertymättömien eläkkeidenkin muodossa.

Vierailija
49/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 v. ja odotan ensimmäistä vauvaa.

Aiemmin oli niin paljon muuta elämässä ja olin väärän ihmisen kanssa parisuhteessa. Halusin opiskella, matkustella, nauttia elämästä ilman rajoittavia lapsia.

Jos en vanhenisi jatkaisimme miehen kanssa ilman lapsia. Nyt on vain ns. viimeinen mahdollisuus ja meillä on varaa lapsiin.

Vierailija
50/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En voi saada lapsia luomusti. 2. Opiskelun ja pätkätöiden takia ei ollut nuorempana sopivaa hetkeä, että olisi voinut yrittää hoidoilla. 3. Kun työtilanne muuttui vähän turvallisemmaksi, puoliso ilmoitti, että hän pitää lapsettomasta elämästä.

4. En ole koskaan halunnut lasta niin paljon, että olisin lähtenyt yrittämään tilanteessa, jossa yrittämisessä ei ole järkeä. En tiedä, miten helposti olisi voinut tulla raskaaksi, mutta työtön yksinhuoltajaäiti minusta olisi sen jälkeen tullut kenties hyvinkin äkkiä.

Vierailija
51/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei kiinnosta

2. Ei huvita

3. Ihan sama

P.S. Asun ulkomailla, siinähän talkoilette siellä Suomessa ihan keskenänne.

Vierailija
52/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua.

2. En halua.

3. Kuolisin mieluummin.

Vierailija
53/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pilata mun upeaa kroppaa ja alapää löystyy jos synnytän lapsen 😳

Vierailija
54/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En onnistu tulemaan raskaaksi.

2. En onnistu tulemaan raskaaksi.

3. En onnistu tulemaan raskaaksi.

Vierailija
55/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole miestä

2. Yksin ei ole varaa tehdä

3. Minulla on jo yksi lähes täysikäinen, joka oli vauva, kun opiskelin yliopistossa

Jos mies olisi, voisin tehdäkin.

Vierailija
56/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekundääristä lapsettomuutta ei julkisella hoideta.

Vierailija
57/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja avomiehen lapset, yhteensä 11 lasta. En enää tee yhteistä lasta. En.

Vierailija
58/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) olen yh eli ei ole kumppania eikä aikaa etsiä sellaista

2) olen yli 35 ja minulla tosiaan on jo yksi lapsi

3) olen työtön ja tulevaisuus näyttää huonolta taloudellisesti

Vierailija
59/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vierestä seurannut pikkulapsiperheiden ahdinkoa. En halua kroonista väsymystä, yleistä tyytymättömyyttä kaikkeen ja kaikennielevää rahapulaa. Olen onnellisempi ilman miestä ja lapsia.

Vierailija
60/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poikaystävän kanssa riidellään tosi paljon, suhde ei tunnu vakaalta

2. toiset yliopisto-opinnot vasta alkaneet, vielä ei pystyisikään vaikka haluaisi

3. muuttunut elämäntilanne muuttojen, töiden epävarmuuden jne takia

Työtilanne tulee parantumaan uuden tutkinnon myötä. Parisuhteesta en vielä tiedä. Katsotaan sitten vuoden päästä uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi